اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

«تأمین امنیت انتخابات» با ۶۰۰ هزار مأمور/ نیروی انتظامی: تا اعلام نتیجه نهایی در صحنه هستیم

نیروی انتظامی با راه‌اندازی قرارگاه امام علی(ع) و به‌کارگیری۶۰۰ هزار مأمور، آماده انجام مأموریت بزرگ، خطیر و حساس تأمین امنیت انتخابات است.

«تأمین امنیت انتخابات» با ۶۰۰ هزار مأمور/ نیروی انتظامی: تا اعلام نتیجه نهایی در صحنه هستیم

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی در ۶ حوزه، میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری در سه حوزه انتخاباتی و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در یک هزار و ۳۷۲ شهر و چهل هزار و ۶۲۰ روستا و تیره عشایری در روز ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

نیروی انتظامی به عنوان عامل اصلی تامین امنیت انتخابات از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی گسترده ای در این راستا داشته و حالا در روزهای منتهی به انتخابات، ناجا با آماده‌باش حداکثری مأموران در پلیس های تخصصی در تلاش است تا با ایجاد آسایش و آرامش لازم، فضا را برای حضور حداکثری و پرشور مردم در انتخابات آماده سازد.

* راه‌اندازی قرارگاه انتخاباتی امام علی (ع)/ رصد تحرکات خرابکارانه در فضای حقیقی و مجازی                       

 سردار حسین اشتری ‌با اشاره به ماموریت نیروی انتظامی در تامین امنیت انتخابات تاکید کرد: نیروی انتظامی در سه عنصر اثرگذار مشارکت، سلامت و امنیت انتخابات نقش محوری و کلیدی دارد.

سردار اشتری با اشاره به برنامه ریزی ناجا از ماه ها پیش به منظور تامین امنیت انتخابات، از راه اندازی قرارگاه انتخاباتی امام علی (ع) با 9 قرارگاه فرعی خبر داد و گفت: از آنجا که نیروی انتظامی بر مبنای وظایف ذاتی و قانونی، ماموریت ها را دنبال می کند برای ماموریت بزرگ، خطیر و حساس تامین امنیت انتخابات نیز آماده است و با بهره گیری از تجربیات مان در برگزاری انتخابات ادوار گذشته و همچنین تکیه بر اشراف اطلاعاتی قطعا به ایفای مطلوب نقش مان در این ماموریت نیز خواهیم پرداخت.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به برنامه‌ریزی های گسترده و پیچیده دشمنان به منظور آسیب به کشور، تزریق ناامیدی در مردم و ترویج ناامنی در کشور از رصد تحرکات خرابکارانه در فضای حقیقی و مجازی خبر داد و بر لزوم مدیریت صحنه توسط نیروهای پلیس با تکیه بر هوشیاری و اشراف اطلاعاتی تاکید کرد.

سردار اشتری ادامه داد: در مقابل دسیسه های دشمنان در فضای حقیقی و مجازی همواره هوشیارهستیم و ضمن رصد تحرکات بدخواهان، ضدانقلاب و دشمنان، در مقابل هرگونه تلاش برای ناامن سازی فضای جامعه، محکم و قاطع می ایستیم.

* آماده باش بیش از 600 هزار نیرو در انتخابات پیش رو/ پلیس تا اعلام رأی نهایی پای کار خواهد بود

فرمانده نیروی انتظامی با بیان این که مقام معظم رهبری همواره در مورد انتخابات روی سلامت، امنیت و مشارکت تاکید ویژه ای دارند، اظهار داشت: در مورد سلامت انتخابات ان شاءالله همچون گذشته این انتخابات نیز در سلامت کامل انجام خواهد شد و متولیان امر امانت داری خواهند کرد.

فرمانده نیروی انتظامی در رابطه با امنیت انتخابات اظهار داشت: این مقوله نیز بر عهده نیروی انتظامی است و پلیس قبل، حین و پس از انتخابات تا اعلام رأی نهایی در آمادگی کامل و پای کار خواهد بود و هر جا که صندوق رأیی هست همکاران ما حضور خواهند داشت و از امانت مردم و صندوق های رأی حراست خواهند کرد.

سردار اشتری با بیان این که بحمداله با هماهنگی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده از دی ماه سال گذشته در بحث امنیت انتخابات، طبق برآوردهای صورت گرفته ان شاءالله به لحاظ امنیت مشکلی نخواهیم داشت، افزود: طبق اطلس تهیه شده در خصوص امنیت انتخابات و اشراف اطلاعاتی؛ پیشگیری و پیش بینی های لازم صورت گرفته تا در صورت بروز هرگونه اتفاقی با تسلط اطلاعاتی خنثی شود و مردم بتوانند در آرامش، رأی های خود را به صندوق های تعبیه شده بیندازند.  

فرمانده ناجا با بیان این که در روز رأی گیری 75 هزار صندوق در نظر گرفته شده و تعدادی صندوق سیار نیز پیش بینی شده اظهار داشت: مسئولیت امنیت همه این صندوق ها به عهده نیروی انتظامی است و با توجه به کثرت کار و توافق های انجام شده و طبق مجوزی که از ستاد کل گرفته شده و همکاری بسیار خوب فرمانده سپاه پاسداران از ظرفیت نیروهای بسیج نیز استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به به کارگیری 300 تا 330 هزار نیرو برای حفاظت از صندوق های رأی که حدود 50 درصد آنها بسیجی هستند، اعلام کرد: از ظرفیت حدود 300 هزار نیرو نیز در خصوص امنیت پیرامونی حوزه های اخذ رأی استفاده خواهیم کرد و در مجموع بیش از 600 هزار نیرو در روز انتخابات در حال آماده باش و انجام وظیفه خواهند بود و ان شاءالله با هوشیاری و حضور پرشور مردم مشکلی نخواهیم داشت.

* در برگزاری انتخاباتی امن هیچ گونه دغدغه ای نداریم

سردار قاسم رضایی جانشین فرماندهی ناجا با بیان این مطلب که ‌ناجا ستاد عالی انتظامات و آرامش انتخابات است اظهار داشت:نیروی انتظامی بر اساس قانون وظیفه تأمین امنیت انتخابات را بر عهده دارد لذا با هرگونه تخلف انتخاباتی که موجب ناامنی در آن شود، برابر قانون با آن برخورد خواهد کرد.

وی گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته در نیروی انتظامی ماه ها قبل از انتخابات، این نیرو با به کارگیری  300 هزار نفر از همکاران در سراسر کشور آماده برگزاری انتخاباتی امن و پرشور است.

جانشین فرمانده ناجا در ادامه به انتخابات 1400 و اهمیت آن اشاره کرد و گفت: از نامزدهای عزیز منتخب ریاست جمهوری استدعا داریم که در اظهارنظرهای خود خدا را فراموش نکنند چراکه انتخابات یکی از ارکان جمهوریت نظام است.

سردار رضایی در ادامه خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری توصیه کرد: امید است این عزیزان در تبلیغات انتخابات اخلاق مداری و خدامحوری را در اولویت قرار دهند ضمن اینکه در اظهار نظرهای خود مرگ و معاد را نیز فراموش نکنند.

*تأمین امنیت ۵۰۰۰ صندوق رأی در دستورکار/اجازه نمی‌دهیم کوچکترین خلل امنیتی و انتظامی ایجاد شود

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با تاکید بر اینکه در آستانه انجام یک ماموریت و عملیات بزرگ هستیم و آن هم برقراری نظم و امنیت و انضباط انتخابات است، اظهار داشت: در تهران بیش از 5 هزار شعبه اخذ آرا داریم که تمهیدات لازم برای انجام این انتخابات در امنیت و آرامش لازم اندیشیده شده است.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم کوچکترین خلل امنیتی و انتظامی در برپایی با شکوه این حماسه بزرگ ایجاد شود، گفت: انتخابات رزمایش بزرگ ملت ایران است که حضور پرشور و شعور مردم در این رزمایش، دوستان را امیدوار و دشمنان را مایوس و نا امید خواهد کرد.

*  آمادگی یگان ویژه برای تأمین امنیت انتخابات

سردار حسن کرمی فرمانده یگان‌های ویژه نیروی انتظامی با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار داشت: برای انتخابات پیش رو برنامه یک ماهه ویژه ای به تمام یگان‌های ویژه سراسر کشور ابلاغ شده است تا با آمادگی بیشتری در خصوص برقراری نظم و امنیت انتخابات ریاست جمهوری بتوانیم مشارکت داشته باشیم.

فرمانده یگان های ویژه ناجا ادامه داد: انشاء الله با حضور پرشکوه و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو، بار دیگر قدرت و اقتدار نظام اسلامی به رخ دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی کشیده خواهد شد.

*اعمال محدودیت های مقطعی در روز انتخابات

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور پایتخت در خصوص محدودیت های ترافیکی در روز انتخابات اعلام کرد: طبیعی است با انتخاب صندوق ها و جانمایی آنها ما محدودیت های مقطعی را خواهیم داشت تا مردم و شهروندان بتوانند به سهولت برای رای دادن حضور یابند و همکاران بنده برای سهولت تردد در اطراف صندوق ها حضور دارند و به موقع اطلاع رسانی های لازم صورت خواهد پذیرفت.

« آماده مدیریت انتظامی» انتخابات هستیم/ وظیفه ناجا در انتخابات سازمانی، اجتماعی و عقلانی است

سردار معصوم بیگی رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی در انتخابات سازمانی، اجتماعی و عقلانی است، ادامه داد: نیروی انتظامی مسئول تامین نظم و امنیت انتخابات در سه مرحله قبل، حین و بعد از این رویداد مهم تاریخی است و از طرفی همه کارکنان نیروی انتظامی تکلیف اجتماعی دارند با مشارکت در امر انتخابات علاوه بر اینکه زمینه حضور گسترده آحاد مردم را در انتخابات فراهم کنند به نوبه خود به این وظیفه اجتماعی نیز جامه عمل بپوشانند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه با انجام صحیح وظیفه سازمانی که همانا تامین نظم و امنیت انتخابات است سایر مولفه ها و مسئولیت های اجتماعی و عقلانی نیز به نحو احسن محقق خواهد شد، تصریح کرد:با بسیج تمام امکانات و نیروها آماده مدیریت انتظامی انتخابات هستیم.

 *رصد فضای مجازی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری

سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا در خصوص رصد و پایه فضای مجازی همزمان با انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرد: پایش فضای مجازی و رسیدگی به تخلفات این حوزه در اشکال مختلف از جمله اقدامات پلیس فتا در این ایام بوده و موضوعاتی از قبیل تخریب کاندیداها ، توهین ، انتشار کلیپ های حاوی افترا، توهین یا نشر حریم خصوصی افراد را رصدو دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول