اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

افتر؛ جزو برترین‌های طرح ملی روستای فعال قرآنی

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: روستای افتر در سرخه از میان یک‌هزار و ۹۷ روستای کشور که نامزد طرح ملی روستای فعال قرآنی بودند، جزو روستاهای برتر شناخته شد.

افتر؛ جزو برترین‌های طرح ملی روستای فعال قرآنی

مهدی صمیمیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان اظهار کرد: روستای افتر در شهرستان سرخه از میان یک‌هزار و ۹۷ روستای کشور که نامزد طرح ملی روستای فعال قرآنی بودند، جزو روستاهای برتر شناخته شده است.

وی افزود: اجرای طرح انتخاب روستای فعال قرآنی ابتدا در استان سمنان انجام شد که روستای افتر در شهرستان سرخه، میقان در شهرستان شاهرود و جزن در شهرستان دامغان در طرح انتخاب روستاهای فعال قرآنی این استان موفق به کسب رتبه برتر شدند و به مرحله کشوری راه یافتند که در نهایت روستای افتر جزو ۱۰ روستای برتر فعال قرآنی در سطح ملی برگزیده شد.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان با بیان اینکه  برای انتخاب روستاهای فعال قرآنی، شیوه‌نامه‌ای تدوین و ابلاغ شده بود، ادامه داد: هدف از اجرای طرح انتخاب روستای برتر و نمونه قرآنی در این استان توسعه فعالیت‌ها و فرهنگ قرآنی در روستاهای استان است.

صمیمیان بیان کرد: معیار سنجش در دو بخش عمومی و تخصصی انجام می‌شود و اولویت با روستاهایی بوده است که در مباحث آموزشی، پژوهشی، تبلیغی و ترویج قرآن کریم و شاخص‌های کیفی فعال‌تر بودند.

وی اضافه کرد: توجه به فعالیت مؤسسه‌های قرآنی، فعالیت‌های فرهنگی قرآنی در روستا، برگزاری نشست‌های قرآنی، طرح تلاوت نور و نیز کارگاه‌ها و اقدامات فرهنگی و هنری قرآنی از دیگر شاخص‌ها بوده است.

مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: طرح ملی روستای فعال قرآنی با هدف الگوسازی و جهت‌دهی فعالیت‌های قرآن و عترت در روستاها انجام می‌شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول