اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۷.۵ درصد جمعیت فعال استان زنجان بیکارند

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۴۶۰ هزار نفر شامل ۵۴.۵ درصد این افراد جمعیت غیرفعال هستند، گفت: ۷.۵ درصد جمعیت فعال استان بیکار هستند.

۷.۵ درصد جمعیت فعال استان زنجان بیکارند

ایرج امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: استان زنجان یک میلیون و ۱۰۷ هزار نفر جمعیت دارد.
وی با اشاره به اینکه ۵۵۹ هزار نفر از جمعیت زنجان را مردان تشکیل می‌دهند، عنوان کرد: ۵۴۸ هزار نفر از جمعیت زنجان را نیز زنان تشکیل می‌دهند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت زنجان ۱۵ ساله و بیشتر و در سن کار هستند، بیان کرد: بیش از ۳۶۹ هزار نفر که ۴۵.۵ درصد جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان را تشکیل می‌دهد، جمعیت فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۴۶۰ هزار نفر شامل ۵۴.۵ درصد این افراد جمعیت غیرفعال هستند، اضافه کرد: ۷.۵ درصد جمعیت فعال استان بیکار هستند.
امینی با اشاره به اینکه ۸۲.۳ درصد جمعیت بیکار زنجان را زنان تشکیل می‌دهد، بیان کرد: ۷.۹ درصد این جمعیت را مردان تشکیل می‌دهند.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۳۴۲ هزار نفر از جمعیت فعال در سن کار استان شاغل هستند، ادامه داد: این جمعیت شامل ۹۲.۵ درصد جمعیت می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سهم اشتغال استان در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات به ترتیب ۳۲.۶، ۳۳.۳ و ۳۴.۱ درصد بوده است، عنوان کرد: همچنین ۹۲.۲ درصد از جمعیت شاغل استان دارای اشتغال کامل و ۷.۸ درصد نیز دارای اشتغال ناقص زمانی هستند.
امینی با اشاره به اینکه عوامل موثر بر نرخ مشارکت اقتصادی شامل گروه سنی، تاهل، مدرک تحصیلی، جنسیت، بیکاری، دستمزد و درآمد سایر اعضای خانواده است، اظهار کرد: نتایج برآوردها نشان می‌دهد که نرخ مشارکت اقتصادی در گروه‌های سنی میانی بیشترین است.
معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با اشاره به اینکه تاهل باعث افزایش نرخ مشارکت اقتصادی مردان می‌شود، اضافه کرد: این در حالی است که تاهل موجب کاهش نرخ مشارکت اقتصادی زنان می‌شود.
انتهای پیام/۷۳۰۰۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول