اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارس من| احتمال تغییر در نتیجه انتخابات شورای بهارستان در صورت اثبات تخلفات

عضو هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراها در شهرستان اصفهان گفت: مستندات تخلفات مطرح شده درباره انتخابات شورای شهر بهارستان در حال بررسی است، که اگر به اثبات برسد در نتیجه انتخابات بهارستان تأثیر ویژه خواهد داشت.

فارس من| احتمال تغییر در نتیجه انتخابات شورای بهارستان در صورت اثبات تخلفات

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر روستا در حالی برگزار شد که علیرغم فشارها و تبلیغات سنگین معاندان خارجی و عناصر ضد انقلاب داخلی و همچنین به رغم وضعیت معیشتی نامناسب مردم و عملکرد ناکارآمد دولت مستقر، توانست بار دیگر جلوه‌ای از شکوه و عظمت مردم ایران اسلامی باشد و استان اصفهان نیز سهم به سزایی در این حماسه‌آفرینی داشت.

در این میان، با وجود تأکید چندباره مقام معظم رهبری و مسؤولان ذی‌ربط در حفظ و حراست از رأی و امانت مردم، گزارش بعضی از تخلفات در انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان اصفهان، موجبات تکدر خاطر بعضی از مردم شریف این دیار را فراهم کرده است.

به همین دلیل، در پی ارسال و ثبت درخواست‌های مکرر مردمی برای پیگیری تخلفات انتخاباتی در شورای شهر بهارستان در سامانه «فارس من» اصفهان، به سراغ احمد مقیمی، عضو هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراها در شهرستان اصفهان رفتیم تا با وی درباره اتفاقاتی که در این زمینه رخ داده است گفت‌و‌گو کنیم.

در بازدید میدانی دیدیم که تخلفات بدون هیچ‌گونه ترس و واهمه، صورت می‌گرفت

احمد مقیمی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در این‌خصوص اظهار داشت: در فرآیند رد و تأیید صلاحیت‌ها، براساس اطلاعات، اسناد، مراجعات و گزارشات مردمی، حساسیت روی موضوع خرید و فروش رأی‌ و به قول اهالی بهارستان رأی‌های اتوبوسی و مینی‌بوسی مطرح بود.

عضو هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهرستان اصفهان ادامه داد: لذا از آن‌جایی که این موضوع در گذشته هم سابقه داشته است و این مسأله غصه‌ای در دل مردم بهارستان بود، مصمم شدیم که به‌طور جدی این موضوع را پیگیری کنیم؛ به همین منظور اقدامات پیشگیرانه‌ای با هماهنگی نهادهای امنیتی و نظامی در حد امکان انجام شد.

وی تصریح کرد: با توجه به انتخابات ریاست‌جمهوری و همچنین مسأله حضور حداکثری در انتخابات، مراقبت‌های امنیتی و نظامی مانند کنترل تردد اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تا میزان قابل قبولی موثر بود.

مقیمی افزود: اما به دلیل آن که فراوانی داشت و ماشین‌های سواری با پلاک غیربومی بعضاً حتی از یکی دو روز قبل به اسم مهمان در شهر حضور داشتند، وضعیت را متفاوت ساخته بود.

عضو هیأت نظارت شهرستان اصفهان عنوان کرد: روز انتخابات هم چند بازدید میدانی داشتیم؛ در بازدید میدانی ناظر ویژه هیأت نظارت و همچنین حضور من به عنوان عضو هیأت نظارت به همراه حجت‌الاسلام میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در شهر نمایانگر و گویای این بود که تخلفات بدون هیچ واهمه و ترسی صورت می‌گرفت.

وی اضافه کرد: از همان روز و فردای انتخابات، پیگیری اعضای هیأت های اجرایی و نظارت و همچنین نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی برای بررسی موضوع به طور جدی صورت پذیرفت.

مقیمی با بیان آنکه در حال حاضر اولویت رسیدگی این موضوع در دستور کار هیأت‌های اجرائی و نظارت قرار گرفته است، افزود: فهرست گزارشات واصله برای هیأت نظارت هم بیش از ۴۰ گزارش از سوی ناظرین هیأت‌های نظارت و اجرائی در شعب، بیش از ۵۰ تذکر نماینده هیأت نظارت به شعب، بیش از ۳۰ شکایت از کاندیداهای شورای شهر بهارستان به هیأت نظارت، بیش از ۱۰۰ قطعه فیلم و عکس از ثبت تخلفات در روز انتخابات و امضاء طومارهای فیزیکی و الکترونیکی بیش از ۱۰۰۰ نفر از ساکنین شهر بهارستان است.

عضو هیأت نظارت بر ششمین دوره انتخابات شوراهای شهرستان اصفهان بیان داشت: موارد مطرح شده و همچنین مستنداتی که در اختیار سایر نهادها است، در حال بررسی است، که اگر به اثبات برسد در نتیجه انتخابات بهارستان تأثیر ویژه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: البته این مسأله صرفا درخصوص انتخابات شورای اسلامی شهر بهارستان است و همه گزارشات ما مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر است و هیچ ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

ورود نماینده مردم اصفهان به حواشی انتخابات شورای شهر بهارستان      

همزمان با دریافت گزارشات در مورد تخلفات شهرستان بهارستان، حجت‌الاسلام میرزایی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز به این مضوع ورود پیدا کرد و در نامه‌ای به هیأت نظارت بر انتخابات دوره ششم شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان اصفهان خواستار بررسی برخی حواشی ایجاد شده در انتخابات شورای شهر بهارستان شد.

در این نامه آمده است: در پی گزارش‌های مختلف رسیده از وضعیت حضور گسترده افراد غیر ساکن شهر بهارستان جهت رأی دادن و خرید و فروش رأی و حضور میدانی اینجانب در شهر بهارستان و مشاهده و تأیید این وقایع اسفبار، مقتضی است این موضوع بررسی شده و در صورت تشخیص اثرگذاری این وقایع بر نتیجه آرا، نسبت به ابطال انتخابات شورای شهر بهارستان تصمیم‌گیری شود.

حال باید منتظر ماند و دید فرمانداری اصفهان، چه واکنشی در قبال این گزارشات و مستندات نشان خواهد داد و نتیجه انتخابات شورای شهر بهارستان چه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ ۳۰/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول