اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

آغاز پیوند آسمانی زوج «خوسفی» زیر پرچم سبز رضوی

عروس و داماد قند در دلشان آب می‌شود، شادی، شور، حس غرور، محبت و عشق به اهل بیت(ع) و به‌ویژه امام رضا(ع)، همه چیزهایی هستند که در آن لحظه می‌شد از چشم عروس و داماد خواند.

آغاز پیوند آسمانی زوج «خوسفی» زیر پرچم سبز رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، بارها و بارها «عقد بالاسرحضرت» را شنیده‌ای کافیست از بست شیخ طوسی در حرم مطهر رضوی گذر کنی، آنجاست که دختران و پسران جوان را در رخت عروسی و دامادی می‌بینی اینجا همان عقد بالاسر حضرت است که وصفش را شنیده‌ای.

به اصطلاح همان زیرزمین حرم، بست شیخ طوسی و رواقی مخصوص پیوندهای آسمانی در جوار ولی نعمت مشهدی‌ها، دقیقا همان جاست که نام شمس‌الشموس این بار برخلاف همه گره‌گشایی‌ها، مهر و مودت نوعروسان و تازه دامادان عاشق را به‌ یکدیگر گره و وصال این جوانان را رقم می‌زند.

چند ماهی است زوج‌های جوان زیادی حسرت بر دل مانده‌اند، کرونا که آمد درب‌های حرم را بست و شاید زوج‌های زیادی حسرت بر دل ماندند اما  چند روزی است نوای رضا رضا در خراسان‌جنوبی پیچیده است.

چند روزی است پرچم سبز رنگ ملکوتی گنبد بارگاه امام هشتم علی ابن موسی‌الرضا(ع) در جای‌جای خراسان‌جنوبی برافراشته می‌شود و دل عاشقان علی‌ابن موسی ‌الرضا(ع) را هوایی می‌کند؛ هرچند امسال با وجود ویروس منحوس کرونا شرایط حضور کاروان زیر سایه خورشید نسبت به سال‌های گذشته متفاوت‌تر است اما مردم وقتی این پرچم منور را حتی از راه دور می‌بینند گویا دل‌شان به سمت پنجره فولاد روانه می‌شود قرار عاشقی  این بار قرائت خطبه عقد توسط خدام بارگاه رضوی در بیرجند است.

عروس و داماد قند در دلشان آب می‌شود، شادی، شور، حس غرور، محبت و عشق به اهل بیت(ع) و به‌ویژه امام رضا(ع)، همه چیزهایی هستند که در آن لحظه می‌شد از چشم عروس و داماد خواند.

این مراسم معنوی با قرائت صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز شد و بعد از جاری شدن عقد ازدواج، خادمان حرم رضوی این زوج را با توسل به پیشگاه امام هشتم(ع) بدرقه کردند.

حضور پرچم متبرک گنبد نورانی امام الرئوف، معنویت ویژه‌ای به مراسم عقد این زوج‌ جوان بخشیده بود و زوج این مراسم زیر سایه پرچم رضوی، میثاق‌نامه زندگی امام رضایی را امضا کردند.

حجت‌الاسلام «شاهبیکی» امام جمعه خوسف در این مراسم معنوی، اظهار داشت: باید همواره اهل بیت(ع) را در زندگی خود قرار دهیم و از آن‌ها در زندگی اجتماعی و فرهنگی خود کمک بگیریم.

حجت‌الاسلام «موحدیان» مُبلغ کاروان اعزامی زیر سایه خورشید گفت: کاری نکنیم که شیطان بر ما مسلط شود و لازمه آن این است که نفس خود را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه نفس بد نیز همان نفس اماره است و برخی اعمال مانند نماز خواندن یک تمرین است تا اینکه به راه بد نرویم و حرف نفس اماره نکنیمف افزود: فضای مجازی قتلگاه جوانان شده و انسان را از امام رضا(ع) دور می‌کند و برای حضور در فضای مجازی باید به‌طور کامل رعایت کرد.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول