اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

اولین انتخابات پارلمانی الجزایر از زمان برکناری بوتفلیقه

رأی‌دهندگان الجزایری از ساعت هشت صبح امروز (به وقت محلی) به پای صندوق‌های رأی آمدند تا برای اولین بار پس از برکناری «عبدالعزیز بوتفلیقه» نمایندگان خود در مجلس این کشور را انتخاب کنند.

اولین انتخابات پارلمانی الجزایر از زمان برکناری بوتفلیقه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صبح امروز (شنبه) رأی‌گیری انتخابات پارلمانی الجزایر آغاز و درهای مراکز رأی‌گیری به روی رأی‌دهندگان باز شد؛ در این انتخابات ۲۴ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن هستند.

خبرنگار «الجزیره» در همین زمینه گزارش کرد، درهای مراکز رأی‌گیری در ساعت هشت صبح (به وقت محلی) باز شده و قرار است ساعت هفت بسته شود اما امکان تمدید این زمان در برخی مراکز وجود دارد.

در ادامه این گزارش آمده، وزارت کشور الجزایر از شب گذشته تدابیر امنیت سختی را اتخاذ کرده و وزارت دادگستری این کشور نیز پیش‌تر اعلام کرده با تمامی کسانی که در روند رأی‌گیری اخلال وارد کنند، برخورد خواهد کرد.

در این انتخابات بیش از ۲۲ هزار نامزد برای ۴۰۷ کرسی مجلس الجزایر با هم رقابت می‌کنند. تعداد فهرست‌های انتخاباتی ۲۲۸۸ – ۱۰۸۰ فهرست وابسته به احزاب و ۱۲۰۸ فهرست مستقل- است و تعداد زنان نامزد ۵ هزار و ۷۴۴ نفر است.

پس از تظاهرات مردمی و برکناری «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزایر در فوریه سال گذشته (۲۰۱۹) ، این اولین انتخابات پارلمانی الجزایر است.

انتخابات مذکور بر اساس نظام انتخاباتی جدید برگزار می‌شود بدین صورت که رأی‌دهنده نمی‌تواند به بیش از یک لیست رأی دهد.

روند رأی‌گیری از صحرانشینان الجزایری و نیز الجزایری‌های مقیم کشورهای دیگر از چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است.

«عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزایر امروز ضمن انداختن رأی خود به صندوق گفت: انتقادهایی که از الجزایر می‎شود نشان می‌دهد که ما در مسیر صحیح به سمت دموکراسی قرار داریم.

وی افزود، هر کسی حق دارد نظر خود را بگوید حال یا با مشارکت در انتخابات یا تحریم آن اما نباید نظر خود را بر دیگران تحمیل کند.

تبون از مشارکت گسترده در انتخابات خبر داد و گفت، اقلیت نمی‌تواند خواسته خود را بر مابقی ملت الجزایر تحمیل کند.

رئیس‌جمهور الجزایر تأکید کرد، نتیجه انتخابات هر چه باشد تصمیمی هم‌راستا با دموکراسی اتخاذ خواهد کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول