اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

تایید تلف شدن احشام توسط پساب پتروشیمی مسجدسلیمان پس از سه ماه

اداره محیط زیست مسجدسلیمان اکنون در حالی در خصوص رها سازی پساب صنعتی پتروشیمی مسجدسلیمان در رودخانه را تایید کرده است که حدود سه ماه گذشته این پساب سبب تلف شدن آبزیان و احشام در روستای کوشک خلف شده بود.

تایید تلف شدن احشام توسط پساب پتروشیمی مسجدسلیمان پس از سه ماه

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسفندماه سال گذشته خبرگزاری فارس خوزستان طی گزارشی اعلام کرد، رها شدن پساب‌های صنعتی پتروشیمی مسجد سلیمان در رودخانه سبب تلف شدن آبزیان و احشام در روستای کوشک خلف شده است اما مصطفی یوسفی رئیس محیط زیست این شهرستان گفت: هنوز تلفات آبزیان و احشام توسط پساب پتروشیمی ثابت نشده است.

نمونه آلودگی‌ها را باید به آزمایشگاه مشهد ارسال کنیم

وی افزود: ممکن است دلیل مرگ ماهی‌ها آلودگی باشد اما برای کالبد شکافی دقیق باید نمونه این آلودگی‌ها را به آزمایشگاهی در مشهد ارسال کنیم و پس از ارسال جواب به صورت قطعی در مورد علت تلف شدن ماهی‌ها صحبت می‌کنیم.

یوسفی با بیان اینکه طبق گفته مسوولان این پساب نیست بلکه شستشوی مخازن است، عنوان کرد: به نظر بنده برخی افراد یکسری مطالبات در خصوص اشتغال و... از پتروشیمی دارند و این صورت میخواهند پتروشیمی را زیر سوال ببرند ضمن اینکه شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان هنوز به فاز بهره‌برداری نرسیده است و مجوز بهره‌برداری از ما نگرفته است.

 

 

پتروشیمی مسجد سلیمان هیچ گونه دور ریزی به محیط ندارد

مسوول واحد HSE شرکت صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان نیز  در واکنش به خبر«آلودگی رودخانه کوشک خلف توسط پتروشیمی مسجدسلیمان»: اظهار کرد: واحد تصفیه صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان یکی از مجهزترین واحدهای تصفیه پساب در بین پتروشیمی‌ها است به طوری که تصفیه پساب در سه بخش بهداشتی، روغنی و پروسسی قابل انجام است.

وی افزود: در بحث مدیریت پساب، احداث واحد تصفیه تکمیلی RO به منظور بازیابی مجدد آب از پساب با هدف صرفه جویی در منابع آب و ساخت حوضچه تبخیری جهت مدیریت نهایی دوریزهای واحد تصفیه است که در نهایت پتروشیمی مسجدسلیمان هیچ‌گونه دورریزی به محیط نخواهد داشت.

این در حالی است که دامداران  و اهالی روستا خبر از تلف شدن آبزیان و احشام در نقاط مختلف دادند و گفتند: این اتفاقات در روستای «کوشک خلف» جدید است.

اعتراف به  رهاسازی پساب به محیط بعد از سه ماه

اکنون پس گذشت کمتر از سه ماه از گزارش خبرگزاری فارس، مصطفی یوسفی  رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان در در رابطه با تف شدن آبزیان و احشام به دلیل ورود پساب صنعتی پتروشیمی مسجدسلیمان به رودخانه، اظهار کرد: نتیجه آزمایش رهاسازی غیر اصولی پساب پتروشیمی این شهرستان به محیط اطراف مثبت بود از این رو شکواییه‌ای فردا دادستانی ارائه می‌شود.

وی افزود: پس از گزارش تلف شدن تعدادی گوسفند در یکی از روستاهای اطراف پتروشیمی این موضوع از حدود یک ماه پیش در دستور کار کارشناسان این اداره قرار گرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست مسجد سلیمان با اشاه به  بررسی علت تلف شدن دام‌ها توسط اداره دامپزشکی شهرستان، گفت: نمونه‌های لازم از چشمه‌ها و رودهای اطراف انجام و برای بررسی به آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست ارسال شد.

 

 

یوسفی با بیان اینکه پساب پتروشیمی طبق بررسی‌ها به صورت غیراصولی رهاسازی می‌شود، گفت: این کارخانه باید برای دفع اصولی پساب حوضچه تبخیر احداث کند اما متاسفانه تاکنون این طرح فقط 20  درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

تقبل پرداخت خسارت به دامداران

علی بلدی مسوول روابط عمومی پتروشیمی مسجد سلیمان نیز در ای رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، اظهار کرد: در صورت صورت تلف شدن احشام توسط پساب پتروشیمی مسجدسلیمان این شرکت  آمادگی دارد خسارت وارده به دامداران را پرداخت کند.

به گزارش خبرگزاری فارس، مجتمع پتروشیمی مسجد سلیمان در زمینی به مساحت ۴۰۰ هکتار و در منطقه زیلایی شهرستان مسجد سلیمان، در محدوده ۱۳۰ کیلومتری شمال شرقی اهواز، ۳۰ کیلومتری شمال غربی شهر مسجد سلیمان مجاور جاده لالی(منطقه هفت شهیدان) و  ۱۱/۵ کیلومتری جنوب رودخانه کارون قرار دارد.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول