اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

صنعاء: ملت یمن صلح زیر تحریم و محاصره را نمی‌پذیرد

وزیر خارجه یمن گفت، در سطح بین‌الملل تلاش می‌شود عربستان سعودی میانجی وانمود شود و در خصوص تجاوز به یمن و تبعات آن، مسئولیت از این رژیم سلب شود.

صنعاء: ملت یمن صلح زیر تحریم و محاصره را نمی‌پذیرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هشام شرف» وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن مستقر در صنعاء تأکید کرد، (در جنگ فعلی) تحرکات سیاسی بین‌الملل در راستای حمایت از عربستان سعودی است.

شرف گفت، هدف از این تحرکات این است که «عربستان، میانجی نشان داده شود و مسئولیت این رژیم در خصوص تجاوز به یمن و تبعات آن، [از این کشور] سلب شود».

شبکه خبری المیادین به نقل از این وزیر یمنی گزارش داد، ملت یمن نمی‌تواند در سایه تحریم و محاصره، این صلح و آتش‌بس را بپذیرد.

وی تصریح کرد، مدیریت این محاصره بر عهده ریاض و ابوظبی است و با نظارت لندن و واشنگتن صورت می‌گیرد.

شرف در عین حال گفت که «دستان ما همچنان به سمت صلح آبرومندانه و عادلانه دراز است؛ [صلحی] که منافع و عزت ملت یمن را در پی داشته باشد».

وزیر خارجه یمن خاطر نشان کرد، ایستادگی و استقامت سیاسی، نظامی و اجتماعی یمن، تمامی تلاشهای بین‌المللی را شکست داد که در جانبداری از جنایات ائتلاف سعودی بود.

وی در پایان تأکید کرد که باید پرونده مسائل انسانی یمن را از پرونده‌های سیاسی و امنیتی جدا کرد؛ زیرا غذا، دارو و فرآورده‌های نفتی، مخصوص ملت یمن است و حق آنان است.

در همین ارتباط، جنبش انصار الله یمن نیز تأکید کرد، هزاران سند وجود دارد که کشتار ملت یمن توسط ائتلاف سعودی را ثابت می‌کند.

این جنبش تصریح کرد که سازمان ملل درباره جنایات ائتلاف سعودی، حقایق را تحریف می‌کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول