اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجان 100 شهید و جانباز زن دارد

استاندار زنجان با بیان اینکه نام ۶۸ جانباز زن زنجانی افتخار استان محسوب می‌شوند، گفت: استان زنجان ۴۲ بانوی شهیده دارد.

زنجان 100 شهید و جانباز زن دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فتح‌اله حقیقی در نخستین همایش تجلیل از دختران شاهد و ایثارگر استان زنجان اظهار کرد: این بانوی کریمه و بخشنده برای خواسته‌های خالصانه عنایت خاصی دارد.

وی با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر مشکلات و مسائل بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند، افزود: هر کسی نمی‌تواند شرایط و حالات خانواده شهدا را درک کند، مگر اینکه خودش از خانواده شهید باشد، همانطور که افراد جبهه ندیده، قادر به درک و توصیف جبهه و جنگ نمی‌شوند.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به برنامه‌های استانداری در حوزه ایثار و شهادت گفت: از بدو ورود به زنجان با تشکیل کمیته نهضت دیدار با خانواده شهدا آغاز و با همه خانواده‌های معزز شهدا دیدار و مشکلات این عزیزان احصاء و پیگیری شد.

وی با بیان اینکه ساخت سریال شهید شهریاری و پیگیری افتتاح فاز اول موزه دفاع مقدس از جمله برنامه‌های استانداری زنجان در حوزه ایثار و شهادت به شمار می‌رود، اضافه کرد: کنگره ملی ۳۵۳۵ شهید استان زنجان نیز با قوت پیگیری و در سالجاری برگزار می‌شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از پروژه دو خطه کردن راه آهن زنجان_ قزوین و افتتاح ورزشگاه نیز به نام شهدای معزز، و قبل از برگزاری این کنگره انجام می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: همه چیز کهنه می‌شود ولی آنچه که همیشه تازه می‌ماند و غبار کهنگی نمی‌گیرد شهدا هستند که همواره ماندگاراند.

استاندار زنجان به انتخابات روز جمعه اشاره کرد و گفت: در سایه وحدت کشور پیروز می‌شود و در طول تاریخ نیز ثابت کرده انتخابات یکی از مولفه‌های ایجاد وحدت در کشور است.

وی با بیان اینکه برای شکوه و ارتقای وحدت باید حضور پررنگی در انتخابات داشته باشیم تاکید کرد: اتحاد را خون شهدا ایجاد کردند و باید با حضور در انتخابات این اتحاد را مستحکم‌تر کنیم.

 مدیر کل بنیاد استان زنجان نیز در بخشی از این همایش ضمن تبریک دهه کرامت گفت: استان زنجان همواره در امر ترویج فرهنگ ایثار شهادت جزو استان‌های پیشرو و پیشگام به شمار می‌رود.

علی کاظمی همچنین گزارشی از اقدامات این بنیاد ارائه کرد و افزود: خوشبختانه قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران نسبت به سال‌های گذشته متحول شده و افزایش یافته است که دستاورد بزرگی به شمار می‌رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در ادامه با اشاره به ایثارگران دختر استان، گفت: استان زنجان دو هزار و ۲۰۰ فرزند شهید دارد، که از این تعداد هزار و ۱۷ نفر فرزند دختر هستند.

وی با بیان اینکه نام ۶۸ جانباز زن زنجانی افتخار استان محسوب می‌شوند، ادامه داد: استان زنجان ۴۲ بانوی شهیده دارد.

کاظمی بیان کرد: اغلب فرزندان شهدا جزو برترین‌ها هستند و امروز نیز حافظان کل قرآن کریم، فرزندان دختر شهدای مدافع حرم، مدافعان سلامت، مدافع امنیت و ... مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی همچنین با تاکید بر حضور حداکثری و پرشور در انتخابات روز جمعه تصریح کرد: ۴۲۳ نفر از جامعه ایثارگری به عنوان رای اولی در انتخابات حضور دارند.

در این برنامه از چند تن از دختران سرآمد، نخبه و حافظ قرآن کریم شهدا با اهدا لوح تقدیر و هدایایی تجلیل و قدردانی شد.

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول