اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

اوضاع افغانستان محور رایزنی مقامات ترکمنستان و ژاپن

معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان با سفیر و نماینده ویژه ژاپن در امور افغانستان و پاکستان به صورت ویدئو کنفرانس گفت‌وگو کرد.

اوضاع افغانستان محور رایزنی مقامات ترکمنستان و ژاپن

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «وفا خواجه یف» معاون وزیر امور خارجه ترکمنستان و «کاتسوهیکو تاکاهاشی» سفیر و نماینده ویژه ژاپن در امور افغانستان و پاکستان به صورت ویدئو کنفرانس گفت و گو کردند.

در این دیدار طرفین مواضع ترکمنستان و ژاپن را در مورد مسئله افغانستان تشریح کردند.

در این نشست اشاره شد که اوضاع در افغانستان همچنان در مرکز توجه جامعه جهانی است و ارتباط مستقیمی با سطح امنیت و ثبات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی دارد. 

خواجه یف یک بار دیگر تاکید کرد: ترکمنستان همچنان معتقد است روند برقراری صلح در افغانستان تنها با کمک ابزارهای سیاسی و دیپلماتیک و با مشارکت افغانستان امکان پذیر است.

تاکاهاشی نیز خاطر نشان کرد ژاپن از موقعیت ترکمنستان در این زمینه حمایت می‌کند و از اقدامات بشردوستانه و پروژه‌های انرژی و حمل و نقل که با کمک این کشور در افغانستان انجام شده است ، بسیار قدردانی می‌کند.

وی همچنین تأیید کرد ژاپن از سال 2021 تا 2024 میلیون‌ها دلار برای توسعه کشور و نیازهای بشردوستانه از افغانستان پشتیبانی مالی خواهد کرد.

دیپلمات‌ها در مورد توسعه بیشتر اوضاع افغانستان تبادل نظر و توافق کردند که گفت و گوی فعال را برای یافتن اشکال قابل قبول همکاری برای کمک به این کشور ادامه دهند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول