اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

زنجانی‌ها از ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای حضور دارند/ ۸۲۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط رای دادن هستند

مردم زنجان امروز از ساعات اولیه آغاز رای گیری در پای صندوق‌های رای حضور دارند و بار دیگر عشق و ارادت خود را به نظام و انقلاب نشان داده و نشان خواهند داد که همیشه پای نظام و انقلاب بوده و عید انقلاب را جشن خواهند گرفت.

زنجانی‌ها از ساعات اولیه در پای صندوق‌های رای حضور دارند/ ۸۲۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط رای دادن هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از دقایقی به طور رسمی در همه مناطق کشور و همچنین استان زنجان آغاز شد.

مردم زنجان امروز از ساعات اولیه  آغاز رای گیری در پای صندوق‌های رای حضور دارند و بار دیگر عشق و ارادت خود را به نظام و انقلاب نشان داده و نشان خواهند داد که همیشه پای نظام و انقلاب بوده و عید انقلاب را جشن خواهند گرفت.

مردم استان در هشت شهرستان زنجان، ابهر، خرمدره، ماهنشان، ایجرود، طارم، سلطانیه و خدابنده امروز همزمان با انتخابات ریاست اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای خود را نیز انتخاب خواهند کرد.


۸۲۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه ۸۲۰ هزار نفر در استان زنجان واجد شرایط برای انتخابات هستند، گفت: از این تعداد ۱۸ هزار و ۹۵۶ رای اولی هستند. 

مرادی با اشاره به برگزاری انتخابات سالم و قانون‌مند ادامه داد: تمهیدات لازم برای انتخابات در استان پیش بینی شده است و انتخابات در شهر زنجان به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.
 

یک هزار و ۶۳ شعبه اخذ رای در استان زنجان پیش بینی شده است

به گفته مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان طبق برنامه ریزی ها یک هزار و ۶۳ شعبه اخذ رای میزبان اجرای قانون انتخابات در این استان خواهد بود که این تعداد نسبت به انتخابات گذشته که ۹۲۶ شعبه بود، افزایش حدود ۱۵ درصدی دارد.

سعید صفری افزود: با توجه به شرایط کرونایی برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد سعی شده است تا شمار شعب اخذ رای در مکان‌های پرتراکم رای‌گیری که در سال ۹۶ رصد شده است، افزایش داشته باشد.

وی با بیان اینکه به طور متوسط ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم در اجرا، نظارت، حفاظت، بازرسی و پشتیبانی انتخابات ایفای نقش می‌کنند، تصریح کرد: بر این اساس صفر تا ۱۰۰ برگزاری انتخابات در این استان برای عوامل اجرایی، نظارت، محافظان شعبه، نمایندگان نامزدها و رای دهندگان با حضور معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان زنجان و فرمانداران برنامه ریزی شده است.


 رقابت  ۴ هزار و ۶۳ نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان زنجان

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه برای انتخابات شوراهای شهرهای استان زنجان ۷۲۸ ثبت‌نام کرده بودند، گفت: از این تعداد ۵۶ نفر در هیأت اجرایی و ۱۰۰ نفر توسط هیأت نظارت شهرستان رد صلاحیت شدند.

محمدرضا محمدی با بیان اینکه افراد رد صلاحیت شده اعتراض کردند و هیأت نظارت عالی استان ۳۷ نفر را تایید صلاحیت کرد، ادامه داد: پرونده ۱۰۱ نفر همچنان به صورت رد صلاحیت شده باقی ماند.

محمدی با اشاره به اینکه از ۱۰۱ داوطلب رد صلاحیت شده در هیأت نظارت عالی استان ۸۵ نفر به هیأت مرکزی اعتراض کردند، عنوان کرد: چهار نفر از این افراد قبل از رسیدگی به پرونده‌هایشان انصراف دادند و هیأت مرکزی ۲۰ نفر را تایید کرد.

وی گفت: بعد از همه رسیدگی‌ها و پایان فرآیند بررسی صلاحیت اشخاص ۵۲۰ نفر کاندیدای شورای شهر برای رقابت در روز ۲۸ خرداد‌ماه باقی ماندند.

محمدی در ادامه با اشاره به ثبت‌نام ۴ هزار ۵۲۱ نفر برای کاندیداتوری شوراهای روستاهای زنجان، عنوان کرد: از مجموع این تعداد هیأت اجرایی بخش، ۱۷۷ نفر و هیأت نظارت بخش ۱۹۴ نفر را رد صلاحیت کرد.

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه هیأت نظارت شهرستان از بین افرادی که اعتراض دادند ۱۴۹ نفر را رد صلاحیت کرد، گفت: ۴۴ نفر از افراد رد صلاحیت شده به هیأت نظارت استان اعتراض دادند که ۱۸ نفر تایید صلاحیت خود را دریافت کردند.

دبیر هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد کاندیداهای شوراهای روستای زنجان ۴ هزار و ۶۳ نفر است، تاکید کرد: این آمار دیگر تغییری نخواهد یافت.

وی با اشاره به آمادگی برای برگزاری انتخابات باشکوه در روز آینده بیان کرد: ۲ هزار و ۴۰ نفر به عنوان هیأت نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در روز آینده در کنار سایر عوامل اجرایی در زمینه صیانت از آرای مردم فعالیت می‌کنند.


رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شعبات اخذ رای

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده در روز انتخابات، اکیپ‌های بهداشتی این دانشگاه نیز بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در تمامی شعب اخذ رای استان حضور داشته و نظارت خواهند کرد.

محمدرضا صائینی افزود: بر اساس تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا، رای گیری در روز انتخابات استان زنجان نیز با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی انجام  می‌گیرد.

وی اضافه کرد: مقرر شد، اکیپ‌های بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استات، در طول مدت رای گیری در تمامی شعب اخذ رای سراسر استان حضور داشته و بر رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی، توسط عوامل اخذ رای و رای دهندگان نظارت داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان ادامه داد: افزایش تعداد شعب اخذ رای و مشخص کردن مکان حضور افراد با فواصل مشخص از دیگر تمهیداتی است که برای برگزاری انتخابات در استان زنجان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/73002/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول