اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

زنده‌گیری 35 حلقه مار در نقاط مختلف توسط آتش نشانان سنندجی

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: از ابتدای سال‌جاری تا کنون 35 حلقه انواع مار در نقاط مختلف سطح شهر زنده‌گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است.

زنده‌گیری 35 حلقه مار در نقاط مختلف توسط آتش نشانان سنندجی

صالح زندی در گفت‌وگو بارخبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: شهروندان با مشاهده ماردر محل زندگی یا کار خود به سامانه 125 اطلاع داده و خود از صید آن بپرهیزند. 

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج عنوان کرد: هرساله با گرم تر شدن هوا شاهد ورود مارها به داخل شهر و حضور آن در منازل مسکونی شهروندان هستیم. 

زندی گفت: با شروع فصل بهار و تابستان و حضور بیشتر شهروندان در دامان طبیعت معمولاً مارها به داخل خودروها راه یافته و از این طریق به داخل شهر و پارکینگ منازل راه پیدا خواهند کرد. 

وی اظهار داشت: مارها به دلیل سمی بودن خطرناک بوده و حضور در مناطق شهری و منازل موجب ترس و وحشت شهروندان شده و همین علت باعث شده بسیاری از شهروندان  با سامانه 125 تماس گرفته و درخواست کمک می‌کنند. 

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: آتش نشانان نیز پس از دریافت گزارش بلافاصله به محل اعزام شده و ضمن دعوت افراد به آرامش با پوشش مخصوص و دستگاه مارگیر اقدام به  صید مار می‌کنند.

زندی اعلام کرد: در همین راستا از ابتدای سال جاری تا کنون 35 حلقه انواع مار در  نقاط مختلف سطح شهر زنده‌گیری و در دامان طبیعت رهاسازی شده است. 

وی از شهروندان درخواست نمود: با رویت مار و حیوانات موذی ابتدا و در اولین مرحله با سامانه 125 تماس گرفته و در گام بعد بدون هیچ گونه اقدامی از محل فاصله بگیرند. 

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج توصیه کرد: از پارک خودروها در دشت‌هایی که پوشش گیاهی بلند داشته خودداری نموده و قبل از اسکان، محل را بازرسی نموده تا از انتقال مار به داخل خودروی خود و انتقال آن به داخل شهرپیشگیری شود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول