اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

بیش از ۳۰۰ تخلف تبلیغات انتخاباتی در حوزه شوراها جمع‌آوری شد/ تشکیل پرونده قضایی برای متخلفان

دادستان قزوین گفت: با توجه به تخلفات گسترده در حوزه تبلیغات، کمیته امحاء «هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین» فعال شده و طی سه روز گذشته بیش از ۳۰۰ مورد تبلیغات غیرمجاز را در سطح شهر قزوین جمع‌آوری کرده و در مواردی ادوات و خودروهای متخلفان که به تذکرات توجهی نداشته‌اند، توقیف شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی، دادستان قزوین گفت: انتخابات باید مظهر قانونمندی و اخلاق‌مداری باشد و بی تردید اقدامات خلاف قانون و بداخلاقی‌ها، زیبنده دست‌ اندرکاران امر انتخابات، بخصوص کاندیدا و طرفداران آنها در انتخابات شوراها نیست.

وی افزود: بیشترین مسائل و مشکلات انتخاباتی مربوط به ایام تبلیغات است و قوانین این حوزه نیازمند بازنگری است تا در صورت بروز تخلفات، مجازات ها بازدارنده باشد و اگر قوانین حوزه تبلیغات عاری از خلاء باشد، قطعاً برخوردها بازدارندگی لازم را خواهد داشت.

دادستان مرکز استان در ادامه بیان داشت: علیرغم جلسه حضوری با کاندیداها، تذکرات و ارائه آموزش های لازم و اطلاع رسانی از قوانین، متاسفانه از زمان آغاز تبلیغات انتخابات شوراها، برخی کاندیدا با نادیده گرفتن قوانین، فضای عمومی شهر و اماکن خصوصی شهروندان را با تبلیغات ناصحیح آلوده کرده و نازیبایی شهری را به وجود آورده‌اند.

جانشین ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان قزوین اذعان داشت: با توجه به تخلفات گسترده در حوزه تبلیغات، کمیته امحاء «هیات اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهر قزوین» فعال شده و طی سه روز گذشته بیش از ۳۰۰ مورد تبلیغات غیرمجاز را در سطح شهر قزوین جمع‌آوری کرده و در مواردی ادوات و خودروهای متخلفان که به تذکرات توجهی نداشته‌اند، توقیف شده است.

قاسمی با اعلام اینکه برای برخی کاندیداها به دلیل اصرار بر تبلیغات غیرمجاز پرونده قضایی تشکیل و احضار شده اند، اظهار داشت: با توجه به آموزش‌هایی که در چند ماه اخیر توسط ستادهای انتخابات و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی دادگستری استان به کاندیدا ارائه شده، هیچ گونه عذر و بهانه‌ای پذیرفته نبوده و رافع مسئولیت کاندیداها نیست و از آنجایی که تبلیغات غیر مجاز از مصادیق جرائم انتخاباتی است، پیگرد قانونی در انتظار کاندیداهای متخلف است.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: نصب پوستر، بنر، عکس و تراکت روی درختان، تیرهای چراغ برق، پل ها، تابلوهای راهنمایی و رانندگی و... اقدامی ناپسند است و جز مخدوش کردن چهره کاندیدا در اذهان عمومی، دستاوردی نخواهد داشت و نامزدها و اعضای ستاد انتخاباتی آنها باید از تبلیغات این چنینی جدداً خودداری کنند و در صورت عدم توجه به این موضوع، باید منتظر برخورد دستگاه قضایی باشند.

وی یادآور شد: بر اساس قوانین، استفاده از اقلام تبلیغاتی با ابعاد بیش از ۷۰*۱۰۰ سانتیمتر صرفاً جهت نصب در محل ستادهای تبلیغاتی بلامانع است و استفاده از آنها در سایر نقاط شهری مصداق تبلیغات غیرمجاز است و توسط کمیته امحاء جمع آوری می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در پایان خاطرنشان کزد: تبلیغات انتخاباتی از صبح روز ۲۷ خرداد ماه ممنوع و برخلاف قوانین است و در صورت مشاهده به دلیل وصف مجرمانه، با متخلفان برخورد قضایی می شود و انتظار این است در بحث برگزاری انتخابات تمامی افراد بر اساس مرّ قانون عمل کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول