اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آمادگی ایران برای مین زدایی و بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ

سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو در بازدید از شهر آزاد شده آغدام از آمادگی ایران برای مین زدایی و بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ خبر داد.

آمادگی ایران برای مین زدایی و بازسازی مناطق آزاد شده در قره باغ

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «سید عباس موسوی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در باکو امروز (یکشنبه) در توئیتی با اشاره به بازدیدش از شهر آزاد شده آغدام نوشت: به همراه کادر دیپلماتیک مقیم و با حضور حکمت حاجی اف دستیار سیاست خارجی رئیس جمهوری آذربایجان از شهر آزاد شده آغدام بازدید کردیم.

وی افزود: در طرح بازسازی آن، شهری مدرن با ۱۰۰ هزار سکنه پیش بینی شده که فرصت خوبی برای شرکت‌های ایرانی است. اعلام کردم که جمهوری اسلامی ایران برای مین زدایی و بازسازی این مناطق آمادگی کامل دارد.

 

 

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چندی پیش به باکو و ایروان سفر کرد. وی در ایروان و در دیدار با سرپرست وزارت خارجه ارمنستان، قفقاز را منطقه‌ای حیاتی و حفظ امنیت و آرامش آن را مسئله امنیت ملی ایران برشمرد و با اشاره به سیاست اصولی ایران در قبال بحران قره‌ باغ از دهه ۹۰ میلادی، بر احترام به تمامیت ارضی، رعایت حقوق همه مردم منطقه و حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات تاکید کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول