اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

«دنا» فردا به ناوگان نیروی دریایی ارتش محلق می‌شود+ ویژگی‌ها

ناوشکن «دنا» چهارمین ناوشکن ایرانی از کلاس جماران این هفته در بندرعباس به آب انداخته می‌شود.

«دنا» فردا به ناوگان نیروی دریایی ارتش محلق می‌شود+ ویژگی‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، در مسیر تحقق تمامی ابعاد رشد و ارتقای توانمندی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیاز به ناوشکن‌های چابک و عملیاتی از سال 1388 با الحاق ناو جماران به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور فرماندهی معظم کل قوا آغاز شد.

ناوشکن «دنا» پس از سه ناوشکن جماران، دماوند و سهند، چهارمین ناوشکن تماما ایرانی است که با دانش و توان بومی ساخته شده و 95 متر طول و 11 متر عرض و حدود 1500 کیلو وزن دارد.

عکسی از ناوشکن دنا در حال ساخت در سال‌های پیش

دنا اکنون آماده الحاق به ناوگان جنوب کشورمان است و قرار است فردا در مراسمی ویژه در بندرعباس و با حضور وزیر دفاع و فرماندهان ارتش و از طریق ارتباط زنده تصویری با رییس جمهور رسما به آب اندازی شود.

دنا نسخه تکامل یافته ناوشکن‌های قبلی خویش است که با ارتقای تجهیزات و ادوات نصب شده بر روی آن قادر به تشخیص هرگونه تهدید سطحی و زیرساختی تا شعاع بیش از 200 کیلومتری بوده و این توانایی را دارد که پس از شناسایی، به آنان حمله کرده و یا جنگ الکترونیک کند.

سامانه پیش برنده دنا نیز در نوع خود ویژگی‌های خاصی دارد. یک ساختار رانش که با 4 دستگاه موتور دیزل بهینه شده بومی و مجموعه انتقال قدرت ترکیبی جدید سبب شده تا این ناوشکن چالاکی ویژه‌ای داشته و توانایی دریانوردی طولانی را در دریاها و اقیانوس‌های متلاطم را داشته باشد.

 

بروز رسانی سامانه های جنگ الکترونیک، موشکهای سطح به سطح و سطح به هوا، سامانه سونار، پرتابگر اژدر، انواع توپ های سبک و سنگین و بزرگ تر شدن پد نشست و برخاست بالگرد در دنا از جمله ویژگی‌های خاص او برای کارآمدی هرچه بیشتر در ایفای مأموریت‌های رزمی و اطلاعاتی است.

پیوستن دنا به نیروی دریایی ارتش بی‌شک افتخاری غرورانگیز در آستانه انتخابات پیش رو است که جلوه‌ای از اقتدار دفاعی ایران اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

انتهای پیام/ 88055

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول