اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

جهادگران بسیجی همواره در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان پیشگام بوده‌اند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: جهادگران بسیجی در طول این سال‌ها در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و تبدیل تهدیدات به فرصت‌های بزرگ همواره پیشگام و پیشتاز بوده‌اند.

جهادگران بسیجی همواره در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان پیشگام بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سردار محسن کریمی ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی شهرستان فراهان اظهار کرد: خوشبختانه در طی این سال‌ها گروه‌های جهادی اقدامات بزرگی در راستای رفع غبار مظلومیت و محرومیت از مناطق محروم برداشته‌اند و در جبهه دفاع از مستضعفین و خدمت به ولی‌نعمتان حرکت شتابنده دارند و محکم ایستاده‌اند.

وی افزود: تربیت نیروی تراز انقلاب اسلامی و ارائه خدمات به ولی‌نعمتان انقلاب مهمترین دستاورد گروه‌های جهادی است که خوشبختانه استان مرکزی از این نعمت ارزشمند به خوبی بهره‌مند شده و امروز بیش از ۱ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی فعال در عرصه‌های مختلف فعالیت می‌کنند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی یکی از محورهای فعالیت‌های بسیج سازندگی است که با تکیه بر ۶۵۰ صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی که ایجاد اشتعال است را دنبال می‌کنند که ایجاد بیش از ۹ هزار فرصت شغلی در طی چند سال اخیر یکی از میوه‌های به ثمر نشسته تلاش‌های بسیج سازندگی است.

کریمی ادامه داد: یکی از مهمترین رویکردهای بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۰ اجرای پروژه‌های آب و کشاورزی است و در این راستا علاوه بر اینکه گام‌های بلندی برداشته شده برنامه‌ریزی‌های خوبی برای امسال انجام شده است.

 

وی یادآور شد: بسیج سازندگی استان مرکزی در حوزه محرومیت‌زدایی افتخارات بزرگی به ماندگار گذاشته که در بخش عمرانی ساخت ۱۹۰ واحد مسکونی، بازسازی ۱۷۰ واحد مسکونی برای ولی‌نعمتان و اجرای ۱۴۰ پروژه مربوط به بخش کشاورزی و روستایی و در بخش غیر عمرانی محرومیت‌زدایی هم اقدامات گسترده‌ای انجام شده که اهدای ۸۵۰ جهیزیه به زوج‌های جوان  و توزیع ۲۲ هزار بسته لوازم‌التحریر از جمله اقدامات مهم است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به شرایط و حساسیت مقطع فعلی و در راستای ایجاد یک نهضت امیدآفرینی و ایجاد نشاط انقلابی رزمایش بزرگ جهادگران از نهم خردادماه شروع شده که جهادگران بسیجی در عرصه‌های مختلف به مردم خدمات ارائه می‌کنند.

کریمی گفت: جهادگران بسیجی در طول این سال‌ها در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و تبدیل تهدیدات به فرصت‌های بزرگ همواره پیشگام و پیشتاز بوده‌اند و لذا امروز در امیدآفرینی و ایجاد نشاط انقلابی که یکی از نیازهای مهم کشور است قطعاً اقدام بزرگی انجام خواهند داد.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان نیز در این آیین گفت: یکی از مهمترین نعماتی که خداوند به‌واسطه تفکر حضرت امام(ره) در انقلاب جاری کرده روحیه جهاد و از خود گذشتگی است و امروز جوانان زیادی در قالب جهادگران بسیجی به مردم و ولی‌نعمتان انقلاب خدمت‌رسانی می‌کنند.

 

نعمت‌الله نجفی اظهار کرد: گروه‌های جهادی علاوه بر اینکه منشأ خدمات در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی هستند رسالت ترویج و گسترش فرهنگ و روحیه جهادی را انجام می‌دهند و در این راستا موفق عمل کرده‌اند.

وی افزود: در سطح شهرستان فراهان بیش از ۶۲ گروه جهادی فعال از اقشار مختلف و با تخصص‌های متنوع وجود دارد که هم‌اکنون در رزمایش جهاد امیدآفرینی و مشارکت حداکثری در سطح شهرستان خدمات مختلفی ارائه می‌کنند.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان بیان کرد: به همت جهادگران بسیجی و مشارکت دستگاه‌های متولی تاکنون بیش از ۴۵ واحد مسکونی تحویل ولی‌نعمتان انقلاب اسلامی شده و همچنین ۲۰ واحد مسکونی نیز مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

نجفی ادامه داد: در راستای کمک به ازدواج جوانان بیش از ۱۲۰ سری جهیزیه توزیع شده که کلیه لوازم تهیه شده از کالای ایرانی و با کیفیت بوده و تلاش داریم این‌گونه اقدامات برای تسهیل ازدواج جوانان ادامه‌دار باشد.

وی اضافه کرد: در راستای کاهش آسیب‌های بیماری کرونا فراهان اقدامات خوبی از قبیل توزیع ۶۰۰ بسته لوازم‌التحریر، ۱۷ هزار بسته معیشتی و سایر اقدامات دیگر انجام شده که نهضت کمک مؤمنانه همچنان ادامه خواهد داشت و کمک به واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی با قوت دنبال می‌شود.

 

فرمانده سپاه ناحیه فراهان تصریح کرد: در راستای ایجاد اشتغال پایدار با رویکرد هدایت و توانمندی متقاضیان درصدد تحقق اقتصاد مقاومتی و مردمی هستیم که بیش از ۵۱ صندوق قرض‌الحسنه راه‌اندازی شده که به شکل مردمی و مسجد محور فعالیت می‌کند.

نجفی خاطرنشان کرد: مهمترین رویکرد بسیج سازندگی در حوزه پروژه‌های عمرانی، آب شرب و کشاورزی و ایجاد اشتغال است که در قالب‌های کانال‌کشی کشاورزی، لایروبی قنوات، لایروبی رود آب‌ها، لوله‌گذاری زمین‌های کشاورزی، ساخت استخر ذخیره آب، انتقال آب شرب و سایر موارد است که جهادگران بسیجی با مشارکت مردم روستا و خیرین اقدامات را انجام می‌دهند.

وی یادآور شد: لایه روبی ۲ قنات، احداث ۲ مسجد و حسینیه، ۴ مسیل کانال‌کشی بتنی از جمله اقدامات مهم در طی یک سال گذشته در شهرستان فراهان است.

فرمانده سپاه ناحیه فراهان گفت: امروز در راستای رزمایش «جهاد امیدآفرینی و مشارکت حداکثری» که توسط جهادگران بسیجی در حال انجام است و به برکت سفر فرمانده محترم سپاه روح‌الله برنامه‌ها و پروژه‌های مختلفی انجام شد که منشأ خدمات و برکات زیادی برای مردم شهرستان و به‌ویژه در روستاها خواهد داشت.

نجفی اظهار داشت: دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی مزار مطهر شهدا، اهدای ۷ سری جهیزیه به ولی‌نعمتان، افتتاح مخزن ۳۰۰ مترمکعبی آب شرب روستاهای فشک و چافر، افتتاح ۲ واحد مسکونی ولی‌نعمتان، بهره‌برداری از کانال‌کشی آب کشاورزی، افتتاح نمایشگاه محصولات صندوق‌های قرض‌الحسنه، نشست بصیرتی با موضوع حماسه حضور و حضور در جمع جهادگران و مسئولین گروه‌های جهادی از جمله برنامه‌های مهم امروز بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول