اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

یکی شدن نیروهای دلسوز انقلاب، راه مقابله با فساد است

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اگر می خواهیم با فساد و ناکارآمدی مقابله کنیم باید نیروهای دلسوز انقلاب را در هر تیم و جناحی که هستند با هم یکی کنیم.

یکی شدن نیروهای دلسوز انقلاب، راه مقابله با فساد است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، آیت الله لطف اله دژکام در دیدار با رئیس شورای نگهبان، بازرسین شورای نگهبان استان و نیز مدیرکل دادگستری استان فارس ضمن تبریک میلاد با سعادت علی بن موسی الرضا(ع) اظهار داشت: امسال به برکت این ایام پرنور و میلاد آن حضرت برای کشور و مردم ما یک انتخاب مناسب و خوب را به دنبال داشت.

وی ضمن تشکر از همه دست اندر کاران انتخابات به ویژه شورای نگهبان و نظارت جهت برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد گفت: به حمدالله با همه فشارهای چندساله برای اینکه امروز دشمن خوشحال باشد ملت به میدان آمدند و بصیرت خود را نشان دادند و به جای اینکه دشمنان شاد باشند امروز مومنین شاد هستند.

مردم نشان دادند ارزش های انقلاب برایشان اولویت است

امام جمعه شیراز به بحث تحریم ها اشاره ای کرد و اظهار داشت: در بحث تحریم ها که در زمان ترامپ اوج گرفت از نظر معادله اقتصادی به عقیده خود آنها باید در طول ۱.۵ سال جواب می داد و نظام اقتصادی ما به کلی از هم فرو می پاشید اما آنها امروز فشارها و تحریم ها را نزدیک به ۳.۵ سال ادامه داده اند تا شاید انتخابات ایران مثل انتخابات آمریکا باشد، آنجا ترامپ به خاطر سیاست هایش شکست خورد اما در کشور ما دوباره مردم نشان دادند که در انتخابات ارزش های انقلابی از همه چیز برایشان مهم تر است.

وی تاکید کرد: البته ما از نقش ولایت فقیه و شخص رهبری نیز نباید غفلت کنیم به این معنا که اگر توجه به نقش ولایت فقیه در حضور مردم پای صندوق های رای را جدی نگیریم لطمه می خوریم و تحلیل غلطی خواهیم داشت.

دژکام افزود: این موضوع بسیار مهمی است، این رای مربوط به نظام و رهبری بود و زمانی که در روز قبل از انتخابات رهبر معظم انقلاب سخنرانی فرمودند بسیاری از مردم کوچه و بازار به خاطر حرف رهبری پای صندوق آمدند، این رهبری و ولایتی که در ادامه ولایت رسول الله است در کشور ما هرجا که دچار مشکل می شویم و گیر می افتیم به داد ما می رسد لذا امیدواریم سایه ایشان مستدام باشد و همه از راهنمایی های ایشان بهره مند باشیم.

نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: موضوع دیگر بحث فرآیند انتخابات است، بالاخره ما در طول این چند دوره انتخابات و همین دور اخیر، متوجه ضعف هایی در فرآیند برگزاری انتخابات شده ایم که باید در جهت رفع و تکمیل آن اقدام کنیم، به این معنا که امروز ما در گام دوم انقلاب اسلامی که خطوط کلی حرکت توسط رهبری مشخص شده است جزئیاتی وجود دارد که اصلاح آن به عهده مسئولان است چراکه اگر اصلاح نشود، بهانه دست دشمن است.

وجود شورای نگهبان ضروری است

آیت‌الله دژکام افزود: شورای نگهبان نظارتی را انجام داده و تایید صلاحیت می‌کند، در کشورهای دیگر هم همین قضیه وجود دارد لذا ما نمی توانیم اداره امور مملکت و یا شهرها را به دست کسی دهیم که مثلا جاسوس است و یا مسائل اخلاقی و یا اقتصادی دارد و یا اعتقادی به نظام اسلامی ندارد. بنابراین باید نظارت باشد و این حق ملت است و همه این توضیح و اقناعش انجام شده است اما باز هم به عنوان یک بهانه است.

وی در ادامه عنوان کرد: پس از پایان انتخابات دوباره این بحث را علاوه بر رسانه های خارجی و معاند حتی رسانه های داخلی داغ می کنند و این مشکلی در فرآیند کار است که باید به آن دقت شده تا اصلاح شود؛ چراکه از اول انقلاب تا به امروز بعد از این همه انتخابات و هشت رئیس جمهوری که انتخاب شده اند با این وضعیتی که می‌بینیم این جهت باید اصلاح شده و برای اقناع حداکثری افکار عمومی تلاش کرد.

امروز وقت اصلاح است

او گفت: ما باید به همه ملت و مجموعه های خبر رسانی به نحوی آموزش دهیم تا آنها از نظر سیاسی رشد کنند و بدانند وجود شورای نگهبان طبیعی است، پس به عقیده من امروز وقت اصلاح است.

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) گفت: بحث دیگردر خود قانون است که باید واضح تر و مصداقی تر به مسائل بپردازد، به طور مثال اگر فردی مشکلات عدیده اخلاقی دارد اما مدعی می شود به خاطر ضدیت با ولایت فقیه و به استناد فلان بند رد شده ام در حالی که اگر جرم این فرد و علت رد صلاحیتش واضح شود، هیچکس از آحاد مردم به او حق نمی دهد که در حقش اجحاف شده و نباید رد صلاحیت می شدی. مجلس ما باید این موارد را اصلاح و بندها را مشخص کند تا قبل از اعلام عمومی، خود کاندیدا بفهمد که قرار است به فلان دلیل واضح و مشخص رد صلاحیت شود و کنار بکشد اما امروز بعد از فرایند رد صلاحیت و اعلام نتایج، بسیاری از رد صلاحیت شدگان می گویند برخورد سیاسی با ما شده است در حالی که خود آنها هم می دانند که چنین نیست، مسلما اگر این گره ها و مسائل را حل کنید مردم اطمینانشان بیشتر می شود.

دژکام گفت: در خود استعلام هم جای بررسی است که آیا امکان دارد کسی که می خواهد کاندیدا شود قبل از ورود به جریان انتخابات از وضع خود استعلامی بگیرد که اگر تناسبی ندارد شرکت نکند؟ نه اینکه وقتی درگیر انتخابات شد به او بگویند به خاطر فلان گزارش ها صلاحیت ندارد. برخی افراد واقعا محترمند و در عین حالی که رد صلاحیتشان قانونی است، اما می شود در مناصب دیگری از آنها استفاده کرد اما وقتی مهر رد صلاحیت بر آنها خورد قضیه برایشان گران می شود. این مسئله مهمی است که با پیگیری ها برای دوره آینده باید تصحیح شود.

اصلاح فرایند انتخابات در دستور کار باشد

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: اصلاح فرآیند انتخابات در جهت اینکه یک الگو برای نظام اسلامی در سطح بین الملل باشد نیز یک نیاز است و نهایتا اگر می خواهیم با فساد و ناکارآمدی مقابله کنیم باید نیروهای دلسوز انقلاب را در هر تیم و جناحی که هستند با هم یکی کنیم.

وی افزود: این مسیری است که انقلاب باید طی کند و امیدوارم هستیم همین جهت گیری ها از جاهای دور از مرکز تا خود مرکز با جدیت دنبال شود و نظارت های شورای نگهبان از این جهت متوجه باشد.

دژکام ادامه داد: با همین شعار دولت مردمی و ارتباط دولت و مردم برای حل مشکلات که آیت الله رئیسی شروع کرده اند و طبق گفته خودشان با الگویی که در آستان قدس داشتند به نتایج خوبی خواهیم رسید و دولت موفقی شکل خواهد گرفت.

وی گفت: آیت الله رییسی در آستان قدس حرم را به همه مرزهای کشور توسعه داد و امروز همان طور کاری باید بشود و همه پای این کار بیایند تا مشکل کشور را رفع کنند، اگر این جهت به کمک امام رضا(ع) انجام گیرد ما مطمئن هستیم که ابرقدرتی ایران در جهان تثبیت می شود و غرب می فهمد که باید با ما راه بیاید در غیر اینصورت همین است که مدام فشار می آورند.

انتهای پیام/ن 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول