اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

مشارکت حداکثری؛ کلیدواژه اصلی انتخابات

امام جمعه موقت سمنان گفت: کلیدواژه‌های اصلی در بحث انتخابات، مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی و تشکیل دولت انقلابی در تراز نظام اسلامی است.

مشارکت حداکثری؛ کلیدواژه اصلی انتخابات

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین مهدوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در وبینار کشوری تجلی حضور مشارکت حداکثری که با همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و بسیج اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان و به میزبانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار کرد: دو کلیدواژه اصلی در مبحث انتخابات اصل مشارکت حداکثری پای صندوق‌های رأی و دیگری تشکیل دولت انقلابی در تراز نظام اسلامی است.

وی تأکید کرد: شکل‌گیری دولتی کارآمد و انقلابی گامی مهم برابر فشار حداکثری نظام سلطه و استکباری و گامی بلند برای عملی شدن بیانیه گام دوم انقلاب و گام‌های بعدی آن تا تحقق تمدن نوین اسلامی است.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: حضور حداکثری و مشارکت بالا پای صندوق‌های رأی دشمنان نظام و انقلاب اسلامی را مأیوس می‌کند و توسعه همه‌جانبه کشور را به دنبال خواهد داشت.

مهدوی‌نژاد با تشریح رأی استقرایی و رأی استمراری، رئیس‌جمهور را در کشورمان نماد اقتدار نظام دانست و بیان کرد: اگر رئیس‌جمهور دارای رأی بالایی نباشد و در انتخابات شرکت‌کنندگان کم باشند، نشان‌دهنده ضعف نظام اسلامی است.

وی افزود: اقتدار و جایگاه نظام جمهوری اسلامی به دنبال حضور حداکثری مردم در انتخابات ایجاد می‌شود و تثبیت‌کننده موقعیت جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.

امام جمعه موقت سمنان ضمن اشاره به جنگ ۱۲ روزه غزه و پایان حکومت ۱۲ ساله نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر جایگاه رفیع جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان تأکید کرد.

مهدوی‌نژاد گفت: دشمنان به دنبال کمرنگ نشان دادن حضور مردم پای صندوق‌های رأی هستند و برای این هدف از شیوه‌ها و روش‌های گوناگون استفاده می‌کنند؛ اما ملت انقلابی و مردم جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده‌اند که همواره به آرمان‌های این انقلاب و امام پایبند هستند.

وی رسالت دانشگاه فنی و حرفه‌ای را کارآفرینی، ارتقای مهارت و ایجاد توانمندی در جوانان دانست و بزرگ‌ترین ویژگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای را تکیه بر توانمندی داخلی عنوان کرد.

انتخابات؛ مظهر اراده ملی

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: انتخابات به عنوان مظهر اراده ملی و مردم‌سالاری دینی یکی از عرصه‌هایی است که ملت عظیم‌الشأن ایران طی سال‌های گذشته آن را در زمره وظایف شرعی، ملی و انقلابی غفلت‌ناپذیر تلقی کردند و با حضور هوشمندانه و انتخاب آگاهانه خود همواره عظمت و اقتدار میهن اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.

رضا نقدی خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، انتخابات در یک روز برگزار می‌شود؛ اما بازخورد آن طی سال‌ها باقی خواهد ماند، از این رو انتخاب و حضور در انتخابات بسیار مهم و تأثیرگذار است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان با تأکید بر اینکه دانشگاهیان وظیفه خطیری عهده‌دار هستند، بیان کرد: دانشگاهیان با افزایش آگاهی عمومی می‌توانند مردم را نسبت به اهداف شوم دشمنان هوشیار و برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر انتخابات تلاش کنند.

نقدی وظیفه دانشگاهیان را ذیل بیانیه گام دوم، روشنگری، اطلاع‌رسانی و هم‌افزایی به بهترین شکل ممکن دانست و بیان کرد: انتخابات یکی از جلوه‌های افتخارآمیز و مهم مردم‌سالاری دینی برای کسب استقلال و آزادی و برخورداری مردم از حق تعیین سرنوشت خویش است.

وی گفت: این انقلاب و امنیت کشور به راحتی به دست نیامده است و در این راه جوانان بسیار به افتخار شهادت و جانبازی نائل شده‌اند و امروز وظیفه ماست که از خون و آرمان‌های شهدا و همچنین ارزش‌های انقلاب و نظام حراست کنیم.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان افزود: افزایش شتاب علمی و توجه ویژه به عقب‌ماندگی‌های علمی گذشته در بیانیه گام دوم ذکر شده و راه جبران این عقب‌ماندگی‌ها نیز احساس مسؤولیت بیشتر و کار علمی جهادی است.

انتهای پیام/۷۴۰۰۷/ز/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول