اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی برای حل تنش‌های آبی در فلات مرکزی/منابع مطمئن جایگزین طرح‌های انتقال آب شود

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: به جای اینکه آب یک روستایی را بگیریم و به روستای دیگر دهیم و یا آب یک استان را به استان دیگر دهیم باید از منابع مطمئن‌تری آب مردم را تأمین کنیم تا برادری‌ها حفظ شود.

پیشنهاد قاضی‌زاده هاشمی برای حل تنش‌های آبی در فلات مرکزی/منابع مطمئن جایگزین طرح‌های انتقال آب شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی عصر امروز در گفت‌وگوی تلویزیونی با مردم استان چهارمحال و بختیاری از طریق شبکه جهانبین گفت: مسئله آب در چهارمحال و بختیاری درد مشترک ۱۲ میلیون نفر در این استان و استان‌های اصفهان، خوزستان و یزد است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: به جای اینکه آب یک روستایی را بگیریم و به روستای دیگر دهیم و یا آب یک استان را به استان دیگر دهیم باید از منابع مطمئن‌تری آب مردم را تأمین کنیم تا برادری‌ها حفظ شود.

سیاست‌های غلط دولت‌ها، در حوزه انتقال آب مردم را با هم درگیر کرده است

وی با بیان اینکه یکی از مسائل اصلی در فلات مرکزی، مشکل در انتقال آب بین‌حوضه‌ای بدون دقت به مسائل زیست‌محیطی است که باعث انتقال جمعیت هم می‌شود، اضافه کرد: مدت طولانی این مردم کنار هم زندگی کردند اما به دلیل سیاست‌های غلط دولت‌ها، مردم با هم درگیر شدند که بسیار ناپسند است. 

آمار بالای بیکاری در چهارمحال و بختیاری

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه ما در چهارمحال و بختیاری مشکل حمل‌ونقل داریم که متاسفانه اقدامات جدی در این حوزه نشده است، عنوان کرد: مشکل بیکاری و تورم بالا در این استان مشکلاتی را ایجاد کرده است و با وجود به ظرفیت‌های فوق‌العاده آن در حوزه‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی نرخ بیکاری از میانگین کشوری بالاتر است.

لزوم توجه به ظرفیت عشایر و صنایع‌دستی

وی گفت: چهارمحال و بختیاری، یک استان عشایری است و ظرفیت‌های زیادی در این حوزه دارد، 28 درصد دام کشور و 35 درصد تولیدات صنایع‌دستی کشور را به خود اختصاص داده است که باید برنامه‌ریزی جدی در این حوزه‌ها داشته باشیم.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: جمعیت عشایر حجم زیادی گوشت و محصولات لبنی کشور را تولید می‌کنند و ما برخلاف جریان یک‌جانشینی می‌‌خواهیم عشایر را در کشور حفظ کنیم.

وی ادامه داد: می‌خواهیم خدمات عمومی مانند بهداشت، آموزش و اینترنت را به گونه‌ای در کنار عشایر قرار دهیم که بتوانند به زندگی عشایری ادامه دهند.

از ظرفیت چهارمحال و بختیاری در حوزه گردشگری استفاده شود

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری دارد که باید با انجام سرمایه‌گذاری‌هایی در عرصه بین‌المللی این استان شناخته شود و مشتری‌های فراوانی پیدا کند، افزود: مرکز این استان با مشکلاتی در حوزه‌های حمل‌ونقل، دفع پسماند و بیکاری روبه‌رو است.

وی اضافه کرد: منابع آبی مردم بروجن در چند سال اخیر کاهش پیدا کرده است و باید فکر جدی کرد و همچنین در خصوص کمبود بیمارستان و مشکلات مسکن مهر در این شهرستان اقدامات مهمی انجام داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به حادثه‌خیز بودن جاده‌های ارتباطی لردگان، عنوان کرد: باید جاده‌های این منطقه چهارخطه شود و همچین شهرک صنعتی این شهرستان احیا شود و شبکه فاضلاب بازسازی شود.

وی با بیان اینکه باید یک فکر جدی برای جاده لردگان به ایذه شود چرا که همواره شاهد تصادفات زیادی در این مسیر هستیم، تأکید کرد: نقاقاط حادثه‌خیز جاده‌ای این منطقه باید مرتفع شود.

قاضی‌زاده هاشمی توضیح داد: در شهرستان فارسان باید با توجه به قابلیت‌های آن اقداماتی صورت بگیرد که ارزش افزوده محصولات افزایش یابد.

وی گفت: 14 درصد نقاط گردشگری و هفت درصد نقاط تاریخی استان در فارسان قرار دارد که همین موضوع اهمیت سرمایه‌گذاری در حوزه بوم‌گردی را نشان می‌دهد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به چشم‌های آب سرد اردل و پرورش ماهی قزل‌آلا در این شهرستان، اضافه کرد: اردل، اکوسیستم ویژه‌ای به لحاظ طبیعت، مرتع و جنگل که بسیار در جذب گردشگر مهم است دارد و همچنین ابنیه تاریخی زیادی در این شهرستان وجود دارد که باید توجه ویژه به آن‌ها کرد.

وی گفت: در دولت سلام با حل مسائل سرمایه‌گذاری این مشکلات را برطرف خواهیم کرد.

قاضی‌زاده هاشمی اظهار داشت: مسئله آب، آموزش که متاسفانه در برخی از روستاهای این منطقه زیرساخت‌های آموزشی مناسب وجود ندارد، جاده‌ها خاکی و همچنین تجهیزات بیمارستانی و کشاورزی باید در این شهرستان حل شود.

وی ادامه داد: مردم کوهرنگ که در منطقه آب‌خیز قرار دارد خود با مشکل تخصیص آب مواجه است و این یک معضل است که اراضی مستعد کشاورزی دارد اما به دلی سرمای هوا مغفول مانده است و همچنین به جاده‌ها‌ی ارتباطی این شهرستان باید توجه ویژه کرد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه با بیان اینکه شهرستان کیار در مسیر تالاب‌ها و مناطق حفاظت شده است به همین خاطر می‌تواند به عنوان یک قطب گردشگری فوق‌العاده مطرح شود، افزود: این منطقه برای انجام ورزش‌های ماجراجویانه مانند صخره‌نوردی،گلایدر و پاراگلایدر بسیار مناسب است اما متاسفانه چون سرمایه‌گذاری مشخص وجود نداشته است ظرفیت‌ها مغفول مانده است.

وی افزود: مسئله برداشت بیش‌از اندازه علوفه از مراتع کیار و همچنین مشکل بیمارستان این شهرستان نیز باید حل و فصل شود.

قاضی‌زاده هاشمی عنوان کرد: سامان یک قطب گردشگری در استان است که باید مسائل مربوط به پایانه مسافری، جاده و ناوگان فرسوده این شهرستان حل شود.

وی با بیان اینکه سرانه عمرانی، بهداشتی، درمانی و خدماتی در خانمیرزا شرایط نامساعدی دارد و یکی از محروم‌ترین مناطق اموزشی استان است، که باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود، توضیح داد: این شهرستان قطب تولید محصولات کشاورزی است اما متاسفانه سطح آب‌های زیرزمینی در این منطقه افت چشمگیری پیدا کرده است.

نقش‌آفرینی مردم چهارمحال و بختیاری در طول تاریخ

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه مردم چهارمحال و بختیاری در جریان انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بسیار نقش‌آفرین بودند، اظهار داشت: امروز هم با حضور این مردم در صحنه و مشارکت در رأی‌گیری و انتخاب یک دولت جوان، تازه نفس و باانگیزه هشت سال آینده سال‌های درخشانی در تاریخ کشور باشد.

روش اداره کشور تاکنون صحیح نبوده است

وی با بیان اینکه ما در کشور توانمند‌های خوبی داریم اما روش اداره کشور صحیح نبوده است و به همین خاطر یک نهضت جوانانه شکل گرفته، اضافه کرد: من به عنوان نماینده یک جریان فکری از بین جوانان به پاخواسته که به فکر ساخت یک ایران قدرتمند هستند، آمده‌ام.

در دولت سلام، اداره امور استان‌ها به خودشان واگذار می‌شود

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه سعی کرده‌ایم تا روش اداره کشور را بازبینی کنیم با حکمرانی جدید متولد و امور را به مردم واگذار کنیم، توضیح داد: آیا مردم مصالح استان خود را بهتر درک می‌کنند یا اینکه کارشناسان وزارتخانه‌ها در تهران؟

وی افزود: مسئولان با نظر و پیشنهاد نخبگان استان انتخاب می‌شوند و در صورت اعلام نارضایتی یک‌سوم مردم، مسئول مربوطه از سوی دولت عزل می‌شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اصلی‌ترین وظیفه مسئولان را جلب رضایت مردم دانست و اظهار کرد: در دولت بنده تصمیم در تهران گرفته و اعتبارات بر اساس نظر شورای برنامه‌ریزی استان در اختیار فرمانداران قرار داده می‌شود.

انتهای پیام/68024/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول