اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی | از فوت ۹۰۸ بیمار تا ورود ۵۴ هزار دوز واکسن

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از فوت دو بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به ۹۰۸ نفر رسید.

آخرین وضعیت کرونا در خراسان‌جنوبی | از فوت ۹۰۸ بیمار تا ورود ۵۴ هزار دوز واکسن

محمد دهقانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، به تشریح آخرین وضعیت بیماران کرونایی در استان پرداخت و اظهار داشت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۵ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که در مجموع ۳۰ بیمار جدید شامل ۱۰ مورد بستری و ۲۰ مورد سرپایی شناسایی شدند.

وی بیان داشت: از بیماران جدید شناسایی شده ۱۶ مورد از شهرستان بیرجند، شهرستان‌های قاین و نهبندان هر کدام ۵ مورد، درمیان ۲ مورد و شهرستان‌های زیرکوه و سربیشه هرکدام یک مورد هستند.

در حال حاضر ۶۶ بیمار کرونایی در استان بستری‌اند که از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و حال یک نفر وخیم است

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه همزمان طی ۲۴ ساعت گذشته از ۱۶۲ تست سریع کرونا ۲۹ بیمار جدید شناسایی شد، عنوان کرد: در حال حاضر ۱۸۵ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری‌اند که ۶۶ نفر کرونا مثبت‌اند که از این تعداد ۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری که حال یک نفر نامساعد است.

دهقانی افزود: در شبانه‌روز گذشته ۳۷ بیمار با علائم تنفسی در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند که در همین مدت ۳۴ بیمار شامل ۱۲ بیمار کرونا مثبت با حال عمومی خوب از بیمارستان‌ها ترخیص شدند.

وی از فوت دو بیمار کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و مطرح کرد: با ثبت دو مورد فوت جدید ناشی از کرونا تعداد فوتی‌های این بیماری در استان به ۹۰۸ نفر رسید.

تزریق ۴۸ هزار و ۸۸۰ دوز واکسن در استان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند همچنین در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان، گفت: تاکنون ۵۴ هزار و ۵۰۶ دوز واکسن کرونا وارد استان شده که از این تعداد ۴۸ هزار و ۸۸۰ دوز تزریق شده است.

دهقانی ادامه داد: گروه سنی ۸۰ سال به بالا که ۱۶ هزار و ۲۲۲ نفر را در استان شامل می‌شود ۱۳ هزار و ۸۳۶ نفر یعنی ۸۴ درصد واکسن گرفتند و در گروه سنی ۷۵ تا ۷۹ سال که ۱۲ هزار و ۳۳ نفر هستند تاکنون ۶ هزار و ۴۳۲ و از گروه سنی ۷۰ تا ۷۴ سال شامل ۱۲ هزار و ۹۲۸ نفر بیش از هفت هزار نفر واکسینه شدند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی از میانگین کشوری تزریق واکسن کرونا بالاتر است گفت: امیدواریم با تحویل سری جدید واکسن‌ها تعداد قابل توجهی از جمعیت هدف واکسینه شوند.

از هفته گذشته تزریق واکسن جدید در استان نداشتیم البته محموله واکسن روسی رسیده و واکسن چینی هم در راه است که به محض توزیع در استان‌ها تزریق می‌شود

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: از هفته گذشته تزریق واکسن جدید در استان نداشتیم البته محموله واکسن روسی رسیده و واکسن چینی هم در راه است که به محض توزیع در استان‌ها تزریق آغاز خواهد شد.

دهقانی در خصوص بیماری سرخک، گفت: با توجه به اینکه در سال ۹۹، صدردصد کودکان زیر ۵ سال در خراسان‌جنوبی در مقابل بیماری سرخک واکسینه شده‌اند و تاکنون هیچ مورد ابتلا به این بیماری در استان گزارش نشده است.

شیوع سرخک در استان‌های همجوار!

وی افزود‌: از پارسال به دنبال شیوع بیماری کرونا و نگرانی از عدم پوشش کامل واکسیناسیون و همچنین افت شاخص‌های نظام مراقبت تب و بثورات جلدی ماکولوپاپولر، زنگ خطر جدی برای بازگشت این بیماری به صدا درآمد که شناسایی مواردی از سرخک در استان‌های همجوار در هفته‌های اخیر نشانه آشکار این خطر برای سلامت جامعه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به واگیر بودن بیماری سرخک، گفت: افراد مبتلا به این بیماری از ۲ تا ۴ روز قبل از شروع بثورات جلدی (راش جلدی) به مدت ۴ تا ۹ روز بعد از آن، می‌توانند آلوده کننده باشند.

دهقانی اشاره به اینکه چند مورد ابتلا به سرخک در کشور گزارش شده است، مطرح کرد: احتمال ابتلا به این بیماری در ‌تمام افراد جامعه به خصوص کودکان زیر ۵ سال وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از دوره کمون که به‌طور معمول ۱۰ تا ۱۲ روز طول می‌کشد و حتی می‌تواند ۷ تا ۱۸ روز باشد، علائم مقدماتی نظیر تب، خستگی، سرفه، آبریزش بینی و التهاب در افراد فاقد ایمنی ظاهر می‌شود.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول