اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

گرفتاری انبوه بخشنامه‌ها در مدارس/ دست مدیران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بسته است

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان گیلان با بیان اینکه وزیری می‌تواند در آموزش و پرورش موفق شود که سند تحول بنیادین را به صورت کامل اجرا کند، گفت: صدور بخشنامه‌های متعدد در مدارس، دست مدیران را در اجرای برنامه‌های فرهنگی بسته است.

گرفتاری انبوه بخشنامه‌ها در مدارس/ دست مدیران برای اجرای برنامه‌های فرهنگی بسته است

مسلم کریمی دبیر جمعیت فرهنگیان جوان استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس درباره انتظار فرهنگیان از رئیس‌جمهور آینده، اظهار کرد: انتظار فرهنگیان از رئیس‌جمهور آینده این است که وزیری انتخاب کند که پای تخته کلاس تدریس کرده باشد، سرد و گرم کلاس‌های درس را لمس کرده باشد، با معضلات و مشکلات مدارس و کلاس‌های درس آشنایی داشته باشد؛ نه اینکه در مسند وزارت، کسی گمارده شود که حتی یک روز تدریس نداشته است. 

وی با بیان اینکه وزیر آینده باید دغدغه تعلیم و تربیت داشته باشد، افزود: وزیر آینده باید از مدیریت کلان تا مدیران مدارس را بر اساس شایسته سالاری انتخاب کند و وامدار کسی نباشد و آنها را بر اساس جناح و دسته‌بندی‌های سیاسی انتخاب نکند تا بتوانند اسناد بالادستی را به شکل صحیح اجرا کنند.

* صدور بخشنامه‌های متعدد در مدارس دست مدیران را در اجرای برنامه‌های فرهنگی بسته است

کریمی اضافه کرد: رئیس جمهور موفق کسی است که آموزش و پرورش را به عنوان نهاد مصرفی نگاه نکند بلکه باید آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد تولید کننده و سرمایه‌ای نگاه کند که مطمئناً با این رویکرد و تفکر، امید به جامعه تزریق خواهد شد و ما در دیگر نهادها و وزارتخانه‌ها پیشرفت خواهیم داشت. 

وی به ویژگی‌های وزیر آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: وزیری می‌تواند در آموزش و پرورش موفق شود که سند تحول بنیادین را به صورت کامل اجرا کند، مثلاً مدرسه محوری را جزو برنامه‌های خودش بداند. صدور بخشنامه‌های متعدد در مدارس دست مدیران را در اجرای برنامه‌های فرهنگی بسته است و انرژی زیادی از فرهنگیان را هدر می‌دهد.

* به دانشگاه فرهنگیان فراتر از آن چیزی که هست، اهمیت داده شود

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان گیلان ادامه داد: انتظار معلمان تحول‌گرا و جوان از رئیس‌جمهور آینده این است که به دانشگاه فرهنگیان فراتر از آن چیزی که هست، اهمیت داده شود و به عنوان مرکز ثقل نظام آموزش و پرورش کشور، دانشگاه فرهنگیان را به دانشگاه‌های برتر کشور تبدیل کند.

وی با اشاره به مشکل نیروهای ماده ۲۸، خرید خدمات و دانشگاه فرهنگیان، گفت: انتظار ما از رئیس جمهور آینده این است که به عنوان نفر اول اجرایی کشور، جذب و ورود این نیروها به عنوان مهم‌ترین وزارت کشور و نهادی که به صورت مستقیم با مردم و خانواده‌ها در ارتباط است، صرفاً از طریق دانشگاه فرهنگیان باشد تا داوطلبان بتوانند مهارت‌های معلمی را در دوران تحصیل در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند و طبق سند تحول بنیادین، دانش‌آموزانی را تربیت کنند که در زمان خروج از آموزش و پرورش، مهارت‌های زندگی در جامعه و همچنین مهارت‌های گوناگون  را کسب کرده باشند.

* وزیر آموزش و پرورش زبان گویای فرهنگیان باشد

کریمی با بیان اینکه اولویت مهم آموزش و پرورش باید ارتقای کرامت و جایگاه معلم باشد، اظهار کرد: مثلا نیروهای آموزش و پرورش از نظر کاری، مشابه با آموزش عالی در حال خدمت کردن بوده و از نظر سطح مدارک علمی نیز با کارکنان آموزش عالی برابر هستند؛ از این رو انتظار می‌رود اجرای سند تحول بنیادین به صورت کامل بتواند معلمان را به آن جایگاه اصلی برساند.

وی تأکید کرد: معلمان نقش پررنگی و حساسی در سطح جامعه دارند که تبعیض در نظام پرداخت‌ها، ذهن فرهنگیان را درگیر کرده است که انتظار می رود وزیر آموزش و پرورش زبان گویای فرهنگیان باشد و رئیس‌جمهوری داشته باشیم تا بدون نوبت به وزیر آموزش و پرورش وقت ملاقات بدهد و مانند این نباشد که وزیری چندین بار درخواست ملاقات بدهد اما گوش شنوایی برای شنیدن دغدغه وزیر وجود نداشته باشد. 

دبیر جمعیت فرهنگیان جوان گیلان با اشاره به اهمیت حضور در انتخابات پیش رو و لزوم انتخاب فرد اصلح، افزود: با توجه به نقش پررنگ معلمان و فرهنگیان، به عنوان خادم و کوچک همه بزرگواران، این درخواست را دارم علاوه بر شرکت در انتخابات با توجه به ارتباطی که با خانواده‌ها و دانش‌آموزان دارند همه بیاییم دعوت کنیم تا انتخابات باشکوهی داشته باشیم و طبق فرموده امام صادق (ع) فردی عادل، فقیه و با تقواترین را انتخاب کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول