اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

حضور اتباع ایرانی در قرقیزستان در انتخابات 1400 به روایت سرکنسول

سرکنسول ایران و ناظر شورای نگهبان سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری بر رضایت‌بخش بودن حضور و مشارکت ایرانیان مقیم این کشور در انتخابات تأکید کرد.

حضور اتباع ایرانی در قرقیزستان در انتخابات 1400 به روایت سرکنسول

«مجید تمیزی فر» سرکنسول و ناظر شورای نگهبان انتخابات در سفارت قرقیزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک با تأکید بر رضایت‌بخش بودن حضور و مشارکت ایرانیان مقیم این کشور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قبل از برگزاری انتخابات جلسات سازمانی برگزار کردیم و یکی از اقدامات این بود که غیر از اعضای سفارت که امور انتخاباتی را انجام دهند، شهروندان ایرانی نیز در آن مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در ایران نیز به همین صورت است، یعنی اینطور نیست که فقط افراد دولتی انتخابات را برگزار کنند. از هر محل کسانی که مورد اعتماد مردم هستند، دعوت می‌شوند و قبل از انتخابات یک جلسه به عنوان هیئت اجرایی تشکیل می‌شود .

به گفته وی، این هیئت اجرایی متشکل از افراد دولتی مثل وزارت کشور که انتخابات را برگزار می‌کنند و همچنین افراد معتمد مردم است. معتمدین در تمام مراحل انتخابات، چه قبل از رای گیری در جلسات و چه در روز رای گیری و همچنین در شمارش آرا حضور و بر نتایج انتخابات نظارت دارند. در عمل انتخابات مردمی است و حتما نیز در اجرای آن، مردم مشارکت دارند. در بیشکک و در تمام کشورها نیز به همین شیوه انتخابات برگزار می‌شود.

تمیزی فر گفت: هیئت اجرایی انتخابات ریاست جمهوری سفارت ایران در بیشکک شامل 5 شهروند ایرانی ساکن قرقیزستان، 3 کارمندان سفارت و یک نفر رئیس هیئت اجرایی و یک نفر ناظر شورای نگهبان است.

وی افزود: در واقع، کارمندان دولت نهاد هماهنگ کننده و پشتیبانی کننده هستند. انتخابات برای مردم برگزار می‌شود و خود مردم نیز این انتخابات را انجام می‌دهند. انتخابات در ایران و همچنین در همه کشورهایی که سفارتخانه‌های ایران وجود دارد، طور فعالانه برگزار شده و روند انتخابات رضایت بخش است. البته اکنون به علت شیوع کرونا تعداد کمی از ایرانیان در جمهوری قرقیزستان هستند اما با این حال می‌توان گفت که روند انتخابات بسیار فعال بود.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول