اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بهاروند نسبت به سیاسی کردن موضوع هواپیمای اوکراینی توسط کانادا هشدار داد

معاون وزیر امور خارجه در نشست مجازی ایکائو درباره سقوط هواپیمای اوکراینی و در پاسخ به اظهارات غیرحرفه‌ای و سیاسی وزیر حمل و نقل کانادا، نسبت به هرگونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد.

بهاروند نسبت به سیاسی کردن موضوع هواپیمای اوکراینی توسط کانادا هشدار داد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه امروز (جمعه) با شرکت در نشست ۲۲۳ شورای ایکائو، طی سخنرانی تفصیلی، دیدگاه‌ها و فعالیت‌های کشورمان را در خصوص سانحه هواپیمای اوکراینی تشریح کرد.

بهاروند در سخنرانی خود، ضمن ابراز تاسف و تسلیت مجدد به خانواده‌های جانباختگان سانحه، ابعاد حقوقی، قضایی و فنی سانحه را تبیین کرد.

وی تصمیم دولت ایران را مبنی بر پرداخت به خانواده‌های جانباختگان مورد تاکید قرار داد.

معاون وزیر امور خارجه همچنین با تاکید بر توصیه‌های ایران در گزارش نهایی در خصوص هواپیمای اوکراینی و اعلام خرسندی از توجه ایکائو به آنها و تنظیم برنامه‌های کاری برای اجرایی کردن این توصیه‌ها، از هرگونه ابتکار یا برنامه‌ای برای ارتقای ایمنی هوانوردی بین‌المللی استقبال کرد.

بهاروند در پاسخ به اظهارات و مواضع سیاسی و غیرحرفه‌ای وزیر حمل و نقل دولت کانادا در این جلسه، نسبت به هرگونه سیاسی کردن موضوع هشدار داد و اعلام کرد که چنین اقداماتی با هر بهانه یا توجیهی، نه تنها هیچ کمکی به ارتقای ایمنی هوانوردی نمی‌کند، بلکه باعث انحراف از اهداف فنی ایکائو و حمل و نقل هوایی ایمن می‌شود.

در ادامه رئیس شورای ایکائو و هیأت‌های شرکت کننده از مشارکت هیات ایرانی قدردانی و بر ابعاد فنی و غیرسیاسی بودن موضوع تاکید کردند.

دور سوم مذاکرات ایران و اوکراین به ریاست «محسن بهاروند» معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و «یوگنی ینین» معاون وزیر خارجه اوکراین درباره ابعاد فنی و حقوقی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه‌ (۱۲ و ۱۳ خرداد ماه) در کی‌یف برگزار شد.

در همین خصوص «منوچهر مرادی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در اوکراین امروز (جمعه) ۱۴ خرداد ماه در رشته توئیتی در این باره نوشت: دور سوم گفت‌وگوهای معاونان وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و اوکراین پیرامون سانحه پرواز  PS752 پس از دو روز مذاکره فشرده و جدی و در فضایی سازنده و حرفه‌ای پایان یافت. در این مذاکرات، طیف وسیعی از موضوعات شامل روند رسیدگی کیفری و مسائل فنی از جمله هوانوردی، ایمنی پرواز و گزارش نهایی ایران مورد بررسی قرار گرفت. پس از گزارش طرف ایرانی از روند رسیدگی کیفری و اقدامات انجام شده در جهت محاکمه متهمان، طرف اوکراینی صلاحیت محاکم قضایی ایران در رسیدگی به این پرونده را مورد تاکید قرار داد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول