اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

توزیع 800 دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت توزیع برق چهارمحال و بختیاری گفت: در سنوات گذشته تعداد 300 دستگاه پنل خورشیدی به عشایر استان واگذار شد و در سال جاری برای توزیع 800 دستگاه دیگر برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است.

توزیع 800 دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجید فرهزاد صبح امروز در آیین توزیع 14 دستگاه پنل خورشیدی قابل حمل در بین عشایر منطقه‌های ماربره، چشمه رو و آب باریک از توابع شهرستان کوهرنگ، گفت: در سنوات گذشته تعداد 300 دستگاه پنل‌های خورشیدی به عشایر استان واگذار شد و برای توزیع 800 دستگاه دیگر طی سال جاری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده که در فاز اول 400 دستگاه آن در بین خانواده‌های عشایر کوچ‌رو در سطح استان توزیع خواهد شد. 

مدیرعامل شرکت برق چهارمحال و بختیاری در تشریح تعداد نیروگاه‌های خورشیدی ثابت و خانگی سطح استان، گفت: در حال حاضر یک نیروگاه 1.5 مگاواتی در کارخانه سیمان و 300 نیروگاه مشترکین خانگی بهره‌برداری شده و در وضعیت تولید برق هستند و یک نیروگاه 5 مگاواتی نیز در حال احداث است که تا ماه‌های آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در ادامه با اشاره به آخرین ظرفیت میزان برق تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی در استان گفت: حدود 2.5 مگاوات انرژی برق به صورت روزانه از طریق این نیروگاه‌ها تولید می‌شود.

فرهزاد افزود : با مشترکین یا متقاضیانی که بتوانند در منزل یا ... ، نیروگاه خورشیدی احداث کنند، قرارداد خرید تضمینی برق امضاء خواهیم کرد و تا 20 سال برق تولیدی آن‌ها خریداری می‌گردد.

مدیرعامل شرکت برق چهارمحال و بختیاری در پایان افزود: با توجه به مطالعات انجام شده، استان چهارمحال وبختیاری با توجه به زاویه تابش خورشید از مستعدترین نقاط برای احداث نیروگاه‌های خورشیدی می‌باشد که سرمایه‌گذاران می‌توانند با وجود زیر ساخت‌های لازم جهت احداث نیروگاه‌های خورشید اقدام نمایند.

انتهای پیام/68036/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول