اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

دولت جدید ایرانی قوی در شأن جمهوری اسلامی بسازد

مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اصفهان گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب به طور قطع دولت جوان باید سر کار بیاید که انگیزه داشته باشـد؛ به شعار ما می‌توانیم معتقد باشد و ایرانی قوی و در شأن جمهوری اسلامی بسازد.

دولت جدید ایرانی قوی  در شأن جمهوری اسلامی بسازد

محسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اصل انتخابات اظهار داشت: هر کسی در قبال پیرامون و سرنوشت خود و اینکه بتوانـد بـرای آینـده اجتماعـی و رفاهـی و مسـائل فرهنگی خود تصمیم‌گیر باشـد، مسؤول است.

 مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از راه‌های مشارکت فرد در مسائل حوزه اجتماعی و پیرامون خود، انتخابات است، افزود: هر فرد عاقلی درباره اینکه چه کسی برای او تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کند، حق انتخاب دارد و این حق سبب می‌شود که فرد احساس مسؤولیت داشته باشد و بتواند درباره مسائل مربوط بـه خود و خانواده و اطرافیانش، تصمیم‌گیری و در انتخابات شرکت کند.

وی بیان کرد: درباره انتخابات ۱۴۰۰ باید توجه داشت که شرایط سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بعد از دهـه چهارم انقلاب و اتفاقاتی که در منطقه در حال رخ دادن است و به ویژه نوع مدل حاکمیتی دولت در ۸ سال گذشته و نیز دولت‌های قبلی، انتخابات ۱۴۰۰ را بسیار مهم و حساس کرده است.

جعفری با بیان اینکه مردم باید بـه این آگاهی برسند که بـا انتخاب سطحی و تن دادن به حرف‌هایی کـه شاید مبنای عقلی ندارد، رفاه اجتماعی پیش نمی‌آید، عنوان کرد: فشار القائات منفی دشمنان و به ویژه مسائل اقتصادی در این چند سال اخیر، انگیزه مردم را هدف قرار داده و آن‌ها را بی‌انگیزه کرده و بی‌تفاوتی و رکود خاصی در احساس مسؤولیت آن‌ها رقم زده است.

 مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اصفهان ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب به طور قطع دولت جوان باید سر کار بیاید که انگیزه داشته باشـد؛ به نشدن‌ها نه بگوید و به شعار ما می‌توانیم معتقد باشد و ایرانی قوی و در شأن جمهوری اسلامی بسازد، همه این مسائل دست به دست هم داده تا انتخابات ۱۴۰۰ اهمیت ویژه‌ای پیدا کند.

دشمن انگیزه‌های ملت را هدف قرار داده است

 وی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان که آینده‌سازان این کشورند، اگر چه از نظر سنی و قانونی نمی‌توانند در انتخابات شرکت کنند اما نقش‌شان در مسائل مختلف خانواده، بسیار مؤثر است، خاطرنشان کرد: همان طور کـه دانش‌آموز خط می‌دهد که چه وسیله‌ای برای خانه خریده شود، به طور قطع انگیزه دادن بـه خانواده برای حضور در انتخابات هم می‌تواند نقـش اصلی را داشته باشد.

جعفری با اشاره به اینکه دشمن انگیزه‌های ملت را هدف قرار داده و مردم را به سمت بی‌مسؤولیتی و بی‌انگیزگی سوق داده است، گفت: به خاطر شرایط ویژه کرونایی، میتینگ‌های کمتری است و تبلیغات در بستر فضای مجازی انجام می‌شود، نوجوانان به این دلیل که وقت بیشتری را در فضای مجازی سپری می‌کنند، می‌توانند در شناخت گزینه اصلح کمک کننده باشند.

نوجوانان به خانواده‌ها برای حضور در انتخابات و انتخابی آگاهانه کمک کنند 

 مسؤول اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان اصفهان با تأکید بر اینکه نقش دانش‌آموزان و اطلاعات و آگاهی‌هایی که می‌توانند به خانواده‌ها بدهند، بسیار مهم است، تصریح کرد: نوجوان ما هر چند امکان شرکت در انتخابات را ندارد، می‌تواند به خانواده برای حضور در انتخابات و انتخابی آگاهانه کمک کند و بازویی بسیار مهم و قوی برای خانواده باشد.

وی بیان کرد: در راستای پویش بدون رأی‌ها و با توجه به اهمیت حوزه نوجوان در جامعه و دغدغه آن‌ها پویشی با نام «ایرانی نو» با همکاری مجموعه تشکل‌های تربیتی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی کشور انجام شده است.

جعفری با اشاره به اینکه پویش رأی ‌‍‌اولی‌ها در استان اصفهان با محوریت تشکل‌های دانش آموزی برگزار می‌شود، افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در این پویش می‌توانند به صفحات مجازی @iranioumclub در شاد و اینستاگرام مراجعه کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/آ ۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول