اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

انتخاب رئیس جمهور، یعنی انتخاب تمام مسؤولین کشور

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا گفت: به‌تبع انتخاب شدن رئیس‌جمهور زیرمجموعه آن نیز با همان سبک انتخاب می‌شود پس هرکدام را انتخاب کنید مشابه آن بقیه هم انتخاب می‌شوند و نباید کاری کنیم افراد سوءاستفاده گر منصوب شود.

انتخاب رئیس جمهور، یعنی انتخاب تمام مسؤولین کشور

محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: انتخابات پیش رو فقط انتخابات ریاست جمهوری نیست که بگوییم  شرکت نمی‌کنیم چون به‌تبع انتخاب شدن رئیس‌جمهور زیرمجموعه آن نیز با همان سبک انتخاب می‌شود پس هرکدام را انتخاب کنید مشابه آن بقیه هم انتخاب می‌شوند و نباید کاری کنیم افراد سوءاستفاده گر منصوب شود. 

وی گفت: نکته دیگر اینکه بیت‌المال متعلق به همه مردم است و دولت به آن دسترسی دارد بنابراین باید کسی انتخاب شود که مورد اعتماد باشد برای آنکه این مال را به هدر ندهد و به اموال مردم اضافه شود و نه اینکه کلید بیت‌المال را در اختیار بستگانش قرار دهد؛ پس انتخابات یعنی انتخابِ نوعِ خرج شدنِ اموال شما که باید بر آن دقت شود.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا تصریح کرد: اوایل انقلاب متخصص متدین کم داشتیم اما الآن فراوان است و باید کسانی انتخاب شوند که خداترس باشند و برای مردم خدمت کنند.

وی گفت: از نوع تبلیغات افراد می‌توان تشخیص داد که کدامشان اخلاص دارد و یا اگر سوابق زندگی اعضای شورا بررسی شود می‌توان تاحدی در این خصوص به نتیجه رسید و حالا شاید در شهرهای بزرگ این شناخت حاصل نشود اما در شهرستان‌ها قابل‌فهم است. 

این محقق و دیپلمات عنوان کرد: متأسفانه شهرداری‌ها یکی از مکان‌هایی است که فساد و رشوه در آن می تواند بالا باشد و خود اعضای شهر نیز در برخی جاها دچار فساد شوند و یکی از راه‌ها شفافیت است که باید تمام قراردادها و توافقاتی که بسته می‌شود با ریز جزییات اعلام عمومی شود و این شفافیت کمک‌کننده است؛ همچنین راه‌حل دیگر برخورد سخت با فساد است. 

قدیری ابیانه ادامه داد: در مواجه با افرادی که اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی‌کنند باید به آن‌ها میدان داده نشود و مردم‌فریب آن‌ها را نخورند.

این نویسنده و محقق خاطرنشان کرد: نه‌تنها مسول فرهنگسراها باید متدین باشند بلکه تمام کسانی که بیت‌المال دست آن‌هاست باید متدین باشند اما متدینی که متخصص باشد مهم است. فرهنگسرا نیز باید برای ارتقای فرهنگ عمومی برنامه داشته باشد و در حقیقت فرهنگ‌ساز باشند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول