اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

بسته انتخاباتی ۱۴۰۰ | از حمایت جمعی از نمایندگان ادوار از آیت‌الله «رئیسی» تا منحل شدن شورای شهر «قهستان»

اخبار انتخابات با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رویداد مهم سیاسی هر روز بیشتر می‌شود و برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها این روزها در صدر خبرهای صداوسیما ، نشریات و فضای مجازی قرار گرفته است.

بسته انتخاباتی ۱۴۰۰ | از حمایت جمعی از نمایندگان ادوار از آیت‌الله «رئیسی» تا منحل شدن شورای شهر «قهستان»

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا همزمان با سراسر کشور ۲۸ خرداد در استان خراسان‌جنوبی نیز برگزار می‌شود تا مردم این دیار با حضور در یک هزار و ۲۴ شعبه، رأی خود را به صندوق بیندازند.

اخبار انتخابات با نزدیک شدن به زمان برگزاری این رویداد مهم سیاسی هر روز بیشتر می‌شود و برنامه‌های انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و شوراها این روزها در صدر خبرهای صداوسیما ، نشریات و فضای مجازی قرار گرفته است.

در گزارش زیر به آخرین خبر‌ها و شنیده‌های انتخاباتی ریاست جمهوری و شورا‌ها در خراسان‌جنوبی می‌پردازیم.

کاندیدادها در ۱۳ روستا به حد نصاب نرسیدند!

«ناصر خوش‌خبر» رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی از افزایش مجدد شعب اخذ رأی در استان خبر داد و اظهار داشت: براساس آخرین آمار، یک هزار و ۲۴ شعبه اخذ رأی در استان تشکیل می‌شود که از این تعداد ۶۲ درصد در مناطق روستایی و مابقی در نقاط شهری است.

وی با بیان اینکه ۵۳ درصد شعب، ثابت است و بقیه به شکل سیار خواهند بود، بیان داشت: ۶۰۷ نفر از علاقه‌مندان به حضور و فعالیت در شوراهای شهر ثبت‌نام کردند که از این تعداد بعد از تأیید صلاحیت‌ها، ۵۰۴ نفر در عرصه رقابت باقی مانده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه ۹۱۸ روستای حائز شرایط برای تشکیل شورا در استان داریم که در ابتدای ثبت‌نام نامزدها در ۹۱۲ روستا آمار داوطلبان به حد نصاب رسید، افزود: براساس آخرین آمارهای اعلام شده با فوت یک نفر از داوطلبان، انصراف برخی و رد صلاحیت تعدادی از آن‌ها، آمار متقاضیان حضور در شوراها در ۱۳ روستای استان به حد نصاب نرسید!      

حمایت جمعی از نمایندگان ادوار استان در حمایت از آیت‌الله رئیسی

جمعی از نمایندگان ادوار خراسان‌جنوبی با دعوت از مردم جهت مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰، حمایت خود را از حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی اعلام کردند.

بسم الله الرحمن الرحیم

 مردم عزیز و شریف همیشه در صحنه استان خراسان‌جنوبی

سلام علیکم

انتخابات مظهر مردم‌سالاری دینی و حمایت از آرمان‌های انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، مقام معظم رهبری و شهدای عزیز است. در شرایط فعلی که ملت ایران هدف ناجوانمردانه‌ترین تحریم‌ها قرار گرفته اند، حضورحداکثری و هوشمندانه مردم در این صحنه مهم می‌تواند قدرت دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران را در سطح جهان افزایش دهد و نیز غبار یاس را بر چهره دشمنان قسم خورده ایران نشانده و تحریم‌های ظالمانه را در هم شکند و صد البته روح بلند امام راحل(ره) و شهدای والا مقام انقلاب و سردار دل‌ها «حاج قاسم سلیمانی» عزیز نظاره‌گر این حضور پر شور خواهند بود.

خادمان مردم شریف استان خراسان‌جنوبی در ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی با توجه به شرایط موجود در گام نخست حضور حداکثری مردم در انتخابات را بسیار مهم و مؤثر دانسته و در گام دوم نیز ضمن احترام به سایر نامزدهای محترم ریاست جمهوری و با توجه به سوابق کلان مدیریتی، پاکدستی و مبارزه بی‌امان با مفسدان اقتصادی و توانایی‌ها و قابلیت‌ها، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی را اصلح می‌دانیم و به ایشان رأی خواهیم داد؛ هر چند واضح است که علاقه متقابل مردم این استان با ایشان راه را هموار کرده است و ان‌شاء‌الله نوید آینده ای بهتر را می‌دهد.

حسین ابراهیمی                          بیرجند، درمیان و خوسف

نظر افضلی                               نهبندان و سربیشه

دکترامیر حسنخانی                    طبس، فردوس، بشرویه و سرایان

سید محمد حسین زینلی               بیرجند، درمیان و خوسف

محمدرضا صابری                    نهبندان و سربیشه

موسی قربانی                           قاینات و زیرکوه

محمد کریم عابدی                   طبس فردوس بشرویه سرایان

سید محمدباقر عبادی                 بیرجند درمیان خوسف

محمدعلی عبدالله زاده                طبس، فردوس، بشرویه و سرایان

فرهاد فلاحتی                         قاینات و زیرکوه

سید محمد صادق نیرومند          نهیندان و سربیشه

مراد هاشم‌زهی                      نهبندان و سربیشه

هیأت بازرسی آماده دریافت تخلفات انتخاباتی

«ملکی» دبیرهیأت بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی با اشاره به فعالیت هیأت بازرسی انتخابات، اظهار داشت: این هیأت از همان آغاز تشکیل تاکنون تمام مراحل اجرایی انتخابات را با نگاه دقیق و ریزبینانه زیر نظر دارد تا وظیفه قانونی خود که پاسداری و حراست از آرای مردم است را در کنار هیأت‌های نظارت شورای نگهبان و شورا‌های اسلامی به نحو مطلوب جامه عمل بپوشاند.

وی با اشاره به تبلیغات نامزد‌های ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا افزود: مردم می‌توانند هرگونه تخلف انتخاباتی را از طریق تماس با شماره تلفن ۳۲۳۸۶۵۲۱ یا سامانه ۱۱۱ و یا ثبت در پرتال وزارت کشور بخش رسیدگی به شکایات حوزه انتخابات اطلاع دهند.

دبیر هیأت بازرسی انتخابات خراسان‌جنوبی مطرح کرد: هزار و ۲۷ بازرس، ۶۸ سربازرس و ۱۲ نفر بازرس ویژه، ۲۸ خرداد، فرآیند برگزاری انتخابات را در شعبه اخذ رأی زیر نظر خواهند داشت.

منحل شدن شورای شهر قهستان!

با انصراف چهار کاندید محله درخش از انتخابات شورای شهر قهستان انتخابات این شورا با تعداد ۴ نماینده محله آسیابان به حد نصاب نرسید و انحلال یافت!

این در حالی است که در خبرهای قبلی نیز به این موضوع پرداخته شده بود اما در شرایطی که به نظر می‌رسید با وساطت ائمه جمعه، فرماندار و سایر مسولین داستان ختم به خیر شده اما این اتفاق رخ نداد و شورای شهر قهستان به حد نصاب انتخابات نرسید و با این شرایط برای مدت حداقل دو سال بدون شورا این شهر مدیریت خواهد شد.

رسانه‌ها بی‌طرفی را رعایت کنند

«علی دادگر» معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند نیز در خصوص مباحث انتخاباتی به نکاتی اشاره کرد و گفت: ممنوعیت برای تبلیغ هر یک از نامزدها ولو به صورت درج آگهی و حفظ استقلال و بی‌طرفی توسط رسانه‌ها مد نظر قرار گیرد.

وی بیان داشت: اعلام خلاف واقع از دیگر مصادیق است که در این خصوص نظارت بر عملکرد مطبوعات بر عهده اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است.

معاون دادستان عمومی و انقلاب بیرجند با اشاره به اینکه وظیفه خطیری در راستای اهداف انقلاب، نظام و قانون بر دوش رسانه‌ها گذاشته شده، افزود: طبق قانون مطبوعات، رسانه‌ها موظف به روشن کردن افکار عمومی و بالابردن سطح معلومات جامعه در چارچوب‌های قانونی هستند و برای جلوگیری از تفرقه‌افکنی بین افراد و اقشار باید تلاش کنند.

انتهای پیام/69039/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول