اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  سایر حوزه ها

چرایی لزوم برائت اصلاح طلبان از مهرعلیزاده و همتی

اصلاح طلبان می‌توانند با کمی دقت نظر، معیارهایی را که طی سالیان اخیر بر آن پافشاری می‌کردند از جمله آزادی خواهی، روشنفکری دینی، برابری خواهی، حمایت از حقوق زنان، ضدیت با سانسور و....را در سایر نامزدهای در معرض انتخاب به وضوح مشاهده کنند.

چرایی لزوم برائت اصلاح طلبان از مهرعلیزاده و همتی

خبرگزاری فارس ـ یادداشت میهمان، محمدهادی چیت سازیان: داعیه داران گفتمان اصلاح طلبی از میانه دهه ۷۰ تا کنون، همواره شاخص‌هایی را در خصوص ماهیت و فلسفه وجودی خود مطرح کرده‌اند. نتیجه ارزیابی و تطبیق این شاخص‌ها با کارنامه و عملکرد نامزدهای ریاست جمهوری این است که اصلاح طلبان برای حفظ حیات سیاسی خود و پایبندی به اصول مورد ادعایشان چاره‌ای جز برائت از آقایان همتی و مهرعیزاده ندارند. چگونه است که پاسخگویی مسؤولین به مردم شعارتان باشد آنگاه بخواهید از نامزدی حمایت کنید که در مناظرات از پاسخ به سایرین با ادعای مضحک پوششی بودن طفره می‌رود؟ جز این است که رقیب آقای همتی (بخوانید جناب آقای همتی) در مناظرات شهروند این مملکت است و پرسش حق هر شهروندی؟ مگر می‌شود همواره بر صداقت با مردم و مشارکت آگاهانه تاکید شود، ولی از نامزدی که به دروغ رقیب خود را متهم به تحصیلات حداقلی می‌کند برائت نجست؟ جالب آنجاست که اخذ مدرک دکترای خود فرد مدعی محل مناقشه است و هیچ شفاف سازی در این خصوص صورت نگرفت، حال آنکه شفافیت از دیگر شعارهای اصلاح طلبان است. حاکمیت قانون را شرط اولیه جامعه مدنی میدانید، آنگاه با چه رویی میخواهید از افرادی حمایت کنید که در طی مناظرات شدیدترین حملات را به رقیب خود داشتند صرفاً به این جرم که همواره با قانون گریزان قاطعانه برخورد کرده است! می‌خواهید پرچم دار اصلاح امور باشید و از فردی حمایت کنید که در دوره مسوولیتش در بانک مرکزی در هیچ حوزه‌ای دست به اصلاح نزد علی رغم اینکه می‌دانست روند موجود معیوب است؟ حمایت از افرادی که دروغ‌های شاخدارشان، اعتراض هم حزبی‌هایشان را هم در پی داشت با شاخص‌های اصلاح طلبی همخوانی دارد؟ مگر نه این است که همواره بر تخصص گرایی پافشاری می‌کنید، نگاهی به سوابق اجرایی فردی که روزی در صنعت خودروسازی بوده، روز دگر در سازمان انرژی اتمی، بعد استانداری و نهایتاً در سازمان تربیت بدنی که هر کدام تخصص خود را می‌خواهد شما را به تردید نمی اندازد؟

معاونت سیاسی صدا و سیما و ریاست بیمه مرکزی دقیقا چه سنخیتی با هم دارند؟ در حالیکه همتی مدعی است به دلیل اختلاف نظر با آقای رییس جمهور از مسئولیت بانک مرکزی عزل شده است، رئیس دفتر رئیس‌جمهور اعلام کرد که" این حرف درستی نیست، آقای همتی هیچ اختلافی با آقای روحانی نداشت. اگر کسی اختلاف داشت که این قدر در مسئولیت خود نمی‌ماند." بوی مشمئزکننده سیاسی کاری که از خطوط قرمز اعلانی اصلاح طلبان است از صحبت‌های همتی به وضوح به مشام می‌رسد. امتیازدهی انحصاری به چند صرافی خاص از دیگر اقدامات ناصواب می‌باشد که منجر به رانتی عظیم در اقتصاد شد. نکند ادعای مبارزه با رانت خواری اصلاح طلبان خلاف واقع است؟

حقیقت امر این است که هیچ یک از شاخص‌های گفتمان اصلاح طلبی، با دو نامزد فوق‌الذکر همخوانی ندارد.

 در پایان یادآوری می‌شود که اصلاح طلبان می‌توانند با کمی دقت نظر، معیارهایی را که طی سالیان اخیر بر آن پافشاری می‌کردند از جمله آزادی خواهی، روشنفکری دینی، برابری خواهی، حمایت از حقوق زنان، ضدیت با سانسور و ... را در سایر نامزدهای در معرض انتخاب به وضوح مشاهده نمایند و با رای خود مفاهیم اصلاح طلبی را از تحریف بازدارند و میراثی ماندگار برای گفتمانشان به جای گذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول