اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت وام کرونا تا پایان شهریور

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: مهلت ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات به متقاضیان مشاغل و کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا تا پایان شهریور ماه تمدید شد.

تمدید مهلت ثبت‌نام و پرداخت وام کرونا تا پایان شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدحسین اسماعیلی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از تمدید مهلت زمانی ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات کرونایی کسب‌وکارها تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: با توجه به مصوبات هفتاد و یکمین جلسهٔ ستاد ملی مدیریت کرونا، همهٔ کسب‌وکارها و مشاغل و صنوف فرهنگی و هنری از تاریخ 22 خرداد ماه به سامانهٔ کارا به نشانی https://kara.mcls.gov.ir مراجعه و ثبت‌نام کنند و بانک‌ها نیز تا پایان آبان‌ماه موظفند تسهیلات را بپردازند.

وی افزود: در حال حاضر در چهار رستهٔ گردشگری، فرهنگ و هنر، ورزش و جوانان و حمل‌ونقل ریلی و هوایی مهلت‌ ثبت‌نام و پرداخت تسهیلات تمدید شده و مهدکودک‌ها، تالارها، پارک‌های آبی و شهربازی‌ها به فهرست کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا اضافه شدند و می‌توانند از امهال‌ها و تسهیلات کرونا بهره‌مند شوند.

اسماعیلی ادامه داد: در بحث پرداخت وام حمایتی کرونا یکی از مشکلات این بود که برخی کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا در این دوران درآمدی نداشتند و تسهیلات دریافت کردند و هم‌اکنون موعد اقساط آن‌ها رسیده است لذا کارگروه اقتصادی جهت بازپرداخت اقساط امهال ۴ ماهه در نظر گرفت و بر این اساس بازپرداخت ۴ قسط نخست تسهیلات بنگاه‌های اقتصادی در سال ۱۴۰۰ به پایان دوره انتقال یافت تا ۴ قسط پس از آخرین قسط پرداخت شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: هم‌چنین بر اساس تصویب کارگروه اقتصادی، آن‌دسته از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا که درآمدی نداشتند و چک‌های آن‌ها وصول نشده تا پایان تیرماه سال جاری مهلت دارند چک‌های برگشتی خود را وصول کنند و در این مدت، محدودیت‌های خدمات بانکی برای چک‌ها متوقف می‌شود، برای مشاغل آسیب‌دیده از کرونا چنان‌چه کارفرمایان نتوانستند حق بیمهٔ اردیبهشت و خردادماه را پرداخت کنند ۲ ماه امهال در نظر گرفته شده است.

وی تأکید کرد: بر اساس مصوبهٔ ستاد ملی کرونا، شرکت‌های ارائه‌دهندهٔ خدمات آب، برق و گاز اجازهٔ قطع خدمات خود برای کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا که موفق به پرداخت قبوض نشدند را ندارند.

اسماعیلی در پایان یادآور شد: بر اساس مصوبهٔ ستاد ملی کرونا، مجوز فعالیت‌ها تا پایان خردادماه و احکام فعالیت اتحادیه‌ها و اتاق‌ها نیز تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول