اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

۷ صبح؛ آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان‌جنوبی گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، انتخابات 28 خرداد یک ساعت زودتر از دوره‌های گذشته و رأس ساعت 7 صبح آغاز می‌شود.

۷ صبح؛ آغاز فرآیند رأی‌گیری انتخابات ۱۴۰۰ در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حمید ملانوری عصر امروز در ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی، انتخابات را جریانی ارزشی دانست و اظهار داشت: یکی از اهداف بزرگ انقلاب، حضور و استمرار یک نظام مردم‌سالارانه و شایسته‌سالارانه است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات انتخاباتی، بیان داشت: همه اقدامات و برنامه‌های ما به این جهت است که مردم در فضایی امن و سالم افراد شایسته‌ای را برای مدیریت کشور و استان در یک دوره ۴ ساله انتخاب کنند.

استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه به جهت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شعبه‌ها از ساعت ۷ صبح برای استقبال از مردم و اخذ رأی آمادگی لازم را دارند، تبیین کرد: ما به مردم این اطمینان خاطر را می‌دهیم که دقت لازم را در تأمین شرایط داریم و هیچ چیز سلامت آن‌ها را در شعب اخذ رأی تهدید نمی‌کند.

ملانوری تصریح کرد: در نظام جهوری اسلامی، انتخابات مهم‌تر از یک روال اداری و تشکیلاتی و به‌عنوان یک فرهنگ، منش و الگوی رفتاری در جامعه اسلامی است که دیگر ممالک دنیا را نیز متأثر می‌سازد.

وی به اهمیت انتخابات در طول زندگی بشر اشاره کرد و افزود: ما در طول زندگی، انتخاب‌های سرنوشت‌ساز بیشماری داریم که انتخابات سیاسی یکی از مهم‌ترین آن‌ها است، به این جهت که ما در این نوع انتخاب، سرنوشت کل جامعه و کشور را تعیین می‌کنیم.

استاندار خراسان‌جنوبی بیان داشت: ما به‌عنوان مسئولین برگزاری انتخابات، پررنگ‌ترین نقش را در سناریوی انتخابات و تعیین سرنوشت کشور داریم و گروه‌های مختلف، متنفذین و غیره نیز هر کدام به سهم خود نقش‌هایی به عهده دارند.

ملانوری تأمین امنیت و سلامت را محور اصلی وظایف مجریان انتخابات عنوان کرد و گفت: موضوع مشارکت مردم در انتخابات برای ما به‌عنوان مجریان انتخابات و آحاد افراد جامعه دارای اهمیت است، چون کسی نمی‌تواند در کشوری زندگی کند اما برای آب و خاک و امنیت و افراد جامعه آن اهمیتی قائل نشود.

وی مطرح کرد: رأی‌هایی که هر یک از ما در صندوق می‌اندازیم مثل قطراتی هستند که به هم می‌پیوندند و سیل خروشانی را رقم می‌زنند، لذا این سیل هر چه خروشان‌تر باشد، اهمیت بیشتری دارد.

استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مقابل این تلاش ما برای برگزاری انتخاباتی امن و سالم، معاندان هم مستمراً در حال هزینه کردن هستند و به‌دنبال بی‌اثر کردن انتخابات از طریق بی‌انگیزه کردن مردم است.

ملانوری برنامه‌ریزی دقیق همه عوامل برای لحظه لحظه فرصت باقی مانده تا انتخابات را امری ضروری دانست و گفت: همه ارکان اجرایی انتخابات و اعضای شعب باید از هم‌اکنون تا پایان شمارش آرا با هوشیاری کامل شرایط را رصد کرده و در صحنه حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که دشمنان دنبال می‌کنند، ناایمن جلوه دادن فضای موجود است که ما باید با هوشیاری کامل این موقعیت را برای دشمن ایجاد نکنیم، افزود: آن چه برای کشور و نظام مهم است برگزاری انتخاباتی در طراز جمهوری اسلامی و فرهنگ مردم ایران است.

استاندار خراسان‌جنوبی حفظ سلامت در انتخابات را از مهم‌ترین تکالیف مجریان عنوان و بیان داشت: ما باید ضمن اینکه از رأی‌های مردم به‌عنوان حق‌الناس صیانت می‌کنیم، به حفظ سلامت مردم در زمان رأی‌گیری و نیز ارکان اجرایی انتخابات نیز توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/۶۹۰۳۹/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول