اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

راهکارهای انقلابی و پیشنهادی برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور

برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور راهکارهای انقلابی در قالب پیشنهاد می توان به عنوان یک راهکار مورد استفاده قرار گیرد.

راهکارهای انقلابی و پیشنهادی برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس ، ابراهیم کارخانه ای - نماینده دوره های هفتم و نهم مجلس شورای اسلامی - برای تحول اساسی در ساختار مدیریتی و اجرایی کشور راهکارهای انقلابی در قالب پیشنهاد می توان به عنوان یک راهکار مورد استفاده قرار گیرد که در ۱۲ بند به آنها اشاره می شود.

۱- ممنوعیت دستگاه های اجرایی از ارائه وعده و وعید و الزام آن ها حسب فرموده مقام معظم رهبری به ارائه گزارش اقدام و عمل؛ با هدف اجرای سیاست "اقدام شد به جای اقدام شود" به منظور جلب اعتماد مردم و سرعت در عمل و شفافیت در خدمت.

۲- همسان سازی پرداخت هزینه های درمان برای همه ملت ایران اعم از رئیس جمهور، وزیر، وکیل، کارگر، کشاورز ... از طریق حذف پرداخت‌های ویژه درمان از سهم بیت المال در نظام اجرایی و مدیریتی کشور.

۳- تحول در ساختار نظام مدیریتی کشور با هدف مردمی کردن مدیریت؛ حسب فرموده مقام معظم رهبری در جهت احیای جایگاه ارباب رجوع به عنوان کارفرما و فرمانده؛ و مدیر به عنوان نوکر و خدمتگزار.

۴- حذف فوق العاده ویژه مدیریت از سقف پرداختی وزیران و مدیران ارشد کشور با هدف جذب مدیران جهادی با انگیزه دینی و انقلابی و حذف مدیران با انگیزه مادی و دنیوی.

۵- حذف بسترهای فساد زا از دستگاه های اجرایی و پاسخگو بودن مدیر هر دستگاه به عنوان اولین مسئول در برابر فساد و سهل انگاری، با هدف حذف فساد، رانت و ویژه‌خواری از نظام مدیریتی و اجرایی کشور.

۶- تحول اساسی در کیفیت بخشی به کالاهای ساخت داخل و رقابت پذیری با بهترین کالای مشابه خارجی، از طریق الگوسازی صنایع پیشرفته دفاعی در صنایع مرتبط با زندگی مردم از قبیل صنعت خودرو سازی، لوازم خانگی و دیگر صنایع مهم و نیز قطع کامل ورود کالاهای مشابه ساخت داخل.

۷- ساماندهی نهضت عظیم تلاش نخبگانی در سراسر کشور با هدف خودکفایی و خنثی سازی تحریم ها در کلیه بخش های اقتصادی از طریق تحول اساسی در ساختار ها، مانع زدایی، برنامه ریزی و پشتیبانی از تولید.

۸- طراحی و تدوین ساز و کار پالایش سازمانی و طرح سوال و استیضاح از عملکرد دستگاههای اجرایی از طریق تاسیس "سیستم نظارتی درون قوه ای" با هدف حذف مدیران ناکارآمد و شتاب در خدمت. 

۹- به کارگیری قوی ترین و کارآمدترین نیروهای نخبه و مجرب در راءس دستگاه‌های اجرایی و نیز جلب نظارت مردمی بر شفافیت عملکرد مدیران از طریق تأسیس سامانه های ارتباط و نظارت مردمی بر نظام مدیریتی کشور.

۱۰- تاءسیس هیئت‌های اندیشه ورزی تخصصی در راس کلیه دستگاه‌های اجرایی با هدف نوسازی ساختارها و تحول اساسی در کارآمدی، مانع زدایی، چابک سازی و سرعت در پیشرفت، همگام با گردش نخبگان در کشور.

۱۱- تحول اساسی در ساختار و برنامه ریزی جاری هیئت دولت با هدف کارآمدی و حرکت هماهنگ دولت به سوی قله رفع مشکلات کشور و نظارت برنامه محور بر عملکرد اعضای هیأت دولت و ارزیابی آنها نسبت به برنامه های پیشنهادی در جهت حذف مسئولان ناکارآمد و به میدان آمدن نیروهای توانمند، موءمن خلاق، جوان و مجرب در نظام مدیریتی کشور. 

۱۲- تشکیل کارگروه های تخصصی از ورزیده ترین و کارآمدترین نیروهای مجرب و صاحب‌نظر جهت پیگیری حل مشکلات اساسی مردم از قبیل: مسکن و اشتغال، بورس و اوراق بهادار ، تورم و گرانی، نظام بانکی و مالیاتی، پولی و ارزی، واردات وصادرات، ازدواج و جوانان، رشد جمعیتی، نظام نوین بودجه ریزی و دیگر موارد به عنوان بازوان پرتوان هیئت دولت در رفع مشکلات اساسی مردم و تاسیس متناظر آنها در سطوح استانی به منظور تدوین راهکار اجرایی متناسب با موقعیت هر استان.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول