اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزارت خارجه افغانستان: از سخنان اردوغان درباره فرودگاه کابل تفسیر نادرست شده است

سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: سخنان اردوغان در مورد حضور نیروهای کشوری دیگر در مورد تأمین امنیت فرودگاه، اساساً «غلط» تفسیر شده و هدف از این سخنان، جلب حمایت‌ کشورهای منطقه برای تأمین امنیت در این کشور بوده است.

وزارت خارجه افغانستان: از سخنان اردوغان درباره فرودگاه کابل تفسیر نادرست شده است

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد از سخنان رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه، مبنی بر تأمین امنیت فرودگاه کابل، تفسیر و برداشت نادرست شده است.

گران هیواد، سخنگوی این وزارت، روز پنج‌شنبه، بیست‌وهفتم خرداد، در یک پیام ویدیوی گفت که سخنان اردوغان در مورد حضور نیروهای کشوری دیگر در مورد تأمین امنیت فرودگاه، اساساً «غلط» تفسیر شده است.

به گفته او، از دیدارهایی که وزیر امور خارجه و سفیر افغانستان با مقام‌های ترکیه داشته‌اند، تحلیل و برداشت افغانستان این است که هدف از سخنان اردوغان، حمایت قوای امنیتی و رسیدن به صلح و ثبات دایمی در افغانستان بوده است.

هیواد روابط افغانستان و ترکیه را عمیق توصیف کرد و گفت که این کشور همواره بر حل مشکلات افغانستان از راه‌های مسالمت‌آمیز تأکید کرده است. به گفته هیواد، هدف از این سخنان، جلب حمایت‌ کشورهای منطقه به ویژه پاکستان از روند صلح افغانستان و تأمین امنیت در این کشور بوده است.

 رجب طیب اردوغان به تازگی گفته است که ترکیه تنها کشور مناسب برای مدیریت وضع موجود در افغانستان پس از خروج نیروهای بین‌المللی است. او در یک نشست خبری پس از نشست سران ناتو گفته است که برای حضور در افغانستان به کمک لجستیکی، مالی و تجهیزاتی آمریکا نیاز دارد و در مورد نقش و همکاری پاکستان و مجارستان نیز با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا، گفت‌وگو کرده است.

همچنین پیش‌ از این گزارش‌های متعدد به نشر رسیده است که مسوولیت امنیت فرودگاه کابل به ترکیه واگذار می‌شود.

سران ناتو با تأمین بودجه مالی برای حفاظت از فرودگاه کابل توافق کرده‌اند. قرار است نیروهای بین‌المللی تا یازدهم سپتامبر از افغانستان خارج شوند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول