اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مقام ارشد آمریکا: اختلاف با ترکیه بابت «اس-400» کماکان پابرجاست

یک مقام ارشد آمریکایی از ادامه اختلاف اساسی بین آمریکا و ترکیه بابت سامانه موشکی «اس-400» خبر داد.

مقام ارشد آمریکا: اختلاف با ترکیه بابت «اس-400» کماکان پابرجاست

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام آمریکایی اذعان کرد که با وجود دیدار سران ارشد ترکیه با آمریکا، اختلاف این دو کشور بابت «اس-۴۰۰» کماکان پابرجاست.

به نوشته وبگاه «احوال» این مقام آمریکایی در این زمینه گفت: «این مسئله بین ما و ترکیه مرتبط با قوانین داخلی است.»

این مقام آمریکایی گفت که این مسئله احتمال زیاد در نشست بین بایدن به «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی در میان گذاشته نمی‌شود. این مقام آمریکایی افزود: «هیچ ارتباطی بین موضع اس-۴۰۰ و افغانستان وجود ندارد.»

«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه  به دنبال دیدار با بایدن  در روز دوشنبه در حاشیه اجلاس ناتو در شهر بروکسل در بلژیک اعلام کرد که مواضع ترکیه در این زمینه که موجب تحریم صنایع نظامی این کشور از سوی آمریکا شده، تغییری نیافته است.

وی گفت: «ما همان ایده‌ها در زمینه اس-۴۰۰ و اف-۳۵ را به بایدن در میان گذاشتیم.»

دستیابی ترکیه به این سامانه ساخت روسیه در ژوئیه ۲۰۱۹ باعث ایجاد گسست جدی در روابط با واشنگتن شد. آمریکا مدعی است که این سامانه دفاع موشکی زمین به هوا با فناوری ناتو ناسازگار و تهدیدی برای این ائتلاف است. ایالات متحده  نیز در مقابل از حضور ترکیه در برنامه ساخت جنگنده اف-۳۵ واکنش نشان داد و علاوه بر این تحریم‌هایی را بر برخی شرکت‌های ترکیه اعمال کرد. حضور نظامیان آمریکایی در پایگاه نظامی «اینجرلیک» و همکاری‌های دفاعی دو کشور در ناتو روابط نظامی و سیاسی میان واشنگتن و آنکارا را پیچیده‌تر کرده است.

«حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه  اخیرا گفت که یافتن راه حلی برای استقرار سامانه‌های موشکی اس-۴۰۰ ساخت روسیه در ترکیه همیشه امکان پذیر است و  آنکارا آماده رفع نگرانی‌های موجود در این زمینه است.

وزیر دفاع ترکیه در مراسم افتتاح تاسیسات دریایی گفت: «همیشه یافتن راه حل‌های معقول و منطقی امکان پذیر است. سهم ترکیه در همکاری با ناتو و ناتو با ترکیه بسیارعمیق‌تر و جامع تر از جنگنده‌های اف-35  و سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ است.»

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول