اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌محور باشند/ پرهیز از شعارهای پوچ و توخالی!

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در خراسان‌جنوبی گفت: امروز دیگر کشور نمی‌تواند معطل برنامه باشد تا رئیس جمهور، بعد از انتخاب شدن هنوز به فکر نوشتن برنامه باشد باید کاندیدایی انتخاب کنیم که برای تمام مسائل کشور دارای طرح و برنامه باشد.

کاندیداهای ریاست جمهوری برنامه‌محور باشند/ پرهیز از شعارهای پوچ و توخالی!

خبرگزاری فارس- خراسان‌جنوبی؛ نظام جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی بوده که از زمان انقلاب تاکنون تمامی مناصب کلیدی آن توسط مردم از طریق انتخابات برگزیده می‌شود.

یکی از مناصب اصلی در ایران بحث انتخاب رئیس جمهور بوده که هر چهار سال یک بار یک نفر با حضور مردم در پای صندوق‌های رأی کاندیدای تأیید صلاحیت شده توسط اعضای شورای نگهبان انتخاب و به‌عنوان رئیس جمهور ۴ سال ضمام دولت را بر عهده می‌گیرد.

امسال نیز سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با رقابت ۷ نفر از کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، برگزار می‌شود. یکی از این کاندیداها دکتر «سعید جلیلی» است که خبرنگار خبرگزاری فارس از بیرجند با آقای «لطف‌الله قائمی» نماینده ستاد انتخاباتی این نامزد در استان به گفت‌و‌گو نشسته است.

فارس: مهم‌ترین مسائل کشور در منظومه فکری دکتر جلیلی از نظر شما چیست؟

قائمی: «سعید جلیلی» بعد از سال ۹۲ تمامی مسائل مربوط به کشور را مورد مطالعه قرار داده‌اند که هر کدام از این مسائل در جایگاه خود دارای اهمیت است.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال ۱۴۰۰ به‌عنوان «جهش تولید و رفع موانع تولید»، افزود: با توجه به این فرمایش مقام معظم رهبری و دغدغه ایشان در این حوزه به نظر می‌رسد مشخص ساختن زیرساخت‌های رسیدن به این هدف بزرگ یکی از مسائل مهم کشور است.

فارس: انتخاب خوب و مطلوب چه شاخصه‌هایی دارد و این انتخاب، چگونه خواهد توانست مشکلات کشور را حل کند؟

قائمی: در طول دوران انتخابات ریاست جمهوری برای انتخاب اصلح از سوی مقام معظم رهبری و مسئولان نظام شاخصه‌هایی مشخص شده که از جمله آن‌ها می‌توان به ساده‌زیستی، انقلابی‌گری و کارآمدی شاره کرد ولی مسائل روز می‌تواند برخی از این شاخصه‌ها را مهم‌تر جلوه سازد و افرادی می‌توانند در انتخابات ریاست جمهوری آینده مؤثر عمل سازد که دارای برنامه باشد.

وی تبیین کرد: دوستانی که در داخل تصور می‌کنند رشد و شکوفایی ما وابسته به تعامل با غرب است و منوط به این است که واگن اقتصاد کشورمان را به لوکوموتیو اقتصاد غرب ببندیم باید توجه کنند که این لوکوموتیو هدفش این است که خودش با حداکثر سرعت حرکت کند و هر جا در سربالایی یا لبه پرتگاه احساس مشکل کند اتصال خود را با واگن‌های عقبی قطع خواهد کرد و بار اضافی را وارد دره خواهد کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی در خراسان‌جنوبی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصادی، اضافه کرد: باید متکی به منابع داخلی باشیم و با دنیا تعامل داشته باشیم اما نه به شکلی که به لوکوموتیو آن‌ها وصل بوده و هر کجا آن‌ها بخواهند حرکت نماییم.

تعامل با دنیا جزو اعتقادات دینی است

قائمی ادامه داد: تعامل با دنیا جزو اعتقادات دینی ما بوده و خواستار این هستیم تا فرهنگ خود را به دنیا صادر نماییم اما این تعامل باید با عزت و نه با تحقیر باشد.

فارس: نظر شما در مورد مباحث اخیر فضای‌ مجازی در خصوص اصلح نامقبول و صالح مقبول چیست و با گفتمان دکتر «جلیلی» چه قرابتی دارد؟

قائمی: به شخصه این موضوع را قبول ندارم زیرا هر شخصی می‌تواند با توجه به مسائل فعلی نظام و کشور آن را تشخیص دهد.

امروز دیگر کشور نمی‌تواند معطل برنامه باشد تا رئیس جمهور بعد از انتخاب شدن هنوز به فکر نوشتن برنامه باشد باید کاندیدایی انتخاب کنیم که برای تمام مسائل کشور دارای طرح و برنامه باشد

 

وی با اشاره به اینکه نخستین چیزی که دولت لازم دارد، برنامه است، تصریح کرد: امروز دیگر کشور نمی‌تواند معطل برنامه باشد تا رئیس جمهور بعد از انتخاب شدن هنوز به فکر نوشتن برنامه باشد همچون دولت گذشته، بنابراین باید کاندیدایی انتخاب کنیم که برای تمام مسائل کشور دارای طرح و برنامه باشد و روی همه موضوعات کار کرده باشد زیرا زمان برای معطل گذاری کشور وجود ندارد.

فارس: پیش‌بینی شما در مورد کناره‌گیری نامزدهای جبهه انقلاب به نفع یکدیگر چیست و این احتمال در مورد دکتر «جلیلی» چقدر است؟

قائمی: اگر کسانی که متصل به انقلابیون می‌بینیم باشند به طور مسلم رأی‌ها شکسته شده و احتمال خطرات گاهی گاردگیری‌ها و تصمیم‌گیری‌های ما در مبارزات سیاسی و غیرسیاسی بستگی به حرکات حریف هم دارد که نباید مورد فراموشی قرار گیرد.

وی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر درباره دو کاندید جبهه انقلاب نظر نمی‌دهیم و خود این دو کاندیدا ویژگی‌هایی دارند که می‌توانند تصمیم بگیرند که اول رضای خداوند را در پی داشته و دوم اینکه به اصل نظام ضربه‌ای وارد نشود لذا در حال حاضر در این رابطه نمی‌توان پیش داوری کرد.

فارس: چگونه بفهمیم وعده‌های نامزدهای انتخاباتی تحقق یافتنی هستند؟

قائمی: هر چقدر سخن و وعده‌هایی که نامزدها می‌دهند کلی‌تر و منطبق بر خواست عمومی باشد، به وعده نزدیک‌تر است و هر چقدر جزئی‌تر و مبتنی بر حقایق باشد به برنامه نزدیک‌تر است.

دولت کنونی به این دلیل موفق نبوده چون شعارهایشان مطابق با توان و اهدافشان نبود و شعارهای‌شان پوچ و توخالی بود و همه چیز معطل برجام ماند و این موضوع ضربه زیادی به کشور وارد ساخت

 

وی با اشاره به اینکه برخی از افراد با دروغ گفتن رأی جمع نمودند که این نمی‌تواند درست باشد، یادآور شد: دولت کنونی به این دلیل موفق نبود چون شعارهایشان مطابق با توان و اهدافشان نبوده و هدف سازندگی و طرح و برنامه برای ساخت‌وساز کشور نداشتند و شعارهای آنان پوچ و توخالی بوده از جمله اینکه همه چیز معطل برجام ماند و این موضوع ضربه زیادی به کشور وارد ساخت.

وی با بیان اینکه ارتباط با آمریکا هدف نباید باشد و ما نباید فرهنگ و اقتصاد خود را آلوده به آن‌ها نماییم ولی متأسفانه در هشت ساله فعالیت دولت فعلی این اقدام انجام شد ضمن اینکه افراد نالایقی نیز سرکار آمدند، تصریح کرد: وظیفه ما نیست که آمریکا را با اخلاق کنیم، آمریکا کارهای زیادی بر علیه ایران انجام داده که بداخلاقی‌هایش بر ملت ایران اثبات شده و لازم نبود چند سال کشور را معطل برجام سازیم تا این بداخلاقی آمریکا نمایش داده شود.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷/ح/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول