اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

عبدالله: طالبان علاقه‌‌ای به توافق با جمهوریت نخواهد داشت

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت طالبان پیش از عقب نشینی نیروهای نظامی خارجی، به دنبال پیشرفت‌های نظامی بوده و علاقه‌ای به توافق با جمهوریت نخواهد داشت.

عبدالله: طالبان علاقه‌‌ای به توافق با جمهوریت نخواهد داشت

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «عبدالله عبدالله»، رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان گفت که طالبان پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، علاقه‌ای به توافق سیاسی با جمهوریت نخواهند داشت.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان در نشست مجمع دیپلماسی آنتالیا، افزود که نشانه‌هایی وجود دارند که نشان می‌دهند طالبان پیش از عقب نشینی نیروهای نظامی خارجی در ۱۱ سپتامبر سال جاری، به دنبال پیشرفت‌های نظامی هستند.

عبدالله گفت: شماری از کشورها از حضور نیروهای ناتو در افغانستان نگران بودند که ایران یکی از این کشورهاست. حالا نیرو های ناتو در آنجا نیستند. آنها پس از چند هفته دیگر در آنجا نخواهند بود. فکر نمی‌کنم آنها بخواهند تا بی‌ثباتی را در افغانستان ببینند و یا هم به گذشته بازگردند.

وی در این نشست هشدار داد که طالبان با این کار محاسبه اشتباه و بزرگی را خواهند کرد.

عبدالله خاطرنشان کرد: نکته این است که این پیامد خواهد داشت و گفت‌وگوها با طالبان را متاثر خواهد ساخت. طالبان ممکن است بیشتر جسور شوند و ممکن است حداقل برخی از آنها فکر کنند که با عقب نشینی می‌توانند از موقعیت پیش آمده به گونه نظامی استفاده کنند، پس چرا آنها به گونه جدی وارد مذاکرات شوند؟

عبدالله ، خطاب به کشورهای همسایه افغانستان گفت که این کشورها باید از مداخله در امور داخلی افغانستان خودداری کنند و در عوض به دنبال همکاری با کابل برای ثبات طولانی مدت این کشور باشند.

انتهای پیام/ ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول