اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

هشدار اف‌بی‌آی درباره احتمال توسل طرفداران افراطی ترامپ به خشونت

پلیس فدرال آمریکا هشدار داده پیروان تئوری توطئه «کیواِنان» که خواستار بازگشت دوباره ترامپ به قدرتند، به دلیل سرخوردگی از عدم تحقق پیش‌بینی‌های این تئوری ممکن است دست به خشونت بزنند.

هشدار اف‌بی‌آی درباره احتمال توسل طرفداران افراطی ترامپ به خشونت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پلیس فدرال آمریکا «اف‌بی‌آی» هشدار داده که احتمال دارد پیروان تئوری توطئه «کیواِنان» دوباره به خشونت علیه مخالفان سیاسی به دلیل سرخوردگی از عدم تحقق پیش‌بینی‌های این تئوری دست بزنند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، معتقدان به این تئوری--که دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا را شخصیتی ناجی می‌داند و دموکرات‌های نخبه را گروهی توطئه‌گر از پدوفیل‌ها و آدم‌خواران شیطان پرست--نقش مهمی در حمله ششم ژانویه به کنگره ایفا کردند.

در یک بولتن که چهارم ژوئن (۱۴ خرداد) بین اعضای کنگره پخش شد و به رویت رویترز رسید، اف‌بی‌آی می‌گوید کارشناسانش معتقدند که برخی معتقدان به پیش‌بینی‌های کیوانان درباره تحولات سیاسی تبلیغ شده در وبسایت‌های آن، بر این عقیده هستند که دیگر نمی‌توانند به این طرح اعتماد کنند.

این شامل پیش‌بینی‌ها درباره افشای مداخله دموکرات‌ها در حلقه‌های قاچاق کودکان، دستگیری «هیلاری کلینتون» و بازگرداندن ترامپ به کاخ سفید است.

اف‌بی‌آی در این بولتن هشدار داده که با توجه به عدم تحقق این پیش‌بینی‌ها، برخی از طرفداران کیوانان احتمالاً به این باور خواهند رسید که باید از خدمت به عنوان «سرباز دیجیتال» به سمت اعمال خشونت در دنیای واقعی علیه دموکرات‌ها و سایر مخالفان سیاسی بروند.

اف‌بی‌آی ریزش دستکم برخی از طرفداران این فرقه را عدم تحقق این وقایع مثل بازگشت ترامپ به قدرت و بخش بزرگتر آن را سلب پلتفرم گسترده مطالب آن‌ها از سوی شرکت‌های شبکه‌های اجتماعی دانسته است.

پیشتر «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام کودتا علیه دولت دموکرات این کشور را خواستار شد. فلین در جلسه پرسش و پاسخ کنفرانس گروه «کیواِنان» در ایالت تگزاس گفت: «می‌خواهم بدانم چرا آنچه در میانمار انجام شد نمی‌تواند در اینجا اتفاق افتد؟»

این ژنرال بازنشسته آمریکایی در میان فریاد تشویق افراد شرکت‌کننده در این کنفرانس، ادامه داد: «هیچ دلیلی ندارد. منظورم این است که باید اینجا هم اتفاق افتد».

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول