اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

پیش‌بینی برداشت ۳۲۰۰ تن آلبالو و گیلاس در شاهرود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: پیش‌بینی می‌شود، امسال سه هزار و ۲۰۰ تن آلبالو و گیلاس از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت ۳۲۰۰ تن آلبالو و گیلاس در شاهرود

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی‌اصغر حجی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: عملیات برداشت آلبالو و گیلاس از سطح یک‌هزار هکتار از باغ‌های شهرستان شاهرود آغاز شده که بیش از ۸۰۰ هکتار آن بارور است.

وی عملکرد متوسط محصولات آلبالو و گیلاس در باغ‌های شهرستان شاهرود را هشت تن در هکتار عنوان کرد و افزود: انتظار می‌رود حدود سه هزار و ۲۰۰ تن محصول آلبالو و گیلاس از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرودبه ارقام گیلاس شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: بهترین ارقام گیلاس شامل رقم تک‌دانه مشهد، بینگ، sk و صورتی است.

حجی با بیان اینکه ارقام آلبالو نیز شامل بوترمو، سیگانی و معمولی (محلی) است، خاطرنشان کرد: برداشت این محصول از اواسط خردادماه امسال آغاز شده و تا پایان تیرماه با توجه به کوهستانی و سردسیر بودن منطقه ادامه دارد.

اختصاص  ۱۰۴۰ هکتار از مزارع دامغان به کشت جو 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان نیز از برداشت محصول جو در مزارع این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: محصول جو در سطح یک‌هزار و ۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان کشت شده است.

علی‌اصغر امامیون افزود: برداشت جو از دهم خردادماه با تعداد ۱۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر آغاز شده است و تا هفته نخست تیرماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: عملیات برداشت جو با حضور پنج کارشناس ناظر در مناطق مختلف شهرستان دامغان در حال انجام است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دامغان اضافه کرد: متوسط برداشت جو امسال در مزارع این شهرستان حدود سه تن در هکتار است.

امامیون خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود بیش از سه هزار و ۱۲۰ تن محصول جو از مزارع دامغان برداشت شود و کمبود بارندگی در زمستان سال ۹۹ و بهار امسال سبب کاهش عملکرد در واحد سطح شده است.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول