اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

واکنش ریاض به قصد آمریکا برای خارج کردن پاتریوت از عربستان

سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به قصد واشنگتن برای جمع‌آوری سامانه‌های پدافند هوایی از عربستان سعودی مدعی شد، این کشور توانایی دفاع از خود را دارد.

واکنش ریاض به قصد آمریکا برای خارج کردن پاتریوت از عربستان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، چند روز پیش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت، پنتاگون هشت سامانه پاتریوت را از عراق، کویت، اردن و عربستان سعودی خارج می‌کند و یک سامانه موشکی تاد را از عربستان سعودی خارج خواهد کرد (جزئیات بیشتر).

«ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف سعودی در واکنش به این موضوع مدعی شد: این موضوع بر قدرت پدافند هوایی عربستان سعودی تأثیری نخواهد گذاشت.

بر اساس گزارش «عربی ۲۱»، وی افزود: اتفاق‌نظر عمیقی با متحدانمان درباره تهدید در منطقه داریم... ما قدرت دفاع از کشورمان را داریم.

المالکی در ادامه به تعداد سامانه‌‌های پاتریوت موجود در عربستان سعودی اشاره نکرد.

این ادعای المالکی در حالی مطرح می‌شود که رسانه‌های عربی بامداد یکشنبه هفته جاری از عملیات پهپادی بزرگ نیروهای مسلح یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.

شبکه «اسکای‌نیوز» در گزارشی به نقل از سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی نوشت ۱۷ فروند پهپاد انفجاری توسط نیروهای یمن به سمت اهدافی در عربستان سعودی شلیک شده است.

تا کنون عملیات‌های پهپادی ارتش یمن به عمق خاک سعودی که در واکنش به حمات ائتلاف  متجاوز انجام می‌شود خسارت های زیادی را به این کشور وارد کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول