اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

شیوع دوباره کرونا در انگلیس با وجود واکسیناسیون/ گونه هندی عامل افزایش مبتلایان

بر اساس آمار منتشر شده، انگلیس پس از سبقت از اسپانیا اکنون بالاترین میزان روزانه آلودگی به ویروس کرونا را در اروپا دارد.

شیوع دوباره کرونا در انگلیس با وجود واکسیناسیون/  گونه هندی عامل افزایش مبتلایان

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از  دیلی‌میل، براساس اطلاعات موجود، انگلیس در حال حاضر بدترین شیوع بیماری کرونا در سطح اروپا را دارد؛ گسترش سریع نوع هندی، سبقت گرفتن از اسپانیا و بالاترین میزان آلودگی روزانه در قاره را نشان می‌دهد.

داده‌ها نشان می‌دهد، ۱۰۷.۳ نفر انگلیسی در هر  یک میلیون نفر مبتلا به بیماری کووید هستند که نسبت بالاتری از جمعیت انگلیس نسبت به ۴۳ کشور دیگر در اروپا را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار منتشر شده، انگلیس پس از سبقت از اسپانیا اکنون بالاترین میزان روزانه آلودگی به ویروس کرونا را در اروپا دارد.

آماری که توسط پلت فرم تحقیقاتی مستقر در دانشگاه آکسفورد  جمع آوری نشان می‌دهد که در هفته گذشته ۱۰۷.۳ نفر در هر میلیون نفر در انگلیس از نظرآلودگی به ویروس مثبت بودند.

شیوع فوق عفونی  گونه هندی کرونا، نرخ عفونت انگلیس را افزایش داده است و بوریس جانسون، نخست وزیر این کشور به دنبال راهکار برای کنترل بیماری است.

وزارت بهداشت انگلیس اول خرداد ماه اعلام کرد،  تاکنون ۳۸ میلیون و ۸۷۱ هزار و ۲۰۰ نفر در این کشور واکسینه شده‌اند که از این تعداد ۲۴ میلیون و ۴۷۸ هزار و ۵۲ نفر هر دو دوز را دریافت کرده‌اند.سازمان جهانی بهداشت می‌گوید میزان سرایت گونه هندی بیشتر از گونه اصلی بوده و شدت بیماری و خطر ابتلا به آن در دست بررسی است.

کارشناسان می‌گویند، شیوع گونه‌های جدید و مسری‌تر کرونا در کنار کاهش محدودیت‌ها با وجود واکسیناسیون گسترده عامل افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کرونا است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول