اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

ایجاد انگیزه مشارکت در انتخابات با حفظ ترکیب جمهوریت و اسلامیت

امام جمعه رستم گفت: سیاه‌نمایی و ناکارآمد جلوه‌ دادن نظام در قالب شعارهای غلط انتخاباتی و بیان دلسردی مردم، آب به آسیاب دشمن ریختن است و انتظار می‌رود که اقشار مختلف جامعه با هوشیاری و مشارکت حداکثری در انتخابات، تمام نقشه‌ها را خنثی کنند.

ایجاد انگیزه مشارکت در انتخابات با حفظ ترکیب جمهوریت و اسلامیت

به گزارش خبرگزاری فارس از رستم، حجت الاسلام و المسلمین حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه امروز شهرستان رستم، ضمن تبریک آغاز دهه کرامت از ولادت حضرت معصومه(س) تا میلاد ثامن الحجج(ع) به بیان سیره و الگوی رفتاری حضرت معصومه(س) پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم دختران ما با رعایت عفت، حجاب و معرفت و حضور در عرصه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی در مسیر به زانو درآوردن دشمن با الگوگیری از حضرت معصومه(س) گام موثر و بلندی بردارند.

وی با اشاره به درصد بالای نفوذ دشمن در زندگی زنان و دختران امروزی و هدف قرار دادن این قشر گفت: دشمن سعی دارد با معرفی الگوی غربی زنان و دختران ما را از اصالت اسلامی و ریشه‌های رفتاری دینی و مثبت و موثر دور کند، انتظار می‌رود دختران ما که مادران آینده هستند، هوشیارانه با هجمه‌های دشمن مقابله کنند و تسلیم خواسته‌های شوم دشمنان نشوند و با حفظ فرهنگ و اصالت ایرانی اسلامی، رهروان واقعی حضرات معصومین (علیهم السلام) و در این ایام به طور ویژه با بهره‌گیری از امر به معروف و نهی از منکر و دقت نظر خانواده‌ها، شاگردان مکتب حضرت معصومه (سلام الله علیها) باشند.

امام جمعه رستم خاطرنشان کرد: مشارکت خانواده‌ها در امور مرتبط به دختران و مراقبت و مواظبت از آنان مهمترین عامل بازدارنده در مقابل حملات نرم و هجمه‌های دشمنان  همچنین خنثی کردن تصمیمات و نقشه‌های آنان در مدارس و دانشگاه‌ها و به کارگیری رسانه‌های متعدد جهت اشاعه سبک‌های غلط و ...است و خانواده‌های ما باید با به‌کارگیری غیرت اسلامی و شیعی این مهم را در اولویت امور خود لحاظ کنند تا این نسل و مادران آینده اجتماع در سلامت کامل این مسؤولیت را به عنوان رکن اصلی زندگی و خانواده دنبال کنند.

حجت الاسلام حسینی بوشهری با اشاره به حساسیت انتخابات پیش رو و استفاده از زنان به عنوان یک شعار و ابزار انتخاباتی افزود: منزلت زنان جامعه ما بالاتر از این موارد است و قطعاً زنان نیز انتظار ندارند که در این مسائل از خواسته‌های آنان استفاده ابزاری شود و به عنوان مثال بگویند که ما نیمی از کابینه‌مان را از جمعیت زنان انتخاب می‌کنیم و لازم است با هوشیاری این حربه‌ها و حیله‌ها را از خود دور کنند، چرا که اهمیت و ارزش شغل خانه‌داری بسیار ارزشمند و حیاتی است.

امام جمعه رستم در ادامه با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد انتخابات بیان داشت: همان‌گونه که رهبر عزیز انقلاب فرمودند، جمهوریت از اسلامیت جدا نیست هر چند عده‌ای که در جایگاه مدیریتی کشور نیز بودند تلاش داشتند که اسلامیت را از جمهوریت جدا کنند ولی تاکنون موفق نبوده‌اند.

وی اضافه کرد: این نگاه توهین به مردم و نادیده گرفتن رای آنان است مهمترین عامل ایجاد شکاف طبقاتی و تقسیم مردم به جامعه ارباب و رعیتی است، این گروه باید بدانند تشخیص مردم بالاتر از این نگاه است و نمی‌توانند با اهانت به قشر ضعیف جامعه و حاکم کردن نگاه لیبرال در جامعه باز جای نفوذ داشته باشند.

وی با اشاره به تاریخچه حاکمیت اسلامی گفت: در جامعه اسلامی که جمهوریت از مهم‌ترین دستورات دینی است، حاکم فرمانبردار مردم است و این فرهنگ باید در جریان انتخاب مردم درست نهادینه شود و با این نگاه به سمت انتخاب بروند.

امام جمعه رستم افزود: تلاش برخی بر این است که اقبال حداکثری و خواست مردم را کم اهمیت جلوه دهند و نگاه از پیش تعیین شده بودن رئیس جمهور آینده را به جامعه القا کنند که این روش تبلیغی دشمن است و متاسفانه در داخل نیز عده‌ای به آن دامن می‌زنند.

وی اظهار داشت: لازم است با تبلیغات صحیح بلندگوی دشمن را از دست غافلل‌شدگان داخلی بگیریم و متوجه باشیم که مشارکت حداکثری اولویت اول ما و انتخاب اصلح در ادامه آن است، چرا که عدم مشارکت مساوی با به هدف خوردن تیر دشمن است.

امام جمعه رستم تلاش برخی افراد برای دلسرد کردن مردم از ناکارآمدی نظام را محکوم کرد و افزود: متاسفانه در مناظرات صحبت‌هایی بیان می‌شود که جنبه سیاه‌نمایی دارد و امیدواریم که این افراد که بخشی از عصاره فکری نظام اسلامی در این جایگاه هستند همه جوانب را در نظر بگیرند و صحبت‌هایشأن در شأن نظام اسلامی باشد.

گرامی‌داشت آغاز هفته حج و اشاره به پیام‌هایی حج از جمله انسجام و وحدت و تقویت روح همزیستی مسالمت آمیز انسان‌ها و به خود آمدن مسلمانان و حفظ عزت و بزرگداشت مقام جهادگران از دیگر موارد بیان شده از طرف امام جمعه رستم در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان بود.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول