اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین و بایدن با یکدیگر دیدار کردند

روسای‌جمهور دو کشور روسیه و آمریکا پیش از آغاز نشست دوجانبه، در محل برگزاری این نشست در مقابل دوربین‌ها با یکدیگر دیدار کردند.

پوتین و بایدن با یکدیگر دیدار کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از هفته‌ها برنامه‌ریزی، سرانجام «ولادیمیر پوتین» و «جو بایدن» در شهر ژنو سوییس پیش از آغاز نشست خود که احتمالاً چهار تا پنج ساعت به طول خواهد انجامید، با یکدیگر دیدار کردند. 

این اولین نشست بایدن از زمان روی کار آمدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا با پوتین در میانه تنش‌های دو کشور است. آن‌ها آخرین بار یک دهه پیش با یکدیگر ملاقات داشتند. رئیس‌جمهور آمریکا قرار است بعد از این نشست در کنفرانسی خبری بدون حضور پوتین درباره آن صحبت کند. 

رئیس‌جمهور سوییس پیش از دیدار آن‌ها، به صورت جداگانه از هر دو نفر استقبال کرد و در حالی که بین این دو رئیس‌جمهور ایستاده بود ورود آن‌ها به «شهر صلح» را خوش‌آمد گفت.

پوتین پس از ورود به «ویلا لا گرانژ» محل نشست، ابراز امیدواری کرد نشست با بایدن «مثمرثمر» باشد. بایدن هم گفت دیدار چهره به چهره همیشه بهتر است. 

 

 

 

به گزارش یک روزنامه سوئیسی، هیات همراه ولادیمیر پوتین و جو بایدن در سفر به ژنو بیش از ۸۰۰ نفر هستند. حدود ۱۰۰۰ نیروی امنیتی و حدود ۹۰۰ مامور پلیس، امنیت شهر ژنو را در زمان دیدار دوجانبه پوتین و بایدن تامین خواهند کرد. همچنین بیش از سه هزار خبرنگار و عکاس دیدار احتمالاً پنج ساعته پوتین و بایدن را پوشش خبری خواهند داد.

طبق این گزارش، نیروی هوایی سوئیس با کمک نیروی هوایی فرانسه و ایتالیا از نزدیک محافظت از حریم هوایی شهر ژنو را برعهده خواهد داشت. همچنین سیستم دفاع هوایی در دریاچه ژنو در نزدیکی «ویلای لوگرنگ»(محل اصلی دیدار) مستقر شده است.

پوتین اخیرا در مصاحبه با شبکه «روسیا ۱» اعلام کرد در صورتی که برگزاری نشست بین او و بایدن باعث ایجاد مکانیسم‌های تعامل در حوزه‌های مختلف شود، این نشست یک نشست موثر خواهد بود.

پیشتر «یوری یوشاکف» دستیار کرملین هم در خصوص محور گفت‌وگوهای رئیس‌جمهور روسیه و رئیس‌جمهور آمریکا گفت که دو طرف قصد دارند در نشست ۱۶ ژوئن (۲۶ خردادماه) خود در خصوص تمامی مسائل مهم از جمله مسائل دوجانبه حل نشده، ثبات راهبردی و درگیری‌های منطقه‌ای و برنامه هسته‌ای ایران گفت‌وگو کنند.

 «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین هم امروز (چهارشنبه) در یک کنفرانس خبری در خصوص این دیدار گفت که مسکو انتظار ندارد پس از اولین دیدار میان پوتین و بایدن، تمامی اختلافات میان روسیه و ایالات متحده حل شود و تغییری در روابط ایجاد شود.

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

دولت بایدن همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو به بهانه نقش این کشور در حمله سایبری به نهادها و سازمان‌های دولتی و امنیتی آمریکا وضع کرده و مدعی است که دولت روسیه در مسموم کردن «الکسی ناوالنی» یکی از چهره‌های مخالف «ولادیمیر پوتین» نقش داشته که البته دولت روسیه تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول