اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

کشف ۸۲۶ کیلوگرم موادمخدر در مرز سراوان

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت:مرزبانان سراوان در یک عملیات موفق به کشف ۸۲۶ کیلوگرم موادمخدر در منطقه مرزی «کوه سفید» این شهرستان شدند.

کشف ۸۲۶ کیلوگرم موادمخدر در مرز سراوان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از معاونت اجتماعی مرزبانی سیستان و بلوچستان، سردار محمد اظهار داشت: مرزداران با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، از فعالیت یک باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر در منطقه مرزی «کوه سفید» سراوان مطلع شدند و با اجرای عملیاتی برنامه‌ریزی شده و هدفمند، موفق شدند این باند حرفه‌ای قاچاق را منهدم و ۸۲۶ کیلوگرم موادمخدر و مقادیری سلاح و مهمات را کشف کنند.

وی افزود: بعد از چند شبانه‌روز کار اطلاعاتی و شناسایی محل تردد احتمالی قاچاقچیان، مرزبانان هنگ مرزی سراوان با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان، نسبت به کنترل و انسداد مسیرهای تردد آنها اقدام و با انجام عملیاتی هدفمند و سریع و اجرای طرح مهار، موفق به زمین‌گیر کردن قاچاقچیان شدند.

فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با توجه به اشراف اطلاعاتی مرزداران، خودروی حامل مواد مخدر شناسایی و مأموران به منظور متوقف کردن خودرو و دستگیری متهمان با استفاده از علائم هشدار دهنده و با صدای رسا دستور ایست صادر کردند و هنگامی که سوداگران مرگ دیدند در کمین مرزداران گرفتار شدند اقدام به تیراندازی به سمت مأموران کردند که با توجه به موضع‌گیری دقیق، اتخاذ تاکتیک‌های عملیاتی مناسب و حجم سنگین آتش مرزداران، توان رویارویی با دلاور مردان مرزبانی را نداشته و در منطقه زمین‌گیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: مرزبانان پس از ساعتی درگیری سنگین با این باند حرفه‌ای قاچاق موادمخدر که چندین مورد اقدامات غیر قانونی و شرارت در مناطق مرزی را داشتند، موفق شدند ضمن به هلاکت رساندن یکی از قاچاقچیان و دستگیری سه نفر دیگر از این عناصر پلید و توقیف یک دستگاه خودرو، ۸۲۶ کیلوگرم موادمخدر از نوع تریاک و مقادیری سلاح و مهمات مربوطه را کشف کنند.

سردار طاهری ضمن قدردانی از زحمات و تلاش مرزداران سیستان و بلوچستان بویژه فرمانده و کارکنان هنگ مرزی سراوان عنوان کرد: مرزهای ایران اسلامی بویژه مرزهای پهناور این خطه از کشور، در سال "تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" با حضور شبانه‌روزی مرزداران و با همکاری سایر نهادهای اطلاعاتی و امنیتی و با حمایت‌های همیشگی مرزنشینان غیور برای زندگی و هرگونه فعالیت اقتصادی، اجتماعی و صنعتی در امنیت کامل است و برای سوداگران مرگ، قاچاقچیان و متجاوزان از هر زمان دیگری ناامن‌تر است و با اقدامات غیرقانونی در مناطق مرزی به شدت مقابله و برخورد می‌شود.

انتهای پیام/3139/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول