اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پلیس آمریکا با سرکوب، تلاش ضد اسرائیلی حامیان فلسطین را ناکام گذاشت

نیروهای پلیس شهر سیاتل آمریکا، با سرکوب و بازداشت ۱۰ نفر، تلاش حامیان فلسطین برای ممانعت از تخلیه بار یک کشتی اسرائیلی را ناکام گذاشتند.

پلیس آمریکا با سرکوب، تلاش ضد اسرائیلی حامیان فلسطین را ناکام گذاشت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه حمایت‌های افکار عمومی جهان از فلسطینیان بعد از جنگ ۱۲ روزه غزه، یک گروه حامی فلسطین تلاش کرد که مانع از تخلیه بار یک کشتی رژیم اشغالگر قدس در بندر سیاتل آمریکا شود اما نیروهای پلیس آنها را سرکوب کردند.

وبگاه «نیوزویک» آمریکا گزارش داد، پلیس سیاتل ۱۰ نفر از فعالان یک گروه حامی فلسطین را به دلیل تلاش برای ممانعت از تخلیه بار یک کشتی اسرائیلی بازداشت کردند.

بنا بر این گزارش، یک گروه حامی فلسطین در راستای حمایت از کارزار «قایق را مسدود کنید»(Block the Boat)، روز پنجشنبه اقدام به مقابله با تخلیه بار کشتی شرکت اسرائیلی ZIM  کرد اما نیروهای پلیس آنها را سرکوب کردند.

فعالان کارزار «قایق را مسدود کنید» پیشتر اعلام کرده‌اند که هدف آنها ممنوع کردن انتقال کالاها از مقصد رژیم صهیونیستی به آمریکای شمالی به منظور حمایت از حقوق مردم فلسطین است.

به گزارش نیوزویک، «عایشه منصور» یکی از اعضای گروه حامی فلسطین در آمریکا درباره اقدام پلیس سیاتل گفت: «ما امیدوار بودیم که بتوانیم یک تظاهرات بدون خشونت برگزار کنیم و اساسا اقدام به یک نافرمانی مدنی بکنیم و به مردم بگوییم که "ای مردم از آپارتاید اسرائیلی منتفع نشوید"».

پلیس سیاتل آمریکا بیانیه ای درباره بازداشت 10 نفر از حامیان این گروه فلسطینی منتشر کرد اما اشاره ای به خشونت و سرکوب معترضان نکرد. تصاویری پخش شده در شبکه‌های اجتماعی، خشونت نیروهای پلیس با معترضان را به وضوح نشان داد.

گروه مسئول برگزاری تظاهرات در سیاتل در حمایت از فلسطینیان و مقابله با کشتی اسرائیلی ضمن محکوم کردن خشونت نیروهای پلیس آمریکا خبر داد، هشت تن از معتضران همچنان در بازداشتگاه پلیس هستند.

بنا بر گزارش نیوزویک، تظاهرات در سیاتل بخشی از کارزار «قایق را مسدود کنید» است که رهبری آن را «مرکز سازماندهی و منابع عربی»(AROC) مستقر در کالیفرنیا برعهده دارد.

طبق گزارش این رسانه آمریکایی، این مرکز تحت آموزه‌های جنبش ضد اسرائیلی «تحریم، عدم سرمایه گذاری و تحریم» (BDS) فعالیت می‌کند.

به نوشته نیوزویک، مرکز سازماندهی و منابع عربی کارزار «قایق را مسدود کنید» را در جریان جنگ سال 2014 رژیم صهیونیستی علیه غزه آغاز کرد و در اولین اقدام خود ضمن برپایی تظاهرات، از کارگران بندر اوکلند ایالت کالیفرنیا خواسته بود که بار کشتی‌ شرکت اسرائیلی ZIM را خالی نکنند.

یکی از فعالان این کارزار درباره تلاش‌های این کارزار حامی حقوق فلسطین گفت: «ما با بسیج (نیروها) برای ممانعت از تخلیه بار (کشتی‌های) ZIM، داریم این پیغام را ارسال می‌کنیم: "در حوزه مربوط به خلیج (و بنادر)، هیچ مراوده‌ای با دولت آپارتاید اسرائیل نباید باشد"».

بنا بر گزارش نیوزویک، پیش از برگزاری تجمع اعتراضی در سیاتل توسط «مرکز سازماندهی و منابع عربی»، حامیان این گروه طرفدار فلسطین در تاریخ چهارم ژوئن (14 خرداد) توانستند مانع از پهلوگیری یک کشتی اسرائیلی متعلق به شرکت ZIM در اوکلند شوند.

سرکوب حامیان فلسطین در سیاتل در شرایطی انجام شده که هفته گذشته فعالان کانادایی از پهلوگیری یک کشتی همین شرکت اسرائیلی جلوگیری کردند. کانادایی‌های حامی فلسطین با تجمع در ترمینال تخلیه بار در بندر پرنس روپرت، اجازه ندادند این کشتی پهلو بگیرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول