اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

۳۰ میلیارد دلار واردات داریم ۲۰ میلیارد دلار آن در کشور قابل تأمین است

وزیر سابق نفت با بیان اینکه در کشور ۳۰ میلیارد دلار واردات ضروری داریم اما محاسبه کردیم ۲۰ میلیارد دلار آن در داخل قابل تأمین است گفت: این اتفاق یعنی نیاز کمتر کشور به ارز و ایجاد ۴ میلیون شغل جدید که نیاز به رئیس جمهور مقتدر با یک پشتوانه رای قوی دارد.

۳۰ میلیارد دلار واردات داریم ۲۰ میلیارد دلار آن در کشور قابل تأمین است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رستم قاسمی امشب در همایش مردمی حامیان آیت‌الله ابراهیم رئیسی در همدان با بیان اینکه همدان گنجینه‌ای از علم و معرفت است اظهار کرد: این دیار پرافتخار پس از انقلاب هم شهدای بسیاری چون شهید همدانی و شهید سلگی را تقدیم میهن کرده است.

وی با بیان اینکه با شهیدهمدانی در محور مقاومت همکاری داشتم افزود: به عنوان شخصی که پس از جنگ در حوزه اقتصادی فعالیت کردم می‌‌گویم امروز در شرایطی قرار داریم که معیشت مردم خوب نیست و در ۲۸ خردادماه نیاز به تغییر و ریل‌گذاری جدید داریم.

وزیر سابق نفت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه پس از انقلاب تجربیاتی داریم که توجه به آن برای کشور مفید است گفت: در آن زمان تفکری معتقد بود که باید خارجی‌ها کشور را بسازند اما امام(ره) فرمودند «ما می‌توانیم» و امروز توانستیم.

وی با بیان اینکه هزاران طرحی که کسی باور نمی‌کرد با نگاه به داخل و اعتقاد به جوانان وطن محقق شد اما همان موقع بانیان جنگ تنها دنبال منافع خود بودند گفت: آمریکا سال ۹۰ و هنگام جنگ اقتصادی اعلام کرد «ایران را فلج می‌کنیم»؛ به رییس جمهور آمریکا گفته بودند نفت ایران تحریم شود به اهداف خود خواهیم رسید اما در نهایت، ایرانی که واردکننده نفت بود و تجهیزات را از خارج می‌خرید، به تولیدکننده بنزین و تجهیزات مورد نیاز بدل شد.

قاسمی با بیان اینکه در زمان وزارت در جمع همه نمایندگان کشورهای تولیدکننده نفت گفتم که ما می‌توانیم و خودمان نیازمان را برطرف می‌کنیم خاطرنشان کرد: ما توانستیم و نسخه شفابخش این کشور مکتب شهید سلیمانی است، این مکتب حرف نبود، مکتب عمل بود و به قول خود در مدت سه ماه داعش را نابود کرد و آنقدر در میدان ایستاد تا به وعده‌اش عمل کند.

وی با بیان اینکه قاطعانه عرض می‌کنم ما هم می‌توانیم با یک نگاه جهادی مشکلات را برطرف می‌کنیم گفت: تجربه جهانی نیز نشان داده وضعیت بدتر از ما نیز اصلاح شده است مانند ترکیه که امروز چهار برابر ما صادرات داشته است، در سال ۲۰۰۱، چهار صفر خود را حذف کرد.

وزیر سابق نفت جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه ایران ثروت بی‌نظیری در همه بخش‌ها از جمله معادن، منابع زیرزمینی و نیروی انسانی دارد اظهار کرد: امروز فرصت آزمون و خطا نداریم، دولت سیزدهمین، دولت کارآموزی نیست و کار سترگی پیش رو دارد.

اگر در شرایط کشور تغییری رخ ندهد ما با مشکل مواجه می‌شویم

وی با بیان اینکه در کشور ۳۰ میلیارد دلار واردات ضروری داریم اما محاسبه کردیم ۲۰ میلیارد دلار آن در داخل قابل است گفت: این اتفاق یعنی نیاز کمتر کشور به ارز و ایجاد ۴ میلیون شغل جدید که نیاز به رئیس جمهور مقتدر با یک پشتوانه رای قوی دارد.

قاسمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی مرز ندارد اما جمهوری اسلامی پسوند و مرز دارد افزود: جمهوری اسلامی مقتدر در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ شدنی است و با توجه به اینکه در منطقه قدرتمند هستیم، می‌توانیم مشکلات را برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه همه مردم انقلابی هستند تصریح کرد: ما در ایران ۱۴۰۰ نیازمند همکاری همگان هستیم چون دولت سیزدهم به پشتیبانی همه مردم دارد بنابراین تلاش کنیم همه مردم پای صندوق‌های رای حضور داشته باشند.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه نیاز به مشارکت حداکثری داریم و باید فرد اصلح را برگزینیم ادامه داد: ما در سال‌های پیش رو کسری بودجه نداریم، کلا بودجه نداریم اوراق قرضه و وام‌ها را باید پرداخت، بنابراین کار سخت اما شدنی است و به افراد پاکدست نیاز داریم.

وی با بیان اینکه همه کاندیداها خصوصیات خاص خود را دارند اما آیت‌الله رئیسی اصلح است خاطرنشان کرد: اگر در شرایط کشور تغییری رخ ندهد ما با مشکل مواجه می‌شویم.

قاسمی با بیان اینکه امروز ۹۸ درصد حقوق بازنشستگان را دولت می‌دهد و این موضوع مشخص نیست که تا کی امکانپذیر است گفت: باید شاخص‌های اجتماعی را ارتقا دهیم تا با موانع جدی مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه رقبا در کارهای احساساتی وارد شده‌اند اظهار کرد: ما باید کار کنیم تا حادثه تکرار نشود بنابراین باید تلاش کنیم تا فرصت آینده ایران را از دست ندهیم، باید پاسخگوی خون شهدا باشیم و زیرساخت‌های اقتصادی را بسازیم.

وزیر سابق نفت با بیان اینکه مردم حق دارند و از وضعیت موجود گلایه‌مند هستند اما آمدن پای صندوق رای و انتخاب فرد اصح این گلایه‌ها را برطرف می‌کند گفت: ایران کشور ثروتمندی است و میزان صادرات آن قابل افزایش چشم‌گیر است، ما می‌توانیم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه امیر وقت قطر در زمان آغاز جنگ سوریه اعلام کرد که همه برای رفتن بشاراسد توافق کردند و این موضوع ۴۵ روز بیشتر طول نمی‌کشد افزود: البته امیر سابق قطر رفت، بشار اسد ماند و امیر فعلی قطر گفت چون سردار سلیمانی خواست که او بماند.

انتهای پیام/۸۹۰۴۰/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول