اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی حضوری باشد

وزیر آموزش و پرورش گفت: همه تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی آینده به صورت حضوری باشد.

تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی حضوری باشد

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت وزیران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همه تلاش ما این است که شروع سال تحصیلی آینده به صورت حضوری باشد.

وی افزود: معلم و مدرسه جایگزین ندارد و قطعا باید به سمت حضوری بودن مدارس برویم.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: با تعهدی که صورت گرفته وزارت بهداشت معلمان را تا پایان مرداد واکسینه خواهد شد. به زیر ۱۸ سال هم در تمام دنیا واکسن پیشنهاد نمی شود.

وی درباره برخورد با دانش‌آموزان در تجمع آنها به علت برگزاری حضوری امتحانات گفت: سوالی برای دانش آموزان پیش آمد و آنها برای دریافت پاسخ سوال خود آمدند و تاکید ما این بود که آموزش و پرورش از آنها دعوت کند تا پس از صحبت این موضوع رفع شود و این اقدام هم صورت گرفت. البته عوامل انتظامی با یکی دو مورد از دانش آموزان برخورد کردند که این موضوع نیز رفع شد.

حاجی میرزایی درباره اخباری مبنی بر دریافت هزینه از خانواده‌ها هنگام ثبت نام در مدارس هم گفت: هیچ مدرسه ای حق ندارد موقع ثبت نام به اجبار از خانواده‌ها هزینه‌ای دریافت کند، سامانه رسیدگی برای شکایات مردمی در این خصوص ایجاد و سال گذشته هم با مدارس متخلف در این زمینه برخورد شده است. امسال نیز خانواده‌ها در صورت مشاهده تخلفات این چنینی می توانند به ادارات کل آموزش و پرورش مراجعه کنند.

وی درباره استخدام معلمان حق التدریس گفت: معلمانی که تا قبل از سال ۹۲ با آموزش و پرورش همکاری داشتند، بر اساس تصویب قانون مجلس تعیین تکلیف شدند و تعدادی دیگر از آنها ظرف دو ماه آینده تعیین تکلیف می‌شوند. تمام تمهیدات قانونی که در قبال تعیین تکلیف معلمان حق التدریس، مربیان پیش‌دبستانی و آموزش‌دهندگان سوادآموزی داشتیم، بر اساس حکم قانون تعیین تکلیف می‌شوند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بکارگیری نیروهای بازنشسته اعلام کرد: کسی که بازنشسته شده است، نمی تواند مدیر یا معاون مدرسه باشد، چون یک کار تمام وقت است، اما از آنجایی که آموزش و پرورش کمبود نیرو دارد، از تعدادی از بازنشسته‌ها بر اساس مجوز قانونی یک سوم وقت آنها را در اختیار گرفتیم اما هیچ بازنشسته‌ای به صورت تمام وقت در آموزش و پرورش همکاری نمی‌کند.

وی اضافه کرد: عده‌ای از همکاران هم هستند که به سن بازنشستگی رسیده اند اما در صورت تمایل وزارت خانه و فرد می توانند به ادامه خدمت بپردازند.

وزیر آموزش و پرورش درباره رتبه بندی معلمان خاطرنشان کرد: رتبه بندی معلمان لایحه خارج از نوبت را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و روز گذشته هم با رای قاطع نمایندگان کلیات آن تصویب شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: این لایحه در حال حاضر در کمسیون آموزش مجلس شورای اسلامی مراحل تصویب را طی می‌کند، در بودجه ۱۴۰۰ هم برای این موضوع اعتبار پیش بینی شده و مصمم هستیم پس از تصویب قانون آیین نامه ها در همین دولت اجرایی شود و این بستگی به این دارد که چه زمانی از دولت به مجلس برسد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول