اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

چالش‌های جناحی؛ مانع تشکیل اداره‌کل حمل‌ونقل و راهداری لارستان

مدیرکل راه‌ و شهرسازی لارستان با بیان اینکه مدیرکل راهداری فارس و معاون وزیر راه‌ و شهرسازی درخصوص ایجاد اداره‌کل راهداری‌ لارستان مخالفتی ندارند و اگر فردا هم 2 نماینده مردم لارستان و لامرد در مجلس شورای اسلامی محل اجرا را مشخص کنند، کار انجام می‌شود، گفت: با توجه به مسائل سیاسی موجود نیاز به توافق حوزه‌های لارستان و لامرد است.

چالش‌های جناحی؛ مانع تشکیل اداره‌کل حمل‌ونقل و راهداری لارستان

حسن شبانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لارستان با بیان اینکه محور لار-بستک، نزدیکترین مسیر برای دسترسی هموطنان به جزیره کیش، بنادر چارک، آفتاب، لنگه و شهرستان بستک است، گفت: تردد زیاد مردم غرب استان هرمزگان برای انجام پروازهای داخلی و خارجی خود از طریق فرودگاه بین‌المللی لارستان اهمیت این جاده را برای مردم دو چندان کرده است.

وی از مناقصه رفتن و تعیین پیمانکار 26 کیلومتر از باند دوم مسیر لار به بستک خبر داد و گفت: حدود 10 کیلومتر این مسیربا پیشرفت 70 درصد به مرحله آسفالت رسیده که فقط در بعضی قسمت‌ها زیرسازی هنوز آماده نیست و تعدادی از پل‌های آن نیاز به تکمیل دا رد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با اشاره به اینکه با توجه به وجود گردنه خطرناک و همچنین تردد بالای شهروندان به جهت وجود باغ‌شهرهای متعدد در طول محور لار به بستک، منجر به اهمیت این پروژه شده است، افزود: سه کیلومتر مربوط به بهره‌برداری از باند دوم گردنه با توجه به پیشرفت کارها قرار بود پیش از سال آسفالت شود، اما به جهت کمبود قیر این مهم به تأخیر افتاد تا اینکه پس از رایزنی‌های فراوان قیر مورد نیاز تأمین و کار آسفالت انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه برخلاف دیدگاه مردم و عدم اطلاعات کافی، انجام کار آسفالت پایان کار نیست، تصریح کرد: این محور نیاز به خط‌کشی، نصب علائم و تابلوها، ایجاد خاکریز، کاشت موانع و نیوجرسی در پرتگاه‌ها و پل‌ها و غیره دارد که این اقدامات در حال انجام و روبه اتمام است و این 3 کیلومتر نخست آسفالت شده تا پایان خرداد ماه جاری زیر بار ترافیک می‌رود.

شبانی در خصوص روند ادامه احداث باند دوم محور لار به سمت بستک، خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال گذشته برای پروژه لار به بستک فقط 700 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده بود اما بازهم با همان شرایط 6 میلیارد تومان جذب اعتبار شد و اکنون به دنبال جذب اعتبارات لازم برای این پروژه مهم هستیم و با توجه به بدهی بالای 20 میلیارد تومان به پیمانکار این طرح نیاز به تخصیص بودجه است.

وی با ابراز امیدواری از اجرایی شدن حداقل 10 کیلومتر از مسیر لار-بستک تا پایان امسال به جهت تردد بیشتر شهروندان و همچنین پیشرفت 70 درصدی به طور کامل به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: در ادامه مسیر با ایجاد یک واریانت و کوه‌بُری، علاوه بر حذف پیچ خطرناک 10 کیلومتر از فاصله مسیر لار-بستک کاهش می‌یابد.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان درخصوص احداث جاده‌های دسترسی تا ورودی شهرک‌ صنعتی لار از سمت فرودگاه همچنین شهرک صنعتی بیرم، گفت: تاکنون در این خصوص چیزی به ما ابلاغ نشده و نه آنکه اعتباری برای آن مشخص شده است و در صورت صدور بخشنامه، برای جذب اعتبارات این موضوع پیگیری خواهیم کرد.

وی در تشریح اقدامات انجام شده درخصوص پیگیری استقرار اداره کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای در لارستان، گفت: اداره کل راه‌وشهرسازی لارستان، تنها اداره‌کل در سطح کشور محسوب می‌شود که اداره‌کل راهداری آن منفک نشده و این اقدام در سایر ادارات کل مشابه نظیر جنوب کرمان و سیستان‌ و بلوچستان اجرایی شده و تنها نقطه‌ای که این کار صورت نگرفته، جنوب فارس است.

شبانی با تأکید بر اینکه ایجاد و استقرار اداره‌کل راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای و تفکیک آن از اداره‌کل راه‌وشهرسازی لازم و ضروری است، اضافه کرد: در جنوب فارس به دلائل شرایط سیاسی موجود تا به امروز نمایندگان و مردم حوزه اداره‌کل راه‌وشهرسازی لارستان نتوانسته‌اند در این خصوص به توافق برسند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی لارستان با بیان اینکه رئیس سازمان راهداری و معاون وزیر راه‌ و شهرسازی در خصوص ایجاد اداره‌کل راهداری‌ و حمل‌ونقل جاده‌ای مخالفتی ندارد و اگر فردا هم 2 نماینده مردم لارستان و لامرد در مجلس شورای اسلامی محل اجرا را مشخص کنند، کار انجام می‌شود، تصریح کرد: با توجه به مسائل سیاسی موجود نیاز به توافق حوزه‌های لارستان و لامرد است.

وی با اشاره به اینکه از نظر مقرارت وزارت راه با تشکیل اداره‌کل راهداری‌وحمل‌ونقل جاده‌ای مشکلی ندارد و این کار شدنی است و تنها مانع اجرایی شدن این مهم، مشکل سیاسی این محدوده است، اذعان داشت: بنده هم در این خصوص نمی‌توانم قضاوتی داشته باشم که محل استقرار اداره‌کل راهدای کجا باشد و نیاز به رایزنی طرفین است و اگر این اتفاق بیافتد نیاز به مجوزی نیست چراکه موافقت‌نامه‌های اصلی ان اخذ شده و مشکلی ندارد و از نظر وزارت راه بلامانع است.

انتهای پیام/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول