اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

بیژنی: با یک روز تمرین در مسابقات قرآن بنگلادش شرکت کردم و اول شدم

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش گفت: هنگامی که به من اعلام شد برای فینال مسابقات بنگلادش انتخاب شده‌ام، تنها 24 ساعت مهلت داشتم تا تلاوتم را ضبط و ارسال کنم.

بیژنی: با یک روز تمرین در مسابقات قرآن بنگلادش شرکت کردم و اول شدم

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس نتایج مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش روز گذشته اعلام شد و علیرضا بیژنی نماینده کشورمان در این رقابت‌ها به مقام نخست دست یافت.

بیژنی در گفت‌وگو با فارس درباره این دوره از مسابقات قرآن به میزبانی بنگلادش گفت: این رقابت‌ها توسط بنیاد اسلامی  بنگلادش برگزار شد و با توجه به شیوع کرونا مسابقات به صورت مجازی برگزار شد.

حضور در مسابقات بنگلادش به جای اعزام به مالزی

وی درخصوص نحوه انتخابش برای این مسابقات گفت: من به عنوان نماینده ایران در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی انتخاب شده بودم اما به دلیل شیوع کرونا تمام مسابقات بین‌المللی قرآن در جهان اسلام لغو شد و من هم به مالزی اعزام نشدم.

این قاری قرآن کریم ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران امسال به عنوان اولین کشور مسابقات بین‌المللی قرآن را پس از شیوع کرونا به صورت مجازی برگزار کرد و همین امر سبب شد تا دیگر کشور‌ها هم به فکر برگزاری مسابقات بیفتند. در همین راستا کشور‌هایی چون عراق و مرکز اسلامی هلند مسابقات قرآن را برگزار کردند و پس از ارسال دعوت‌نامه از بنگلادش به من پیشنهاد شد تا به جای مالزی در این مسابقات شرکت کنم و من هم پذیرفتم. به این ترتیب برای حضور در این مسابقات انتخاب شدم.

برگزاری مسابقات در دو مرحله و برتری نماینده ایران در هر دو مرحله

بیژنی درباره نحوه برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش گفت: این رقابت‌ها به صورت مجازی و در دو مرحله برگزار شد، مرحله اول به صورت بین قاره‌ای و منطقه‌ای برگزار شد و در این مرحله بالاترین امتیاز را کسب کردم و در مرحله نهایی هم به لطف خدا بهترین عمل کرد را داشتم و به مقام نخست مسابقات دست پیدا کردم.

تلاوت فینال را در ۲۴ آماده کردیم و فرستادیم

وی ادامه داد: در مرحله نهایی ۱۵ شرکت‌کننده انتخاب شدند که از کشور‌هایی چون مصر، پاکستان، مالزی، هند، ترکیه، بنگلادش دانمارک، آمریکا و... حضور داشتند. زمانی که به من اعلام شد فینالیست شده‌ام گفتند ۲۴ ساعت مهلت دارید فیلم تلاوت آیات مورد نظر را بر اساس قواعد مسابقات ارسال کنید. با وجود زمان کم اما با کمک استاد سعید بیژنی، در کمترین زمان آماده شدیم و تلاوت را ضبط کردیم و ارسال کردیم و به لطف خدا اول شدم.

نفر اول مسابقات بین‌المللی قرآن بنگلادش درباره حضورش در مسابقات بین‌المللی قرآن مالزی گفت: شرکت در مسابقات بنگلادش برای من جایگزین مالزی شد و در مسابقات مالزی با این سهمیه حضور نخواهم داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول