اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

بیش از 5 هزار هنرمند گنبدی در 37 کارگاه تولیدی مشغول فعالیت هستند

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس گفت: تعداد ۵ هزار و ۴۸۱ هنرمند در رشته‌های مختلف در حال تولید بوده و ۳۷ کارگاه تولیدی در شهرستان فعال هستند.

بیش از 5 هزار هنرمند گنبدی در 37 کارگاه تولیدی مشغول فعالیت هستند




به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، مریم آق‌آتابای عصر امروز در جمع هنرمندان صنایع دستی این شهرستان به مناسبت روز صنایع دستی اظهار کرد: هنرمندان سفیران قبیله‌های مختلف بوده که صنایع دستی را به شکل هنرمندانه خلق کرده تا روح زیبایی و طراوت زندگی در انسان‌ها پدید آید.
وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد ۸ هزار هنرمند گنبدی در سایت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان به ثبت رسیده که ۵ هزار و ۴۸۱ نفر از آنها به شکل انفرادی در حال تولید بوده و ۳۷ کارگاه تولیدی در رشته‌های مختلف صنایع دستی در شهرستان فعال است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: ۱۰ شرکت تعاونی در حوزه صنایع دستی به ثبت رسیده که از این تعداد هشت شرکت تعاونی فعال هستند.
وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا در یک‌سال گذشته ۲۰ سایت در حوزه فروش صنایع دستی به صورت آنلاین در شهرستان فعال شده ضمن اینکه ۲۸ فروشگاه که ۱۴ فروشگاه صرفا در حوزه صنایع دستی هستند در شهرستان فعالیت دارند.
آق‌آتابای گفت: امروز به‌مناسبت روز صنایع دستی نمایشگاه سوزن‌دوزی آیات الهی در قالب تابلو توسط شرکت تعاونی نقش سوزن گلستان افتتاح شد و این نمایشگاه به مدت یک هفته پذیرای علاقمندان خواهد بود.
وی بیان کرد: آثار این نمایشگاه توسط ۴۲ هنرمند سوزن‌دوز سنتی خلق شده و این کار در ماه مبارک رمضان انجام شده است.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: عصمت مجیدی (خالقی) پیشکسوت این رشته در حوزه صنایع دستی بوده و مرکز تخصصی رودوزی سنتی توسط وی راه‌اندازی شده و اولین مهر اصالت یونسکو در رشته سوزن‌دوزی توسط وی دریافت شده است.
فرماندار شهرستان گنبدکاووس در این دیدار اظهار کرد: در دو سه سال گذشته با توجه به تحریم‌ها، فشارهای اقتصادی و شیوع کرونا شاهد سخت‌ترین شرایط ممکن برای هنرمندان حوزه صنایع دستی بودیم.
وی تصریح کرد: هنرمندان صنایع دستی دارای مشکلات خاص حوزه خود بوده که بخشی از این مشکلات حاصل کم‌کاری بخش دولتی است.
عبدالقدیر کریمی گفت: تلاش داریم تا بعد از پروسه برگزاری انتخابات بتوانیم جلسه چالشی با مدیران اداره کل مرتبط، مدیران شهرستانی و هنرمندان رشته‌های مختلف صنایع‌دستی برگزار کرده و برخی از مشکلات این هنرمندان را مرتفع کنیم.
انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول