اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

کتاب «شمس‌الدین مرتضی» در کاشان رونمایی شد

کتاب «شمس‌الدین مرتضی الاعظم السید علی الحسینی» عالم قرن دهم و سر سلسله سادات در دارالمومنین کاشان ‌‌‌‌‌‌‌با حضور خادمیاران رضوی رونمایی شد.

کتاب «شمس‌الدین مرتضی» در کاشان رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی امشب در آیین رونمایی از کتاب عالم جلیل‌القدر «شمس‌الدین مرتضی‌الاعظم السیدعلی الحسینی» با تبریک ایام دهه کرامت و تجلیل از حضور خادمیاران در این اقدام فرهنگی گفت: آیین رونمایی این  کتاب با حضور خادمیاران رضوی عطر و برکت و منزلت دیگری گرفته است.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تقدیر از مجید زجاجی کاشانی نویسنده این کتاب افزود: آیندگان افزون بر شناخت بیشتر این عالم، شخصیت و ارزش آثار تالیفی و تحقیقی این محقق و شخصیت را درک خواهند کرد.

 مجید زجاجی کاشانی نویسنده این کتاب با بیان اینکه این عالم بزرگوار معروف به «سید اعظم» یکی از علما و بزرگان مورد احترام دوران صفویه در زمان شاه طهماسب صفوی است افزود: این کتاب در ۱۲۸ صفحه و‌ چهار فصل از انتشارات کوثریه چاپ و منتشر شده است.

نویسنده کتاب«شمس‌الدین مرتضی‌الاعظم السیدعلی الحسینی» اظهار داشت: موضوع این کتاب درباره سید اعظم از فرزندان امامزاده شمس الدین و این بزرگوار از فرزندان «عبدالله باهر» فرزند امام سجاد (ع) و مادرش فاطمه دختر امام حسن مجتبی (ع) و برادر تنی امام باقر (ع) است که به علت زیبایی خیلی زیاد به باهر توصیف شده است.

وی اظهار داشت: هدف از چاپ این کتاب اثبات رگه تشیع و ولایت در منطقه فرهنگی کاشان با توجه به حضور این امامزادگان، حضور سادات جلیل‌القدر در این منطقه و معرفی فرزند‌زادگان آنان به عنوان شخصیت‌های بزرگ علمی، فرهنگی، مذهبی، زدودن غربت نام علما و معرفی آنان به عنوان ظرفیت‌‌های پرافتخار ملی و بین‌المللی دارالمومنین کاشان به آیندگان و در نهایت تحقق عینی کلام مقام معظم رهبری است که فرمودند امامزادگان قطب فرهنگی هستند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۳/آ ۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول