اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  بوشهر

3450 ناظر شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت می‌کنند

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از نظارت تعداد سه هزار و ۴۵۰ نفر از سوی شورای نگهبان بر روند انتخابات استان بوشهر خبر داد.

3450 ناظر شورای نگهبان بر انتخابات ریاست جمهوری نظارت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، خلیل رضایی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری از نظارت تعداد سه هزار و ۴۵۰ نفر از سوی شورای نگهبان بر روند انتخابات استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: از این تعداد ناظر شورای نگهبان در استان بوشهر، ۶۴ درصد آقا و ۳۶ درصد بانوان هستند. 

قائم مقام هیات نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر افزود: ۸۸ درصد از شبکه ناظرین شورای نگهبان دارای تحصیلات دانشگاهی هستند و ۸۶ درصد ناظرین سابقه نظارت دو تا ۱۰ دوره نظارت بر انتخابات دارند. 

وی با بیان اینکه ۴۵۰ نفر جوان برای اولین بار کار نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر را در این دوره بر عهده دارند گفت: ۹۰ درصد ناظرین شورای نگهبان در استان بوشهر دارای سن زیر ۵۰ سال سن هستند، ضمن این که در مجموع ۵۶ درصد از این ناظرین زیر ۴۰ سال سن دارند. 

رضایی با بیان اینکه در هر شعبه بین سه تا پنج نفر از ناظرین شورای نگهبان بر روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر نظارت دارند گفت: ۱۴ نفر بازرس ویژه نیز در سطح استان کار نظرات بر انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده خواهند داشت. 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان به جز انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بر همه انتخابات نظارت دارد افزود: این نظارت عام و در تمامی مراحل انتخابات از زمان نام‌نویسی تا پایان رای گیری و تایید صحت انتخابات است. 

قائم مقام هیأت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در استان بوشهر گفت: تعداد پرونده تخلفات انتخاباتی در این دوره در استان بوشهر ناچیز بوده که عموما سیاسی و در فضای مجازی شکل گرفته و با تذکراتی رفع شده است. 

رضایی با بیان اینکه این انتخابات اولین انتخابات در سطح استان بوشهر است که در شرایط کرونایی برگزار می‌شود گفت: البته بخشی از ناظرین ما برای انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی به کرمانشاه اعزام شدند که به دلیل این که آن انتخابات در شرایط کرونایی برگزار شد، تجارب خوبی کسب کردند؛ هم سلامت و هم صیانت از آرا مردم در این انتخابات برای ما مهم و اساسی است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول